Γέροντος Αλυπίου Αγιορείτου
"Μετεμορφώθης ἐν τῷ ὄρει Χριστὲ ὁ Θεός, δείξας τοῖς Μαθηταῖς σου τὴν δόξαν σου, καθὼς ἠδυναντο. Λάμψον καὶ ἡμῖν τοῖς ἁμαρτωλοῖς, τὸ φῶς σου τὸ ἀΐδιον, πρεσβείαις τῆς Θεοτόκου, φωτοδότα δόξα σοι."
Πριν μερικά χρόνια, ζούσε σε κάποιο χωριό μιά πεθερά
μαζί με την νύφη της. Ο γιός της και σύζυγος της κοπέλας ήταν ναυτικός και
έλειπε συχνά και γιά μεγάλα
διαστήματα. Η πεθερά
και η νύφη
καταγίνονταν με γεωργικές εργασίες
και άλλες οικιακές ασχολίες, ενώ η νύφη δεν έφευγε ποτέ από το σπίτι.
Η
πεθερά λυπόταν την νέα κοπέλα που έμενε συνέχεια στο σπίτι και την παρότρυνε να
αρχίσει να βγαίνει λίγο με μία φίλη της. Έτσι και έγινε, κάποια στιγμή όμως, η
νύφη παρασύρθηκε και έπεσε σε σαρκικό αμάρτημα με κάποιον νέο. Αποτέλεσμα ήταν
να μείνει έγκυος. Αφού πέρασε λίγος καιρός η πεθερά της κατάλαβε ότι κάτι
συνέβαινε οπότε η νύφη, συγκλονισμένη και μετανοημένη, αναγκάσθηκε να της
εξομολογηθή τα πάντα. Η συνέχεια είναι συγκλονιστική:
Είπε, λοιπόν, η ευλογημένη πεθερά στη νύφη της να μην βγαίνει καθόλου
από το σπίτι και διέδωσε στο χωριό ότι η νύφη της είχε φυματίωση, γιά να μην
τους επισκέπτεται κανείς. Πέρασαν οι μήνες και η πεθερά ξεγέννησε μόνη της την
νύφη της. Τύλιξε το μωρό και το ακούμπησε στα σκαλοπάτια του σπιτιού τους.
Έτρεξε μετά στο χωριό και διέδωσε ότι κάποιος τους έβαλε ένα μωρό στην πόρτα
τους. Όταν γύρισε ο γιος, του εξήγησε ότι το μωρό το είχαν ρίξει στην πόρτα
τους και ότι αφού ο Θεός ήθελε να τους στείλει αυτή την ευλογία, έπρεπε να την
δεχθούν. Ο γιός συμφώνησε και υιοθέτησε το παιδί.
Μετά από λίγο
καιρό πεθαίνει η
πεθερά. Κανείς δεν
την έκλαψε περισσότερο από τη
νύφη της. Στα τρία χρόνια που έγινε η εκταφή, μυρόβλησε ο τάφος της!! Το
μυστικό της, το ήξερε μόνο ο πνευματικός της και ιερέας του χωριού και η νύφη
της!!!
ΠΗΓΗ: https://www.dromokirix.gr/
Στώμεν καλός στώμεν μετά φόβου!
Ακούστε στο 9,58 πως ο πειραστής λέει στον (π.) Ανδρέα
Κονάνο ότι θέλει να τον βάλει να κόψει
τα γένια του να τον κάνει μοντέρνο … (ομιλία
πριν καμιά δεκαετία) .
Αν ακούσετε και λίγο πιο πρίν θα ακούσετε πως ο πειρασμός
ενοχλείτε από το κάλυμμα της κεφαλής (το μαντήλι) των γυναικών και πως
αναπαύετε στους μοντερνισμούς.
Οι πατέρες για να κρατιούνται στο βίωμα της μετανοίας λένε "σήμερα έπεσε ο αδελφός, αύριο ίσως εγώ"!
Καλή μετάνοια αδερφέ μου!
Διηγήθηκε ο παπα-Ευφραίμ ο Κατουνακιώτης: ” Ήταν
παλαιά στου Διονυσίου ένας πολύ ενάρετος παπάς. Πάντα λειτουργούσε με πολλή
συναίσθηση και εσωτερικά δάκρυα.
Κάποτε ήλθε στη Μονή ο Μητροπολίτης Πειραιώς, είδε τον παπά να
λειτουργεί και σκέφτηκε: “Έναν τέτοιο παπά να είχα, πόσο κόσμο θα βοηθούσε!”.
Λέγει λοιπόν στον Ηγούμενο γερω-Γαβριήλ:
– Άγιε Καθηγούμενε, θα μου δώσεις τον τάδε παπά για την
Μητρόπολη;
– Σεβασμιώτατε, πώς να σου τον δώσω; Αυτός ήρθε για καλόγερος. Εξ
άλλου δεν έχω την εξουσία να τον στείλω έξω. – Μα Γέροντα,
ξέρεις πόσο κόσμο θα βοηθήσει ένας τέτοιος παπάς; αντέτεινε ο Δεσπότης. Εσύ
μόνο την ευλογία σου να δώσεις.
– Αφού το λέτε εσείς, να’ ναι ευλογημένο, μα πρέπει να ρωτήσουμε
και τον ίδιο αν θέλει.
Τον φώναξα και του είπε ο Δεσπότης:
– Κοίτα, παπά, ο Γέροντας έδωσε ευλογία να σε πάρω κάτω. Εσύ
τι λες; Είναι ανάγκη να κάνεις υπακοή στην Εκκλησία.
Υπάκουσε ο παπάς, πήγε με το Δεσπότη
στον Πειραιά και τον έκανε και Πνευματικό. Λειτουργούσε με συναίσθηση και
εξομολογούσε. Την 20η ημέρα που ήταν στον Πειραιά ήρθε μια γυναίκα να
εξομολογηθεί και του ανέφερε ότι είναι πολύ στενοχωρημένη, διότι δεν έχει
παιδιά, ενώ είναι χρόνια παντρεμένη.
Τότε αμέσως από τον ευλαβή ιερέα πέρασε σαρκικός πειρασμός, τον δέχθηκε και
ένιωσε τη χάρη του Θεού να τον εγκαταλείπει.
Αμέσως τότε την ίδια μέρα ανεχώρησε για το Άγιον
Όρος μετανοιωμένος. Επί είκοσι μέρες όλο το μοναστήρι του Διονυσίου αντηχούσε
από το θρήνο του παπά. Την 21η ημέρα, από την υπερβολική του λύπη, έφυγε
για τον ουρανό αφήνοντας όλους έκπληκτους, απορημένους και προβληματισμένους”.
Ίσως ο Θεός οικονόμησε έτσι την σωτηρία
του δίνοντάς του ισάριθμο αριθμό ημερών διάστημα σωτηρίου μετανοίας εν τη
μετανοία του. Ως εραστής της αγνείας μετανόησε ειλικρινά και υπερβολικά για το
λογισμό που δέχθηκε.
Από την ασκητική και ησυχαστική Αγιορείτικη παράδοση
Εκδόσεις
Ιερόν Ησυχαστήριον
“Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος”
( σημείωσις του blog) Ιερομόναχοι, δεν πρέπει εν τω κόσμω ούτε να χειροτονούνται, ούτε να ιεροπράττουν 188-189 (από το ευρετήριο του Ι. Πηδαλίου εκδ. Παπαδημητρόυ).
Η γαστριμαργία γεννά τη φιληδονία, αλλά
και πολλά άλλα πάθη
Και τη φιληδονία, όταν μιλάει για εκείνους που
επιθύμησαν την Αίγυπτο και έλεγαν μεταξύ τους: «Θυμηθήκαμε που καθόμαστε δίπλα
στα καζάνια με τα κρέατα και χορταίναμε κρέατα»(Εξ. 16, 3)· και πράγματι, δίπλα
στα καζάνια κάθονται οι φιλήδονοι, καθώς ερεθίζονται με υγρή και ακατάπαυστη
θέρμη, γιατί μητέρα της φιληδονίας είναι η γαστριμαργία. Η γαστριμαργία
γεννά τη φιληδονία, αλλά και πολλά άλλα πάθη. Από αυτή, σαν από ρίζα,
βγαίνουν θαλερά τα λοιπά πάθη και σιγά-σιγά ανεβαίνουν από αυτή σαν δένδρα,
σχηματίζοντας ουρανομήκεις κακίες. Η φιλοχρηματία, ο θυμός, η λύπη, είναι
παιδιά και βλαστάρια της γαστριμαργίας. Γιατί πρώτα-πρώτα χρειάζεται χρήματα ο
γαστρίμαργος για να μπορεί να εκπληρώνει πάντοτε την επιθυμία του, αν και αυτή
ποτέ δεν γεμίζει. εναντίον εκείνων που εμποδίζουν την απόκτηση χρημάτων είναι
ανάγκη να κινείται ο θυμός. Η λύπη ακολουθεί κατ' ανάγκην το θυμό, όταν αυτός
αποτύχει στο σκοπό του. Κι εκείνος που σέρνεται με το στήθος και την
κοιλιά(Γεν. 3, 14), όταν έχει τα υλικά των ηδονών, περπατά με την κοιλιά· όταν
δεν τα έχει, περπατά με το στήθος, όπου βρίσκεται ο θυμός. Γιατί οι φιλήδονοι
όταν στερούνται τις ηδονές θυμώνουν και πικραίνονται.
Νείλος ο Ασκητής (Άγιος)
Εκείνος που άφησε την αρχή
38. Τρεις είναι οι γενικότατοι αρχηγοί όλων των
παθών, και τρεις οι εναντίον τους πόλεμοι και τρεις εκείνοι που πολεμούν
εναντίον τους και τους κατανικούν: ο αρχάριος που νικά το πάθος της φιληδονίας,
ο μέσος που νικά το πάθος της φιλαργυρίας και ο τέλειος που νικά το πάθος της
φιλοδοξίας. Τα τρία αυτά πάθη αποτελούν ένα μεγάλο τρικέφαλο φίδι. 39. Δεν
είναι ένας ο αγώνας ούτε και ο ίδιος για τους τρεις που είπαμε εναντίον των
τριών αρχηγών και δυνάμεων του πονηρού πνεύματος που εξουσιάζει, αλλά διαφέρει
σε κάθε περίπτωση. Γιατί διαφορετικά γίνεται η μάχη εναντίον καθενός των τριών
αρχηγών από τους αντίστοιχους αντιπάλους που έχουν ως φυσικό όπλο τον δίκαιο
θυμό. 40. Αυτός που τώρα μπαίνει στους αγώνες της ευσέβειας και είναι αρχάριος
στον πόλεμο εναντίον των παθών, όλη του τη μαχητική ενέργεια την κατευθύνει
κατά του πνεύματος της φιληδονίας και, χρησιμοποιώντας κάθε κακοπάθεια,
εκστρατεύει εναντίον του με όλη του τη δύναμη. Έτσι λιώνει τη σάρκα με
νηστείες, χαμαικοιτίες, αγρυπνίες και ολονύκτιες προσευχές. Την ψυχή την
συντρίβει με τη θύμηση των τιμωριών της κολάσεως και τη μελέτη του θανάτου. Την
καρδιά την καθαρίζει από τους μολυσμούς των συνδυασμών και συγκαταθέσεων στους
λογισμούς με τα δάκρυα της μετάνοιας. 41. Εκείνος που άφησε την αρχή και
προχώρησε στο μέσο της αρετής και σκούπισε τους ιδρώτες του αγώνα κατά του
πνεύματος της φιληδονίας με το σφουγγάρι της πρώτης απάθειας, και άνοιξαν πια
τα μάτια του και άρχισε να βλέπει τις φύσεις των όντων, στη συνέχεια σηκώνει τα
όπλα της πίστεως εναντίον του πνεύματος της άπιστης φιλαργυρίας. Ανυψώνει λοιπόν
το νου του με τη μελέτη των θείων πραγμάτων. Το λογικό του το οξύνει με τους
λόγους της κτίσεως και το κάνει ικανό να διασαφηνίζει τις φύσεις των όντων. Την
ψυχή την ανεβάζει με την πίστη από τα ορατά στα ύψη των αοράτων και την πείθει
ότι ο Θεός, που δημιούργησε τα πάντα από το μηδέν, Αυτός είναι που προνοεί γιά
όλα τα έργα Του, και σ' Αυτόν βασίζει όλη του την ελπίδα για την ένθεη ζωή.
Νικήτας ο
Στηθάτος (Όσιος)
και γενικά ρίζα όλων των κακών, είναι η
άγνοια.
Κανείς να μη νομίζει ότι η φιλοδοξία και η φιλαργυρία
αφορούν στο σώμα. Μόνον η φιληδονία αφορά στο σώμα, η οποία βρήκε κατάλληλο
φάρμακο την κακοπάθεια του σώματος. Οι άλλες δύο κακίες που είπαμε, είναι
γεννήματα της άγνοιας. Γιατί η ψυχή υιοθετεί τα νόθα από έλλειψη εμπειρίας των
πραγματικά καλών και από άγνοια των νοητών. Με τον πλούτο νομίζει ότι παρηγορεί
τη φτώχεια· συγχρόνως όμως ο πλούτος επιδιώκεται για φιληδονία και για
φιλοδοξία, και καθ' εαυτόν, σαν να ήταν κάποιο καλό. Αυτό συμβαίνει από άγνοια
των πραγματικά καλών. Η φιλοδοξία δεν οφείλεται στην ανάγκη του σώματος —γιατί
δεν εξυπηρετεί διόλου το σώμα— αλλά στην απειρία και την άγνοια του Πρώτου
Καλού και της αληθινής δόξας? αιτία αυτής και γενικά ρίζα όλων των κακών,
είναι η άγνοια. Γιατί δεν γίνεται εκείνος που εννόησε σωστά τη φύση των
πραγμάτων, από που προήλθε το καθένα και που καταλήγει, κατόπιν να περιφρονήσει
το σκοπό του και να στραφεί στα γήινα· γιατί η ψυχή δεν επιθυμεί εκείνο που
φαινομενικά είναι καλό. Και αν τυραννείται από τη συνήθεια, μπορεί κάλλιστα να
νικήσει και τη συνήθεια. Αλλά όταν ακόμη υπήρχε η συνήθεια, ξεγελιόταν από την
άγνοια. Επομένως πρέπει να φροντίσει για το πρώτο-πρώτο αγαθό, και να
αποκτήσει, ορθή ιδέα περί των όντων, και ακολούθως να δώσει φτερά στη βούληση
για να πετάξει προς το Πρώτο Αγαθό, να καταφρονήσει όλα τα παρόντα και να
πληροφορηθεί για τη μεγάλη ματαιότητά τους. Γιατί, τι μας βοηθούν στο σκοπό
μας; Και για να συνοψίσω, ένα μόνο είναι το έργο της λογικής ψυχής μέσα στο
σώμα, να επιθυμεί τον τελικό της σκοπό....
Θεόδωρος Εδέσσης
κάνομε άπρακτο το πνεύμα της φιληδονίας
43. Με τις νηστείες, τις αγρυπνίες, τις προσευχές,
τις χαμαικοιτίες, τους κόπους του σώματος και την εκκοπή των θελημάτων μας με
ταπείνωση ψυχής, κάνομε άπρακτο το πνεύμα της φιληδονίας. το υποτάσσομε
δε με τα δάκρυα της μετάνοιας και, αφού το φέρομε στο δεσμωτήριο της
εγκράτειας, το κάνομε ακίνητο και ανενεργό. Τούτο βέβαια όταν στεκόμαστε στην
παράταξη των προθύμων και αγωνιστών.
Νικήτας ο Στηθάτος (Όσιος)
ο Σωτήρας έχει δείξει δύο φορές τη
θεραπεία των εσωτερικών και των εξωτερικών παθών
36. Η ψυχή έχει ανάγκη της πρακτικής για τρία
στοιχεία μέσα της, το λογιστικό, το επιθυμητικό και το θυμικό, και για τρία
εξωτερικά, την έφεση της δόξας, της ηδονής και της αποκτήσεως περισσοτέρων.
Βλέποντας η ψυχή με βαθιά γνώση τον τρόπο που έζησε ο Χριστός ως άνθρωπος,
γιατρεύει με τη χάρη του Κυρίου Ιησού αυτές τις δύο τριάδες μέσω των τεσσάρων
γενικών αρετών της, δηλαδή της φρονήσεως, της δικαιοσύνης, της σωφροσύνης και
της ανδρείας, και επιτρέπει στο νου της να ανυψώνεται ανεμπόδιστα και να
παρατηρεί προσεκτικά τα θεία και να θεωρεί το Θεό. Όταν δηλαδή ο Κύριος Ιησούς
οδηγήθηκε από το Πνεύμα στην έρημο για να νικήσει το διάβολο, το επιθυμητικό το
θεράπευσε με τη νηστεία, το λογιστικό με αγρυπνία και ήσυχη προσευχή, το θυμικό
με αντιλογία στο διάβολο. Επίσης, θεράπευσε τη φιληδονία με το να μη ζητήσει,
αν και πεινούσε, να γίνουν οι πέτρες ψωμιά, όπως του έλεγε ο διάβολος· τη
φιλοδοξία, με το να μη ριχτεί κάτω από το πτερύγιο του Ναού, για να δοξαστεί
από τον όχλο, επειδή δε θα πάθαινε τίποτε· τη φιλαργυρία, με το να μην πεισθεί
να προσκυνήσει το διάβολο με την υπόσχεση ότι θα λάβει τον πλούτο όλων των
βασιλείων, αλλά με αντίρρηση του θυμοειδούς φρόνιμη και δίκαιη, σώφρονα και
ανδρεία, απέκρουσε το σατανά, διδάσκοντας με αυτά κι εμάς τον τρόπο νίκης σε
όλες τις εφόδους του εναντίον μας. Αυτό ακριβώς μπορεί να το δει και να το
καταλάβει κανείς και στη σταύρωση του Σωτήρα. Προσεύχεται δηλαδή τότε ο
Σωτήρας, αφού απομακρύνθηκε από τους μαθητές Του; Αυτό είναι θεραπεία του
λογιστικού. Είναι σε εγρήγορση και αγρυπνεί και υποφέρει από δίψα πάνω στο
σταυρό; Αυτό είναι φάρμακο του επιθυμητικού. Δεν αντιλέγει, δε φιλονεικεί, δε
φωνάζει, παρ' όλο που τον κατηγορούν, και προσεύχεται για χάρη των διωκτών Του;
Αυτό προξενεί την ευταξία του θυμικού - να αντιμετωπίζει δηλαδή το σατανά με
αντίρρηση, τους ανθρώπους όμως που τον κακοποιούν, επειδή και αυτοί
παρασύρονται στο κακό από το σατανά, να τους φέρεται με σιωπή και μακροθυμία
και να τους αμείβει με προσευχή για χάρη τους. Τον φτύνουν, δέχεται ράπισμα,
υπομένει ειρωνίες και εμπαιγμό; Αυτό είναι θεραπεία της φιλοδοξίας. Ποτίζεται
ξύδι και χολή, σταυρώνεται και κεντρίζεται με τη λόγχη; Αυτό είναι θεραπεία της
φιληδονίας. Καρφώνεται στο σταυρό γυμνός, σε ύπαιθρο τόπο, άστεγος,
περιφρονημένος από όλους, σαν κάποιος φτωχός και άπορος; Αυτό είναι κατάργηση
της φιλάργυρης διαθέσεως. Άρα ο
Σωτήρας έχει δείξει δύο φορές τη θεραπεία των εσωτερικών και των εξωτερικών
παθών.
Κάλλιστος Καταφυγιώτης (Άγιος)
Με την χάρη του Θεού πανηγυρίσαμε και φέτος 6/8/2020 π.η. την εορτή της Μεταμορφώσεως Του Σωτήρος στο ομώνυμο ησυχαστήριο στην Μουρτερή της Ευβοίας.
Ευχαριστούμε θερμός τον Σεβασμιότατο Αττικής και Βοιωτίας
κ.κ. Χρυσόστομο που επί δέκα έτη τώρα μας στέλνει ιερέα για να γιορτάσουμε την
θεία Μεταμόρφωση του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, με την άδεια πάντα του οικείου Μητροπολίτη
μας κ.κ. Ιουστίνου.
Ευχαριστούμε τον π. Αλέξανδρο που για τρίτη χρονιά κάνει
τον κόπο και έρχεται και μας εξυπηρετεί.
Ευχαριστούμε το μουσικό σχολείο Πατριαρχική Μουσική Οδοιπορία
που μέλη αυτής έρχονται κάθε χρόνο και
διακονούν στο αναλόγιο και όχι μόνο, καθώς επίσης και λοιπούς ιεροψάλτες και
Αναγνώστες για την συμμετοχή τους.
Ευχαριστούμε όλους τους δωρητές και διακονητές για
την πολλή αγάπη και επιμέλεια που δείχνουν στην προετοιμασία της γιορτής.
Ευχόμαστε από καρδιάς σε όλους να αξιωθούν της μετοχής
του Θαβωρίου φωτός από του νύν και εις τον αιώνα!
Ο Γέρων Ακάκιος και ο υποτακτικός του π. Δωρόθεος.
Ακολουθούν φωτογραφίες από τον εσπερινό της εορτής:
(Μήν ἀρνηθεῖς,
Παρθένε, τήν ροή τῶν δακρύων μου, Σύ πού
γέννησες τόν Χριστό, ὁ ῾Οποῖος
ἀφαίρεσε
κάθε δάκρυ ἀπό κάθε πρόσωπο).
Ὁ ὑμνογράφος
φαίνεται νά κινεῖται λίγο ἀντιφατικά
στόν συγκεκριμένο ὕμνο. ᾽Αναγνωρίζει
ἀπό
τήν μία ὅτι
ὁ
Χριστός μέ τόν ἐρχομό Του στόν κόσμο
μέσω τῆς
Παναγίας Μητέρας Του ἀφαίρεσε κάθε δάκρυ ἀπό
κάθε ἄνθρωπο,
διότι ὡς
γνωστόν κατήργησε τό αἴτιο τῆς
θλίψης καί τοῦ πόνου καί τοῦ
ἴδιου
τοῦ
θανάτου, τήν ἁμαρτία. ῾Διά
τῆς
ἁμαρτίας
ὁ
θάνατος᾽. ῞Ο,τι
ὁ
ἴδιος
ὡς
Δημιουργός ἀπαρχῆς
ἔδωσε
στόν ἄνθρωπο:
νά χαίρεται τήν κοινωνία του μέ Αὐτόν
μέ δυναμική αὐξητικῆς
τάσης τῆς
χαρᾶς
αὐτῆς
μέχρι ἀπειρίας
καί ὁ
ἄνθρωπος
τό ἔχασε
λόγω τῆς
πτώσης του στήν ἁμαρτία, τοῦ
τό ἔδωσε
καί πάλι ὡς δυνατότητα ἀφότου
ἦλθε
στόν κόσμο, ἀρκεῖ
βεβαίως ὁ
ἄνθρωπος
νά ἀποδεχτεῖ
τόν ἐρχομό
Του ὡς
ἀνθρώπου
καί νά πιστέψει στήν προσφορά τῆς ἀγάπης
Του. ῾Χαίρετε
ἐν
Κυρίῳ πάντοτε᾽
εἶναι
ἡ
προτροπή τῶν ἁγίων
ἀποστόλων
σέ ὅλους
τούς πιστούς. ᾽Από τήν ἄλλη
ὅμως
ὁ
ἴδιος
ὑμνογράφος
κινεῖται
πρός τήν Παναγία καί δι᾽ αὐτῆς
πρός τόν Κύριο ὄχι ἁπλῶς
μέ δάκρυα, ἀλλά μέ ροή δακρύων, πού σημαίνει ὅτι
τό πλῆθος
αὐτῶν
πλημμυρίζουν τήν ὕπαρξή του. ῾Η
ἀντίφαση
λοιπόν φαίνεται ὅτι εἶναι
προφανής: δέξου τά δάκρυά μου, λέει ὁ
ὑμνογράφος, πού ὅμως
Κύριος ὁ
Υἱός
σου τά κατήργησε.
Ἡ ἀπάντηση
βεβαίως εἶναι εὔκολη
καί γνωστή: μπορεῖ ὁ
Κύριος πράγματι νά ἐξάλειψε τά δάκρυα,
γιατί κτύπησε στήν ρίζα τήν αἰτία τους, ὅμως
ἡ
καθημερινή διαπίστωση εἶναι ὅτι
συνεχίζουμε οἱ ἄνθρωποι,
ἔστω
καί πιστοί, νά ἁμαρτάνουμε, λόγω τῆς
λησμονιᾶς
τοῦ
θελήματος τοῦ Θεοῦ
καί τῆς
πνευματικῆς μας χαλάρωσης, ὅπως
καί ὅτι
ἐξακολουθοῦμε
καί ζοῦμε
μέχρι τῆς
Δευτέρας Παρουσίας τοῦ Κυρίου σ᾽
ἕναν
κόσμο πού ῾κεῖται
ἐν
τῷ
πονηρῷ᾽, συνεπῶς
ἡ
θλίψη καί ὁ πόνος ἐξακολουθοῦν
νά τόν σφραγίζουν. Τά δάκρυα λοιπόν καί ἐξαλείφθηκαν
ἀλλά
καί ἐξακολουθοῦν
νά ὑπάρχουν,
κατεξοχήν μάλιστα ἐκεῖνα
πού ἐκφράζουν
τόν ἄνθρωπο
τῆς
πίστης, ὁ
ὁποῖος
συνειδητοποιεῖ τήν ἁμαρτωλότητά
του καί προστρέχει στήν ἀγάπη τοῦ
Κυρίου, δηλαδή ὅταν μετανοεῖ.
Γι᾽
αὐτό
καί τό κύριο γνώρισμα πιά τοῦ χριστιανοῦ
εἶναι
ἡ
μετάνοια, ἐνῶ
τά δάκρυα ἀποτελοῦν
ἰσχυρό
ἀποδεικτικό
τῆς
ὑπάρξεώς
της.
Χρειάζεται ὅμως
καί σ᾽
αὐτό
τό σημεῖο
προσοχή. ῾Υπάρχουν ἄνθρωποι
πού ἐκ
φύσεως καί χαρακτῆρος ἔχουν
τά δάκρυα ῾πρόχειρη᾽
ἔκφρασή
τους. Αὐτά
τά δάκρυα δέν ἀξιολογοῦνται
θετικά ὡς
φανέρωση τῆς γνήσιας μετανοίας τους. ᾽Εκεῖνα
τά δάκρυα στά ὁποῖα
ἐπιβλέπει
ὁ
Κύριος εἶναι
ἐκεῖνα
πού πηγάζουν ἀπό τήν καρδιά καί δηλώνουν τό
πένθος καί τήν συντριβή τοῦ ἀνθρώπου
λόγω τῶν
ἁμαρτιῶν
του. Αὐτά
εἶναι
τά ἀληθινά
δάκρυα μετανοίας, τά ὁποῖα
συνυπάρχουν πάντοτε καί μέ τήν γενναία ἀπόφαση
τοῦ
ἀνθρώπου
γιά ἀλλαγή
τρόπου ζωῆς, ζωῆς
δηλαδή προσαρμοσμένης στό θέλημα τοῦ
Θεοῦ.
Σέ μία τέτοια περίπτωση τά δάκρυα τοῦ
πένθους σιγά σιγά πράγματι ἐξαλείφονται καί
μεταποιοῦνται
σέ δάκρυα εὐγνωμοσύνης καί χαρᾶς
ἀπό
τήν ἐνέργεια
τῆς
χάρης τοῦ
Θεοῦ,
ἡ
ὁποία
κάνει τόν ἄνθρωπο στό βάθος τῆς
καρδιᾶς
του νά ἀκούει
῾τέκνον,
ἀφέωνταί
σοι αἱ ἁμαρτίαι
σου᾽.