Τρίτη 30 Νοεμβρίου 2021

+Ιερομόναχος Πετρώνιος: Ερμηνεία περί του σφραγίσματος του Αντιχρίστου.

 

+Ιερομόναχος Πετρώνιος


Στη συνέχεια αναφέρεται στην Αποκάλυψη ότι το Θηρίο θα εξαναγκάση όλους τους ανθρώπους να τους σφραγίση με τον αριθμό του στο μέτωπο ή στο δεξί χέρι (13,16-17). Μήπως εδώ πρέπει να ερμηνεύσουμε το ότι το Θηρίο θα εξαναγκάση τους ανθρώπους να γράψη στο μέτωπο ή στο χέρι τον αριθμό 666; Ποιο είναι το νόημα αυτού του πράγματος;

Το μέτωπο δείχνει τη λογιστική δύναμη του ανθρώπου∙ το δεξί χέρι δείχνει την ενεργητική δύναμη για την πραγμάτωση του αγαθού. Η σφράγιση του χεριού και του μετώπου με τον αριθμό του Θηρίου σημαίνει την διάθεση του μετώπου και του χεριού, της σκέψεως και της εργασίας στην υπηρεσία του κακού. Με άλλα λόγια, το Θηρίο θα πιέση τους ανθρώπους να το υπηρετήσουν με αφοσίωση, να κάνουν το κακό με ολόκληρη την ύπαρξή τους, με το σώμα και την ψυχή, την σκέψη και την πράξη. Το θέμα πρέπει να κατανοηθή έτσι, γιατί μια απλή αναγραφή ενός αριθμού στο  μέτωπο ή το χέρι ή και του αριθμού 666 τι κακό μπορεί να προξενήση σε κάποιον; Προφανώς κανένα! Αντιθέτως! Αν κανείς αγωνίζεται να εκπληρώση τις εντολές του Θεού και προφυλάσσεται με όλη την ψυχή του από την αμαρτία∙ αν προσπαθή να ζη με χριστιανική συνέπεια, τότε ο αριθμός 666 για τον άνθρωπο δεν έχει πια νόημα κακό, αλλά καλό. Επομένως δεν είναι ο αριθμός του Θηρίου ή η αναγραφή του στο χέρι ή στο μέτωπο αυτό που φανερώνει αν ένας άνθρωπος είναι ενάρετος ή υποδουλωμένος στην υπηρεσία του Θηρίου.

Η επιμονή του Θηρίου να σφραγίση με τον αριθμό του όλους τους ανθρώπους δεν είναι δύσκολο να κατανοηθή. Το αγαθό και το κακό είναι αντίθετα μεταξύ τους και δεν μπορούν ποτέ να υπάρχουν μαζί συγχρόνως, όπως δεν συμβιβάζεται το φως με το σκοτάδι. «ου δύνασθε Θεώ δουλεύειν και μαμωνά», λέγει ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός (Ματθ. Β, 24). Όπως ο Θεός, ο οποίος είναι το Ύψιστο Αγαθό και η πηγή παντός αγαθού, ζητεί από τους μαθητάς του να Τον υπηρετήσουν μ’ όλη τους την καρδιά, την ψυχή και την σκέψη (Ματθ. 22, 37)∙ έτσι και ο διάβολος, ο οποίος είναι η ενσάρκωση του κακού, δεν μπορεί να ζητήση από τους ανθρώπους τίποτε άλλο από το κακό. Εις το τέλος, όταν το Θηρίο θα έχη δύναμη μεγάλη πάνω στους ανθρώπους και θα πολεμήση τους αγίους, δεν θα πολεμήση πλέον τους ανθρώπους μόνο με το ψέμα και την απάτη, αλλά θα χρησιμοποιήση τον καταναγκασμό, την καταπίεση, θα καταπιέση τους ανθρώπους να κάνουν την αμαρτία για χάρι του, ακόμη και χωρίς να το θέλουν.

Όσοι στην εποχή μας πέρασαν σε αθεϊστικές φυλακές, ομολογούν ότι υποχρεώνονταν να εμπαίξουν τις ιερές εικόνες, τα άγια Μυστήρια, τις ιερές ακολουθίες της Εκκλησίας∙ να βλασφημούν και να αρνηθούν τον Θεό με λόγια και πράξεις, με καθαρή την πρόθεση να τους οδηγήσουν στη διάπραξη βαρέων αμαρτημάτων, με σκοπό να χάσουν την ψυχή τους. Αλλά αυτοί οι εξαναγκασμοί απέβησαν μαρτυρικά βασανιστήρια, αφορμή για στεφάνωμα και όχι για ψυχική απώλεια, γι’ αυτούς που τα υπέμειναν χωρίς να προσκυνήσουν το Θηρίο.

Επί πλέον ένα μέσο, λέγει η Αποκάλυψη, που χρησιποποιεί το Θηρίο, για να εξαναγκάση όλους να αποδεχθούν τον αριθμό, θα είναι το ότι θα καταντήσουν «… μη τις δύναται αγοράσαι ή πωλήσαι ει μη ο έχων το χάραγμα, το όνομα του Θηρίου ή τον αριθμόν του ονόματος αυτού» (13, 17). Στην περίπτωσι αυτή η πώληση και η αγορά πρέπει να ερμηνευθούν, επίσης, πνευματικά και όχι κατά γράμμα. Για να το καταλάβουμε καλύτερα θα πάρουμε αφορμή από ένα συγκεκριμένο πράγμα, που γίνεται στις μέρες μας.

Στα αθεϊστικά κράτη, όπου ο αθεϊσμός έγινε δεκτός επίσημα, νόμιμα, η Θρησευτική δραστηριότητα είναι απαγορευμένη με νόμο. Είναι απαγορευμένα κατηγορηματικά: η θρησκευτική διδασκαλία στα σχολεία, στις εκκλησίες, στην οικογένεια∙ επίσης είναι απαγορευμένη η εκτύπωση και κυκλοφορία θρησευτικών βιβλίων, βιβλίων χριστιανικής διδασκαλίας. Παράλληλα απαγορεύεται ή βάπτιση των παιδιών, ο θρησκευτικός γάμος των νέων στην Εκκλησία, η συχνή παρακολούθηση των ι. ακολουθιών, η εξομολόγηση, η θ. Κοινωνία και κάθε τι που σχετίζεται με τη θρησκευτική ζωή των Χριστιανών. Αλλά όλα αυτά συνθέτουν την πνευματική τροφή των Χριστιανών την οποία αυτοί δεν μπορούν να την αγοράσουν, να την προμηθευτούν και η Εκκλησία (δεν μπορεί) να την πουλήση, να την προσφέρη λόγω των καθιερωμένων επισήμως καταναγκασμών.

Αντιθέτως αυτοί που είναι σφραγισμένοι με την σφραγίδα του Θηρίου μπορούν να αγοράσουν χωρίς εμπόδια, φανερά ότι τους πουλάει το Θηρίο, δηλαδή η αμαρτία με όλες τις μορφές της. Κατ’ αυτό τον τρόπο, καθ’ ην στιγμή τα πράγματα που είναι συνδεδεμένα με τη θρησκεία είναι απηγορευμένα, τα μέσα επιτελέσεως και διαδόσεως της αμαρτίας βρίσκονται παντού σε αφθονία: τα πορνογραφήματα, τα αισχρά θεάματα κ.λ.π. οι αποθήκες του Θηρίου είναι γεμάτες και ο κόσμος τα αγοράζει χωρίς απαγορεύσεις. Με άλλα λόγια αυτοί που είναι σφραγισμένοι από το Θηρίο, αυτοί που διάγουν βίο άσωτο, αμαρτωλό, μπορούν να αγοράσουν και να πουλήσουν ανεμπόδιστα το απαραίτητα για την επιτέλεση της αμαρτίας υλικό. Ενώ αυτοί που δεν είναι σφραγισμένοι, οι δούλοι του Χριστού, δεν μπορούν να αγοράσουν και να πουλήσουν τα απαραίτητα για την χριστιανική τους ζωή.

Συμπερασματικά, η ίδια η Αποκάλυψη, με την υπόδειξη: «ο έχων νουν ψηφισάτω τον αριθμόν του Θηρίου» (13,18), μας οδηγεί να κατανοήσουμε ότι και ο αριθμός του Θηρίου 666 και η σφράγιση και η πώληση και η αγορά δεν πρέπει να κατανοηθούν κατά γράμμα, αλλά συμβολικά, πνευματικά.

Σύμφωνα με το πνευματικό νόημα των αριθμών που φανέρωσαν οι άγιοι Πατέρες, ο αριθμός 666 σαν αριθμός του ανθρώπου, με κακή έννοια, δείχνει τον άνθρωπο τον πεσμένο στα πάθη, αυτόν που κάνει την αμαρτία από συνήθεια και ασταμάτητα, επειδή ο αριθμός του Θηρίου 666 δείχνει το διάβολο, ύπαρξη εντελώς διεστραμμένη, ενσάρκωση του κακού. Η σφράγιση στο χέρι και στο μέτωπο σημαίνει την ολοκληρωτική τοποθέτηση στην υπηρεσία του κακού, με την σκέψη και την πράξη. Η αδυναμία να αγοράσουν και να πουλήσουν όσοι δεν είναι σφραγισμένοι με τον αριθμό του Θηρίου, ρίχνει περισσότερο φως στην μέχρι θανάτου μανία του διαβόλου για τον άνθρωπο. Ο Θεός έπλασε τον άνθρωπο ύπαρξη ευγενή, κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσή Του, και τον προίκισε με το θείο δώρο της ελευθερίας, την οποία ούτε ο ίδιος ο Θεός περιφρονεί. Ο διάβολος από την αρχή μέχρι το τέλος παρουσιάζεται σαν φονιάς του ανθρώπου: σ’ όσους τον ακούνε χαρίζει πλουσιοπάροχα τα μέσα της πνευματικής απωλείας. Σ’ όσους του εναντιώνονται, αυθαιρετεί πάνω στην ελευθερία τους με καταναγκασμούς και κάθε είδος περιορισμούς και κάθε είδος περιορισμούς, όπως θα κάνη ιδιαίτερα στο τέλος, για να εξαναγκάση, ει δυνατόν και τους εκκλεκτούς, να χάσουν την ψυχή τους.

Μια απλή αναγραφή του αριθμού 666 στο χέρι ή στο μέτωπο δεν έχει καμία επίδραση στην σωτηρία του ανθρώπου, επειδή η αρετή και η αμαρτία δεν εξαρτώνται από εξωτερικά σχήματα, επιγραφές, αλλά από την εσωτερική διάθεση (φρόνημα), από την ελευθερία και την συνείδηση του ανθρώπου.

Ιερομόναχος ΠΕΤΡΩΝΙΟΣ

Άγιον Όρος

ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΤΥΠΟΣ, ΑΡ. ΦΥΛ. 725/1986

ΠΗΓΗ: https://entoytwnika1.blogspot.com

Δευτέρα 29 Νοεμβρίου 2021

Πρόσεχε, μην πάρουν τα μυαλά σου αέρα (Άγιος Αντώνιος της Όπτινα)

 


κουσα, τι οκογενειακή σας ζωή, τό σπίτι σας, δέν εναι ξω πό ρρώστιες καί πό λλες λυπηρές καταστάσεις, καί λυπήθηκα πολύ. Καί παρακάλεσα τόν Κύριο, νά σς πισκεφθ μέ εσπλαχνία καί λεος· καί νά θεραπεύσει τίς σθένειές σας.

Τί νά κάμωμε;

τσι τό θέλησε Κύριος: νά μή περνάει πρόσκαιρη ατή ζωή χωρίς πίκρες καί θλίψεις.

* * *

γία Γραφή λέγει: «πσα κεφαλή ες πόνον καί πσα καρδία ες λύπην» (σ. 1,5). Δηλαδή: Δέν θά βρες στόν κόσμο κεφάλι χωρίς σκοτορες- καρδιά χωρίς πόνο καί στενοχώριες.

Καί ατό σχύει χι πλά γιά κάθε νθρωπο· λλά καί γιά τούς γίους!

Δέν πάρχει γιος, ποσο γιος καί τέλειος καί ν ταν – νά πέρασε στή ζωή του χωρίς πόνο καί θλίψη, χωρίς νά ποφέρει.

Γιατί μως; γιατί;

παντάει πόστολος Παλος: «να μή περαίρομαι». Γιά νά μή πάρουν τά μυαλά μου έρα! Γιατί, νθρωπος, ταν τά χει λα καλά, μεγαλοπιάνεται (Β\’ Κορ. 12,7).

Καί ποιος μεγαλοπιάνεται, σκέφτεται πάνθρωπα· καί μιλάει καί νεργε πάνθρωπα!

ν λοιπόν γιοι σάν τόν πόστολο Παλο πόφεραν πολλά, γιά νά μήν πάρουν τά μυαλά τους έρα, πόσο πιό πολύ εναι γιά μς εεργεσία θεϊκή, ταν ποφέρουμε!

Πότε εναι γιά μς πόνος εεργεσία;

ταν μς κάνει καί ψάχνουμε νά δομε, πς περπατμε.

ταν ατό δέν τό κάνουμε, πό μόνοι μας, μς χρειάζονται ο θλίψεις· γιατί εναι μόνος τρόπος πο μπορε νά μς κάμει νά ξυπνήσουμε.

 

Μετάφραση: +ὁ Ν. Μ.

 

(Περιοδικό “Λυχνία”, Ἱ. Μ. Νικοπόλεως καὶ Πρεβέζης)

 

Πηγή: http://paterikos.blogspot.com/

 

Κυριακή 28 Νοεμβρίου 2021

Κήρυγμα του θεοφ. Μεθώνης κ. Αμβρόσιος - Η παραβολή του καλού Σαμαρείτη


Κήρυγμα του θεοφιλεστάτου Μεθώνης κ. Αμβροσίου στην ευαγγελική περικοπή της παραβολής του καλού Σαμαρείτη, που εκφωνήθηκε στην Ι.Μ. Αγίων Κυπριανού και Ιουστίνης στης 15-11-2021 π.η.

Ευαγγελικό Ανάγνωσμα: (Λουκ. ι΄ 25-37)

 

«Τ καιρ κείν, νομικός τις προσλθε τ ησο, πειράζων αυτόν και λέγων· Διδάσκαλε, τί ποιήσας ζων αώνιον κληρονομήσω; δ επε πρς ατόν· ν τ νόμ τί γέγραπται; πς ναγινώσκεις; δ ποκριθες επεν· γαπήσεις Κύριον τν Θεόν σου ξ λης τς καρδίας σου κα ξ λης τς ψυχς σου κα ξ λης τς σχύος σου κα ξ λης τς διανοίας σου, κα τν πλησίον σου ς σεαυτόν· επε δ ατ· ρθς πεκρίθης· τοτο ποίει κα ζήσ. δ θέλων δικαιον αυτν επε πρς τν ησον· Κα τίς στί μου πλησίον; πολαβν δ ησος επεν· νθρωπός τις κατέβαινεν π ερουσαλμ ες εριχ, κα λστας περιέπεσεν· ο κα κδύσαντες ατν κα πληγς πιθέντες πλθον φέντες μιθαν τυγχάνοντα. κατ συγκυρίαν δ ερεύς τις κατέβαινεν ν τ δ κείν, κα δν ατν ντιπαρλθεν. μοίως δ κα Λευτης γενόμενος κατ τν τόπον, λθν κα δν ντιπαρλθε. Σαμαρείτης δέ τις δεύων λθε κατ’ ατν, κα δν ατν σπλαγχνίσθη, κα προσελθν κατέδησε τ τραύματα ατο πιχέων λαιον κα ονον, πιβιβάσας δ ατν π τ διον κτνος γαγεν ατν ες πανδοχεον κα πεμελήθη ατο· κα π τν αριον ξελθν, κβαλν δύο δηνάρια δωκε τ πανδοχε κα επεν ατ· πιμελήθητι ατο, κα ,τι ν προσδαπανήσς, γ ν τ πανέρχεσθαί με ποδώσω σοι. τίς ον τούτων τν τριν πλησίον δοκε σοι γεγονέναι το μπεσόντος ες τος λστάς; δ επεν· ποιήσας τ λεος μετ’ ατο. επεν ον ατ ησος· Πορεύου κα σ ποίει μοίως».

 


+π. Τιμόθεος Βλάχος: "Τί ποιήσω ίνα ζωήν αιώνιον κληρονομήσω" Κυριακή ΙΓ Λουκά 24-11-2003 π.η.


Κήρυγμα του μακαριστού π. Τιμοθέου Βλάχου στην ευαγγελική περικοπή "Τί ποιήσω ίνα ζωήν αιώνιον κληρονομήσω" Κυριακή ΙΓ΄Λουκά που εκφωνήθηκε στον Ι. Ν. Ευαγγελισμός της Θεοτόκου Χαλκίδος στης 24-11-2003 π.η.

Παρασκευή 26 Νοεμβρίου 2021

ἀγαπᾶτε ἀλλήλους

 


Ιω. 13,34           ντολν καινν δίδωμι μν να γαπτε λλήλους, καθς γάπησα μς να κα μες γαπτε λλήλους.

Ιω. 13,35           ν τούτ γνώσονται πάντες τι μο μαθηταί στε, ἐὰν γάπην χητε ν λλήλοις.

Ιω. 15,12           ατη στν ντολ μή, να γαπτε λλήλους καθς γάπησα μς.

Ιω. 15,17           τατα ντέλλομαι μν, να γαπτε λλήλους.

Ρωμ. 12,10         τ φιλαδελφί ες λλήλους φιλόστοργοι, τ τιμ λλήλους προηγούμενοι,

Α Θεσ. 3,12        μς δ Κύριος πλεονάσαι κα περισσεύσαι τ γάπ ες λλήλους κα ες πάντας, καθάπερ κα μες ες μς,

Α Πε. 1,22          Τς ψυχς μν γνικότες ν τ πακο τς ληθείας δι Πνεύματος ες φιλαδελφίαν νυπόκριτον, κ καθαρς καρδίας λλήλους γαπήσατε κτενς,

Α Ιω. 3,11          τι ατη στν γγελία ν κούσατε π᾿ ρχς, να γαπμεν λλήλους,

Α Ιω. 3,23          κα ατη στν ντολ ατο, να πιστεύσωμεν τ νόματι το υο ατο ησο Χριστο κα γαπμεν λλήλους καθς δωκεν ντολήν.

Α Ιω. 4,7           γαπητοί, γαπμεν λλήλους, τι γάπη κ το Θεο στι, κα πς γαπν κ το Θεο γεγέννηται κα γινώσκει τν Θεόν.

Α Ιω. 4,11          γαπητοί, ε οτως Θες γάπησεν μς, κα μες φείλομεν λλήλους γαπν.

Α Ιω. 4,12          Θεν οδες πώποτε τεθέαται· ἐὰν γαπμεν λλήλους, Θες ν μν μένει κα γάπη ατο τετελειωμένη στν ν μν.

Β Ιω. 1,5            κα νν ρωτ σε, κυρία, οχ ς ντολν γράφων σοι καινήν, λλ ν εχομεν π᾿ ρχς, να γαπμεν λλήλους.