Τετάρτη 31 Ιανουαρίου 2024

Μακροθυμία και συμφιλίωση, (Άγιος Μάξιμος Ομολογητής)

 

Μακρόθυμος είναι εκείνος που περιμένει το τέλος του πειρασμού και παίρνει τον έπαινο για την καρτερία του.

Ο άνθρωπος που μακροθυμεί έχει πολλή σύνεση (Παροιμ. 14:29), γιατί όλα όσα του συμβαίνουν τα συσχετίζει με το τέλος, και αυτό περιμένοντας, ανέχεται τα λυπηρά. Και το τέλος είναι η αιώνια ζωή, όπως λέει ο απόστολος (Ρωμ. 6:22). «Και αυτή είναι η αιώνια ζωή, το να γνωρίζουν εσένα, τον μόνο αληθινό Θεό, και αυτόν που έστειλες, τον Κύριο Ιησού Χριστό» (Ιω. 17:3).

Όταν είσαι μαζί με τους άλλους αδελφούς, πρόσεξε μήπως νοθέψεις τον συνηθισμένο έπαινο του αδελφού, λόγω της λύπης που κρύβεται μέσα σου εξαιτίας του, ανακατώνοντας κρυφά στα λόγια σου την κατηγορία. Αντίθετα, στη συνάντησή σας να τον επαινέσεις με ανόθευτους επαίνους, και να προσεύχεσαι ειλικρινά γι’ αυτόν όπως προσεύχεσαι για τον εαυτό σου, και έτσι θα απαλλαγείς πολύ γρήγορα από το ολέθριο μίσος.

Και αν τυχόν ο αδελφός, καθώς πειράζεται από τον δαίμονα, επιμένει να σε κακολογεί, εσύ μη βγεις από την κατάσταση της αγάπης με το να ανεχτείς τον ίδιο πονηρό δαίμονα να ενοχλεί τον νου σου. Και δεν θα βγεις από την αγάπη αν, ενώ εκείνος σε κατηγορεί, εσύ τον επαινέσεις, και ενώ θέλει το κακό σου, εσύ φανείς συμφιλιωτικός. Αυτός είναι ο δρόμος της κατά Χριστόν φιλοσοφίας, και όποιος δεν τον βαδίζει, δεν συγκατοικεί με τον Χριστό.

Μην κεντρίσεις τον αδελφό με υπονοούμενα, για να μη σου το ανταποδώσει και έτσι διώξεις την αγάπη και από τους δυο σας, αλλά πήγαινε με αγάπη και μίλησέ του με παρρησία, ώστε να διαλύσεις τις αιτίες της λύπης και να απαλλάξεις και τους δυο σας από την ταραχή και τη λύπη.

Τον καιρό της ειρήνης μη θυμάσαι όσα είπε ο αδελφός όταν υπήρχε μεταξύ σας λύπη – είτε είπε τα λυπηρά σ’ εσένα τον ίδιο, είτε τα είπε σε άλλον για εσένα και τα άκουσες αργότερα – για να μην ξαναγυρίσεις στο ολέθριο μίσος του αδελφού με το να ανέχεσαι τον λογισμό της μνησικακακίας.

Ερεύνησε τη συνείδησή σου με κάθε λεπτομέρεια, μην τυχόν εξαιτίας σου δεν συμφιλιώθηκε ο αδελφός. Μην προσπαθείς να την ξεγελάσεις, γιατί αυτή ξέρει τα κρυφά σου και σε κατηγορεί την ώρα του θανάτου, και σου γίνεται εμπόδιο την ώρα της προσευχής.

Εξέτασε τον εαυτό σου, μήπως η κακία που σε χωρίζει από τον αδελφό δεν βρίσκεται σε αυτόν, αλλά σ’ εσένα, και βιάσου να συμφιλιωθείς με αυτόν, για να μην ξεπέσεις από την εντολή της αγάπης.

 

Από το βιβλίο: ΕΥΕΡΓΕΤΙΝΟΣ, τόμος Α’, Υπόθεση Μ’ (40). Εκδόσεις Το Περιβόλι της Παναγίας, Θεσσαλονίκη 2006, σελ. 388 (αποσπάσματα).

 

https://www.koinoniaorthodoxias.org/pateriko-anthologio/markothymia-kai-symfiliosi/

https://paterikos.blogspot.com/2024/01/blog-post_30.html

Δευτέρα 29 Ιανουαρίου 2024

Γιατί πολεμάνε τον χριστιανισμό

 


 Υπό διωγμό ο Χριστιανισμός στην Ευρώπη: Απίστευτα κρούσματα σε Σουηδία και  Ισπανία – Pronews.gr

Γιατί πολεμάνε τον χριστιανισμό

Του Μανώλη Κοττάκη

Λίγο έξω από την πόλης της Καβάλας βρίσκεται η κοινότητα της Λυδίας. Εκεί βάπτισε ο Απόστολος Παύλος την πρώτη Ευρωπαία χριστιανή. Τη Λυδία. Λίγο έξω από τη Θεσσαλονίκη, στην Άνω Πόλη, βρίσκεται η Σταυροπηγιακή Μονή Βλατάδων, η οποία ανήκει στη δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Ιδρύθηκε τον 14ο αιώνα και είναι η μόνη βυζαντινή εκκλησία που σώζεται εν λειτουργία. Δίπλα από το τέμπλο του Ιερού, το οποίο είναι ζωγραφισμένο στο κάτω μέρος του με ελληνικές σημαίες, ευρίσκεται ο χώρος όπου κήρυξε το Ευαγγέλιο ο Απόστολος Παύλος. Σε αυτό το σημείο κτίστηκε η μονή.

 Αυτές οι ολίγες πληροφορίες που παραθέτουμε σε σύγκριση με τον ωκεανό που μπορεί να αναζητήσει κανείς στη διεθνή και την ελληνική βιβλιογραφία μάς δείχνουν γιατί ο χριστιανισμός υπήρξε αναπόσπαστο μέρος της ευρωπαϊκής ταυτότητας μαζί με την κληρονομιά της αρχαίας ελληνικής γραμματείας και της αρχαίας Ρώμης. Όλα όσα όμως πρεσβεύουν ο χριστιανισμός και οι εκκλησίες του που σε αρκετές περιπτώσεις συνέδεσαν την ακμή τους με την υπεράσπιση του έθνους κράτους και τις εθνικές ταυτότητες δεν ευνοούν σήμερα τις οικονομικές, κοινωνικές και πολιτισμικές αλλαγές που επιθυμεί το διεθνές οικονομικό και πολιτικό κατεστημένο για την Ευρώπη. Πάντοτε τους ενοχλούσε η Ευρώπη, γιατί μιλά πολύ για το παρελθόν της στο οποίο περίοπτη θέση έχει ο χριστιανισμός. Η νέα κοινωνία που οραματίζονται αυτά τα κέντρα είναι:

Πρώτον, άφυλη, χωρίς φύλα. Και κατά συνέπεια χωρίς συνοχή.

Δεύτερον, αχρήματος. Με ψηφιακές συναλλαγές, οι οποίες έχουν στόχο τη δραματική συρρίκνωση της ελευθερίας

Τρίτον, απρόσωπος. Με αριθμοποιημένη και φακελωμένη την κοινωνία, ώστε να είναι ευχερής με το πάτημα ενός κουμπιού στον υπολογιστή ο αποκλεισμός των απείθαρχων από την πρόσβαση στο μελλοντικό κοινωνικό κράτος.

Τέταρτον, ακίνητη και φυλακισμένη κατ’ οίκον ώστε να διακοπούν η επικοινωνία και η αλληλεπίδραση. Και να διευκολυνθεί η ατομική χειραγώγηση. Στο μέλλον όλα θα τα κάνεις από το σπίτι χωρίς να μετακινείσαι: Θέλεις να ψηφίσεις; Με επιστολική από το σπίτι. Θέλεις να πληρώσεις; Με web banking από το σπίτι. Θέλεις να πας σινεμά; Netflix από το σπίτι. Θέλεις να πας γήπεδο; Cosmote από το σπίτι. Αυτός είναι ο νέος κόσμος που σχεδιάζουν για εμάς. Μια νέα Κιβωτός του Νώε, στον οποίο οι μειονότητες θα διαφεντεύουν τις πλειονότητες.

Όπως αντιλαμβάνεστε, η Εκκλησία και οι θρησκείες, ο χριστιανισμός γενικότερα, αποτελούν σοβαρό και ισχυρό εμπόδιο για τη μετατροπή της Ευρώπης σε κάτι άλλο από αυτό που μας κληροδότησαν οι προπάτορές μας. Στη Βρετανία ο στόχος ήδη επετεύχθη. Στην τελευταία απογραφή οι χριστιανοί ήταν μειονότητα έπειτα από αιώνες. Κάτω από το 50% του πληθυσμού. Στη Γαλλία όλα εξελίσσονται κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να δικαιωθεί η προφητεία του Μισέλ Ουελμπέκ στο μυθιστόρημα «Υποταγή». Η καθιέρωση της ουδετεροθρησκείας έδωσε άπειρο χώρο στο ριζοσπαστικό Ισλάμ να διεισδύσει βαθιά στην παραδοσιακή γαλλική κοινωνία και να την αποδομεί με σύστημα. Μόνο στον ευρωπαϊκό Νότο, στην Ιταλία, στην Ελλάδα και την Κύπρο, συν τα Βαλκάνια, δεν έχει επιτύχει ακόμη το σχέδιο. Βάλτε όμως τα γεγονότα στη σειρά και θα μπείτε αμέσως στο πνεύμα. Θα ανακαλύψετε πόσο συστηματικά βρίσκονται στο στόχαστρο αυτών των κέντρων η ορθόδοξη θρησκεία μας και η Ελλαδική Εκκλησία. Το 2001, επί ΠΑΣΟΚ, καταργήθηκε το θρήσκευμα από τις ταυτότητες επειδή ήταν προσωπικό δεδομένο (αλλά οι νέες ταυτότητες με τον αριθμό του πολίτη έχουν πλήθος προσωπικών δεδομένων, μόνο το θρήσκευμα τους ενόχλησε!). Το 2014, επί συγκυβέρνησης Ν.Δ. – ΠΑΣΟΚ, καθιερώθηκε η αποτέφρωση των νεκρών. Το 2017, επί ΣΥΡΙΖΑ, επετράπη η ονοματοδοσία τέκνων άνευ βαπτίσεως. Το 2018, επί ΣΥΡΙΖΑ, επιδιώχθηκαν ο χωρισμός Κράτους – Εκκλησίας με τη συναίνεση του Αρχιεπισκόπου, η κατάργηση της διδασκαλίας των Θρησκευτικών και της προσευχής. Το 2019 καταργήθηκε η βλασφημία των Θείων ως ποινικό αδίκημα με νόμο της Ν.Δ. Την ίδια χρονιά με την τροποποίηση του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας καταργήθηκε η παροχή δυνατότητας παροχής θρησκευτικού όρκου στις ανακριτικές πράξεις (όπως οι μαρτυρικές καταθέσεις). Το 2020 η Ν.Δ. ενοχοποίησε τη Θεία Κοινωνία για τον κορονοϊό, άλλαξε την ώρα της Αναστάσεως από τα μεσάνυχτα στις 9 το βράδυ, απαγόρευσε θρησκευτικές τελετές, όπως οι λιτανείες και τα Θεοφάνια. Την ίδια ώρα δίνονταν προκλητικώς άδειες για πορείες στο Πολυτεχνείο, στο Εφετείο, όπου γινόταν η δίκη της Χρυσής Αυγής, στο Σύνταγμα (παρελάσεις υπερηφάνειας). Φθάσαμε σήμερα στον γάμο των ομοφύλων και αύριο επίκειται η αναθεώρηση του Συντάγματος. Όπου θα τεθεί στο στόχαστρο το άρθρο 3 περί επικρατούσας θρησκείας.

Τι μας δείχνει η συστηματική αναδρομή που διαβάσατε; Εκτός από το γεγονός ότι η Εκκλησία επί Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου έχει τον νου της στις ιερές μπίζνες και μετρά μόνο ήττες, βλέπουμε τη συστηματική στοχοποίηση όλων των μυστηρίων της Εκκλησίας. Ακριβέστερα, όλης της εκκλησιαστικής ζωής! Την τελευταία δεκαετία έχουν στοχοποιηθεί η βάπτιση, ο γάμος, η κηδεία, η Θεία Κοινωνία, οι θρησκευτικές εορτές, οι ορκωμοσίες, τα πάντα. Δηλαδή: ΟΠΟΥ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΟΝΤΑΙ ΠΙΣΤΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ. ΟΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΔΕΣΜΟΙ. ΟΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΕΝΟΤΗΤΑ. Η παραδοσιακή οικογένεια είναι ο τελικός στόχος. Πριν από τον γάμο των ομοφύλων έχει προηγηθεί η νομιμοποίηση των αμβλώσεων και της υποβοηθούμενης αναπαραγωγής. Συναντάμε εδώ το παράδοξο: Παροτρύνουμε τα νέα κορίτσια να μην κάνουν παιδιά όταν μπορούν να τεκνοποιήσουν και τα ενθαρρύνουμε να κάνουν παιδιά σε προχωρημένη ηλικία όταν δεν μπορούν! Με κίνδυνο της υγείας τους και τις δύο φορές. Προς όφελος της βιομηχανίας εκατομμυρίων που έχει δημιουργηθεί για τα παιδιά. Κάποιοι πληρώνονται για να τα σκοτώνουν και κάποιοι για να τα ανασταίνουν. Πού καταλήγουμε; Απλό! Ο χριστιανισμός είναι επικίνδυνος για τον καπιταλισμό της απληστίας. Διότι ο χριστιανισμός έχει στο επίκεντρο τον άνθρωπο και όχι το άτομο. Έχει στο επίκεντρο την κοινωνία και όχι την επιθυμία. Έχει στο επίκεντρο άυλες αξίες και όχι ευρώ και δολάρια. Έχει στο επίκεντρό του τη συντήρηση και την αναπαραγωγή του έθνους. Όχι τη διάλυσή του! Είναι κατ’ ουσίαν μία από τις λίγες εστίες αντιστάσεως στην οργανωμένη απόπειρα κατάργησης του έθνους κράτους, τη λαϊκότητα του οποίου μάλιστα υποστηρίζει, σε αντίθεση με το θεοκρατικό Ισλάμ. Αντιθέτως: Η αθεΐα αποχαλινώνει τα πάθη. Η ομοφυλοφιλία αυξάνει την κατανάλωση και τους τζίρους. Η παράνομη μετανάστευση εξασφαλίζει φθηνά εργατικά χέρια. Οι ροζ παρδαλές σημαίες εξασθενούν τις ταυτότητες. Τις γλώσσες. Τα σύνορα. Τα ήθη. Η απήχηση του χριστιανισμού εξαναγκάζει το σύστημα να γίνεται αυταρχικό και να αποκαλύπτεται. Να επιδιώκει τη δικτατορία της μοναδικής σκέψης στο δημόσιο διάλογο. Να απειλεί με διαγραφές βουλευτές κομμάτων και υπουργούς. Να προειδοποιεί για καθαιρέσεις από κοινοβουλευτικά αξιώματα. Να απολύει εργαζομένους! Να γιατί κάποιοι θέλουν να ξεμπερδέψουν με αυτό τον άβολο και αντισυστημικό χριστιανισμό. Στην πραγματικότητα, λοιπόν, αυτό που ζούμε δεν είναι μια αποσπασματική νομοθέτηση. Υπηρετεί ένα συνολικό σχέδιο αποδόμησης της οργανωμένης κοινωνίας χάριν και ατομικών σχεδιασμών και επιθυμιών. Ας κάνουμε τους υπολογισμούς μας και ας πορευτούμε ανάλογα.

antinews.gr 28/01/2024

ΑΚΤΙΝΕΣ

Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2024

ΤΑ ΠΟΛΥΤΙΜΑ


  Αναρωτιόμαστε άραγε ποια είναι τα πολύτιμα στη ζωή μας; Ο Μέγας Αντώνιος, ασκητής του 4ου αιώνα μ.Χ. συμβούλευε όσους τον άκουγαν: «Τρία στοιχεία θα πάρουμε μαζί στον τάφο μας και στην άλλη ζωή: την αγάπη, την πραότητα, τη δικαιοσύνη». Αληθινά προφητικός λόγος! Είναι ό,τι έλειπε και λείπει από τις προτεραιότητες της ζωής μας. Το να αγαπούμε, δηλαδή να βάζουμε κένωση, θυσία, άδειασμα από την κυριαρχία του «εγώ» μας και να βλέπουμε προς τον πλησίον. Το να είμαστε πράοι, δηλαδή να πρυτανεύει η καλοσύνη στις σχέσεις μας με τους άλλους, καθώς το εύκολο είναι να ανταποδώσεις την κακία ή την αδιαφορία που λαμβάνεις, επειδή ο λογισμός λέει πως εσύ πρέπει να κυριαρχήσεις στο παιχνίδι της εξουσίας που είναι η ζωή. Το να μην αδικείς συνειδητά τον πλησίον σου, αλλά να τον βλέπεις ως τον εαυτό σου, να προτάσσεις τι θα τον αναπαύσει, όχι για να του κάνεις το χατίρι χαλώντας τον, αλλά προσπαθώντας να δεις τι θα τον βοηθήσει να δει τα μέτρα του, αλλά και κάπως παραπάνω, τι θα τον κάνει να αισθανθεί ότι στη ζωή υπάρχει και η περίσσεια και όχι μόνο η ακρίβεια, ακόμη κι αν εσύ, λίγο ή πολύ, αδικηθείς.

                Για να κρατήσουμε όμως αυτά τα τρία πολύτιμα, χρειάζεται να προηγηθεί η έγνοια του Θεού στην ψυχή μας. Αυτή εκφράζεται με το μέτρο. Με το δόσιμο. Με την προσευχή για όσα μπορούμε και για όσα δεν μπορούμε. Με το «ανήκειν» σε μια κοινότητα εκκλησιαστική, στην οποία κι εμείς και κάποιοι άλλοι θα πούμε ότι δεν θα κρίνουμε με βάση το «εγώ» μας, αλλά με βάση το «εμείς». Με το να βλέπουμε τη ζωή όχι ζηλεύοντας εκείνους που έχουν αγαθά, δόξα, απόλαυση, αλλά με το να συνταιριάζουμε με όσους παλεύουν για έναν κόσμο πιο όμορφο. Όχι για να θριαμβεύει η ταξική ανισότητα, μα για να βλέπουμε ότι ο Θεός μας έδωσε να ζούμε σ’  έναν κόσμο που τα απλά είναι ωραία και η χαρά δεν θέλει το πολύ, αλλά εκείνο το λίγο που μπορείς να μοιραστείς.

                Αμέσως θα ρωτήσει κάποιος: πώς αυτό να γίνει σε έναν κόσμο όπου το άτομο υπάρχει για να υπηρετείται από τον πολιτισμό και να τον υπηρετεί στην πραγματικότητα ως καταναλωτικό στρατιωτάκι; Εύκολοι δρόμοι δεν υπάρχουν. Λιγόστεψε η πίστη και «εψύγη η αγάπη των πολλών». Μόνο που αυτό δεν είναι σημάδι των καιρών μας, αλλά όλης της ιστορίας της ανθρωπότητας. Ο άνθρωπος νικιέται από το κακό, αμαρτάνει, πληγώνεται και πληγώνει γιατί δεν είναι έτοιμος να ακούσει τη φωνή του Θεού, που βαδίζει ακόμη και στην έρημο, ακόμη και στη νέκρωση αυτού του κόσμου, για να μας καλέσει με τη φράση «Αδάμ, πού είσαι;», όχι για να μας τιμωρήσει, αλλά για να μας δείξει ότι είναι Πατέρας. Μόνο που εμείς δεν είμαστε έτοιμοι να δούμε πρώτα τον πλησίον ως αδελφό μας, ντυμένοι με τα φύλλα συκιάς, την ευτέλεια των αγαθών, των συσκευών, των ηδονών που υπάρχουν μόνο για το εγώ μας, που όλα μαζί κρύβουν για λίγο την γύμνια της σκληρόκαρδης και υπερήφανης ψυχής, αλλά δεν την ντύνουν με ζωή ανοιχτότητας και αγάπης. Πώς να μην κρυφτούμε μετά από τον Θεό;

                Αγάπη, πραότητα, δικαιοσύνη. Ας ξαναδούμε και ας ξαναβρούμε τα πολύτιμα.   

π. Θεμιστοκλής Μουρτζανός

Δημοσιεύθηκε στην "Ορθόδοξη Αλήθεια"

στο φύλλο της Τετάρτης 24 Ιανουαρίου 2024

BHMATA

Τετάρτη 24 Ιανουαρίου 2024

Αναβιώνουν τους παραλογισμοὺς του παράφρονος Νέρωνος!

 

 Οἱ «προοδευτικοὶ» ἀναβιώνουν τοὺς παραλογισμοὺς τοῦ παράφρονος Νέρωνος! -  YouTube

Οἱ «προοδευτικοὶ» ἀναβιώνουν τοὺς παραλογισμοὺς τοῦ παράφρονος Νέρωνος!

Ἀπόσπασμα ἐκ τῆς κάτωθι ὁμιλίας τοῦ π. Θεοδώρου Ζήση• Ομιλία π. Θεόδωρου Ζήση με θέμα: [Παρουσίαση βιβλίου: Ομοφυλοφιλία - Προβλήματα και Αντιδράσεις]

Σάββατο 20 Ιανουαρίου 2024

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ Γ.Ο.Χ. ΛΑΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΛΑΤΑΜΩΝΟΣ Μήνυμα Ἁγίων Θεοφανίων

 Ἐλασσόνα, Παρασκευή, 6/19-1-2024

+Μητροπολίτου Λαρίσης καὶ Πλαταμῶνος Κλήμεντος

Ἀγαπητοὶ Πατέρες καὶ Ἀδελφοί·

            Εὐχαριστοῦμε τὸν Τριαδικὸ Θεό μας, ὁ Ὁποῖος μᾶς ἐπιτρέπει γιὰ ἄλλη μία χρονιὰ νὰ τελοῦμε τὴν μεγάλη καὶ ὁλόφωτη ἑορτὴ τῶν Ἁγίων Θεοφανίων! Καὶ τοῦτο συμβαίνει γιὰ πρώτη φορὰ στὰ χρονικὰ τῆς τοπικῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεώς μας Γνησίων Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν Λαρίσης καὶ Πλαταμῶνος στὴν ἱστορικὴ πόλη τῆς Ἐλασσόνος, ὑπὸ τὴν σκέπην τῆς Παναγίας Ὀλυμπιώτισσας, ἐντὸς τῆς Ἐκκλησιαστικῆς μας Ἐπαρχίας, μὲ συμμετοχὴ πιστῶν μας τοπικῶν, ἀπὸ τὴν Λάρισα, ὅπως καὶ ἀπὸ τὰ γύρω μέρη καὶ μάλιστα ἀπὸ τὴν Βερδικούσια.

            Ἑορτάσαμε τὴν Γέννηση τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ πρὸ λίγων ἡμερῶν, καὶ Τὸν βλέπουμε, σύμφωνα μὲ τὴν ὡραία περιγραφὴ τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου Νύσσης, νὰ «βαπτίζεται σήμερα ἀπὸ τὸν Ἰωάννη [τὸν Πρόδρομο], γιὰ νὰ ἀποκαθάρει τὸν γεμᾶτο ρύπους ἄνθρωπο, νὰ φέρει τὸ [Ἅγιο] Πνεῦμα ἀπὸ τὸν οὐρανὸ καὶ νὰ ἀνυψώσει τὸν ἄνθρωπο στοὺς οὐρανούς, γιὰ νὰ ἐγερθεῖ αὐτὸς ποὺ εἶχε πέσει καὶ νὰ ντροπιασθεῖ ἐκεῖνος [ὁ διάβολος] ποὺ τὸν ἔριξε, γιὰ νὰ πραγματοποιήσει ὁ Ἴδιος [ὁ Κύριός μας] τὴν σωτηρία τοῦ ἀνθρώπου»! (βλ. «Ὁμιλία εἰς τὴν ἡμέραν τῶν Φώτων»).

            Πράγματι, ὁ Φιλάνθρωπος Χριστός μας τὶς δικές μας ἁμαρτίες καθαίρει στὸν Ἰορδάνη ποταμὸ καὶ δέχεται τὸ Βάπτισμα γιὰ νὰ ξεπλύνει τὸ χειρόγραφο τῆς παραβάσεως τῶν Πρωτοπλάστων.

            Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος μᾶς βεβαιώνει, ὅτι ὅσοι βαπτισθήκαμε στὸν Χριστό, Τὸν ἔχουμε πραγματικὰ ἐνδυθεῖ (Γαλ. 3:17) στὴν ψυχή μας. Εἴμαστε πλέον τοῦ Χριστοῦ, ἀνήκουμε σὲ Αὐτόν· Αὐτὸν λατρεύουμε, Αὐτὸν ὁμολογοῦμε, στὸ Σῶμα Του ζοῦμε, σὲ Αὐτὸν θὰ παραδώσουμε τὴν ψυχή μας μὲ καλὴ ἐλπίδα αἰωνίου ἑνώσεως, κοινωνίας καὶ σωτηρίας!

            Πῶς ἀποδεικνύεται στὴν πράξη ὅτι ἐνδυθήκαμε τὸν Χριστὸ καὶ ὅτι παραμένουμε ἑνωμένοι ἀληθινὰ μαζί Του; Ὅταν παρουσιάζουμε στὴν ζωή μας τοὺς καρποὺς τοῦ Ἁγίου Πνεύματος: πίστη, πραότητα, ἐγκράτεια. Ὅταν ἀντιστεκόμαστε σθεναρὰ στὴν ἁμαρτία, διότι ἀγαποῦμε καὶ ποθοῦμε τὴν ἐλευθερία καὶ ἀπολύτρωση. Τότε αἰσθανόμαστε τὸ μεγαλεῖο τῆς πίστεώς μας καὶ δοξάζουμε μὲ ταπείνωση τὸν Τριαδικὸ Θεό μας.

            Ἄν ὅμως ἁμαρτάνουμε, ὅπως γράφει θεόσοφα ὁ Ἅγιος Συμεὼν ὁ Νέος Θεολόγος, τότε ἀποδεικνύουμε ὅτι ἀκόμη δὲν ἔχουμε καλυφθεῖ καλῶς καὶ ἀσφαλῶς ἀπὸ τὴν Χάρη τοῦ Θεοῦ. Παρουσιάζουμε κενὰ γυμνότητος, μέσῳ τῶν ὁποίων ὁ ἐχθρὸς μᾶς πειράζει καὶ τραυματίζει. Ὅμως, εὐτυχῶς ὁ Πανάγαθος Κύριός μας δὲν μᾶς ἐγκαταλείπει ἐντελῶς. Σὲ ὅποιον μὲ προσευχὴ καὶ πόθο, μὲ δάκρυα καὶ πόνο μετανοεῖ καὶ ζητεῖ θεία ἄφεση, ὁ Κύριος τοῦ γίνεται ἔνδυμα, γιὰ νὰ δύναται νὰ τηρεῖ σταθερὰ πλέον τὶς ἅγιες Ἐντολές Του καὶ νὰ ἀποδίδει ἀληθινὴ πνευματικὴ καρποφορία. Ἡ βαθιὰ πίστη καὶ ἀγάπη Χριστοῦ μᾶς δίδει πνευματικὰ δηνάρια, χαρίσματα, καὶ μᾶς ἐμπιστεύεται θεῖα μυστήρια.

            Λάβαμε χάρισμα πίστεως, μᾶς ἐξηγεῖ ὁ Ἅγιος Συμεών, καὶ ὀφείλουμε μὲ μακροθυμία σὲ ὅλα, μὲ ὑπομονή, νὰ πιστεύουμε ἀκράδαντα στὶς θεῖες ἐπαγγελίες. Ὅσο τὸ καλλιεργοῦμε, τόσο τὸ χάρισμα αὐξάνεται. Ἄν ὅμως νομίσουμε ὅτι αὐτὸ συμβαίνει ἀπὸ τὴν δική μας δύναμη καὶ ἱκανότητα, τότε γιὰ τὸν ἐγωϊσμὸ καὶ τὴν ὑπερηφάνεια μᾶς ἐγκαταλείπει ἡ θεία Χάρις καὶ ὁ πονηρὸς μᾶς ἐμπαίζει μὲ τὶς δικές του πλάνες (βλ. «Ἀλφαβητικὰ Κεφάλαια», Κεφ. ΙΑ’).


Ἀγαπητοὶ Ἀδελφοί·

            Ἡ σημερινή μας παρουσία, κατ΄ αὐτὴ τὴν ἐπιφανῆ καὶ ἁγία ἡμέρα τῶν Φώτων, μᾶς δίδει τὴν εὐκαιρία καὶ δυνατότητα νὰ ἀνανεώσουμε τὸ χάρισμα τῆς Πίστεως. Νὰ παραμείνουμε σταθερὰ καὶ ἀμετακίνητα στὴν καλὴν ὁμολογίαν τῆς γνησίας Ὀρθοδόξου Πίστεως, διότι βρισκόμαστε σὲ καιρὸ Ἀποστασίας! Ἀποτελοῦμε διὰ τῆς Χάριτος τοῦ Θεοῦ τὸ «μικρὸν Ποίμνιον», τὸ ὁποῖον ἀκόμη καὶ σήμερα χλευάζεται καὶ περιφρονεῖται. Οἱ Προπάτορές μας στὴν ἁγία Πίστη ἐδιώχθησαν, ἀλλὰ παρέμειναν ἑδραῖοι καὶ μᾶς παρέδωσαν τὴν σκυτάλη, τὴν ἁγία Παρακαταθήκη, γιὰ νὰ τὴν φυλάξουμε καὶ νὰ τὴν μεταδώσουμε ἀκέραιη καὶ ἀνόθευτη. Ὑποσχόμαστε ὅτι θὰ ἐπιτελέσουμε αὐτὴ τὴν ἱερὴ ἀποστολή μας μὲ ὅποιο κόστος καὶ τίμημα, χωρὶς νὰ καμπτόμαστε εἴτε ἀπὸ ἐξωτερικὲς πιέσεις εἴτε καὶ ἀπὸ ἐσωτερικοὺς κλυδωνισμούς.

            Θυμίζουμε ὅτι κατὰ τὸ παρὸν ἔτος 2024 συμπληρώνεται ἕνας ὁλόκληρος αἰῶνας ἀπὸ τὴν ἀποτολμηθεῖσα Ἡμερολογιακὴ Μεταρρύθμιση στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος καὶ σὲ ἄλλες τοπικὲς Ἐκλλησίες, ἡ ὁποία τόσο σάλο δημιούργησε καὶ τόση ταραχὴ προξένησε.

            Στὴν καθοριστικὴ αὐτὴ Ἐπέτειο, ἀντὶ νὰ ἀναπτύξουμε τὶς δικές μας γνωστὲς Ὀρθόδοξες θέσεις γιὰ τὴν ἐμμονή μας στὴν Ἀκαινοτόμητη Πίστη τῶν Πατέρων μας, θὰ θυμίσουμε μόνον ἐπιγραμματικὰ αὐτὰ ποὺ συμβαίνουν σήμερα στὴν Οὐκρανία, καὶ ποὺ ἀποδεικνύουν περίτρανα τὸ δίκαιον τοῦ ἱεροῦ Ἀγῶνος μας, ὁ ὁποῖος διεξάγεται ὑπὲρ βωμῶν καὶ ἑστιῶν, καὶ ὄχι ἐξ αἰτίας φανατισμοῦ, μικρομυαλιᾶς καὶ μὴ προσαρμοστικότητας.

            Ὅπως εἶναι γνωστόν, μὲ ἄφρονα παρέμβαση τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου ὑπῆρξε ἀναγνώριση μιᾶς ἀντικανονικῆς δομῆς ὡς δῆθεν κανονικῆς Ἐκκλησίας τῆς Οὐκρανίας, ὑπὸ τὸν θεωρούμενο Κιέβου Ἐπιφάνιο, καὶ ταυτόχρονα ἄρχισε συστηματικὸς διωγμὸς τῆς Οὐκρανικῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας ὑπὸ τὸν Μητροπολίτη Κιέβου Ὀνούφριο. Ἡ νέα αὐτὴ ὑποστηριζόμενη ἀπὸ τὸ Κράτος κατ΄ ὄνομα Ἐκκλησία (τοῦ Ἐπιφανίου), μὲ ἄκρως φιλαιρετικὴ καὶ οἰκουμενιστικὴ οὐνιτικὴ γραμμή, ἐπέλεξε πρόσφατα νὰ εἰσαγάγει τὸ λεγόμενο Νέο Ἡμερολόγιο, μὲ κρατικὴ ὑποστήριξη καὶ ρύθμιση, γιὰ νὰ προσεγγίσει στὴν Δύση καὶ νὰ ἀπομακρυνθεῖ ἀπὸ τὴν Ὀρθόδοξη Ἀνατολή.

            Ἔχουμε δηλαδὴ σύγχρονη ἐπανάληψη αὐτοῦ τοῦ τραγικοῦ ποὺ ἔγινε ἐδῶ καὶ ἕναν αἰῶνα στὴν χώρα μας, χάριν ἀλλοτρίων ἐπιδιώξεων καὶ ὄχι πραγματικῶν ἐκκλησιαστικῶν καὶ ποιμαντικῶν ἀναγκῶν. 

            Ἡ πίεση λοιπὸν στὴν Οὐκρανία γιὰ ἀποδοχὴ τοῦ Νέου Ἡμερολογίου εἶναι πολὺ μεγάλη, ἀλλὰ ἡ Ἐκκλησία ὑπὸ τὸν Κιέβου Ὀνούφριο ξεκαθάρισε αὐτὸ ποὺ κι ἐμεῖς οἱ ταπεινοὶ τονίζουμε ἐδῶ καὶ ἕναν αἰῶνα καὶ οἱ πολλοὶ κωφεύουν:

Ὅτι ἡ ἐπιθετικὴ μορφὴ τῆς Ἡμερολογιακῆς Μεταρρυθμίσεως πρὶν ἀπὸ 100 χρόνια συνδέεται κυρίως μὲ τὸν ἀπαισίας μνήμης πατριάρχη Μελέτιο Μεταξάκη, ὑποστηρικτὴ τοῦ Οἰκουμενιστικοῦ μοντερνισμοῦ καὶ Μασόνο ὀλκῆς! Ἐπιθυμία τοῦ Μεταξάκη μὲ τὴν εἰσαγωγὴ τοῦ δῆθεν «νεο-ιουλιανοῦ» ἡμερολογίου του, ποὺ εἶναι πανομοιότυπο μὲ τὸ Παπικὸ Γρηγοριανό, ἦταν ἀπὸ πολιτικὸ ὑπολογισμὸ ἡ προσέγγιση καὶ πιθανὴ ἕνωση μὲ τὴν Ἀγγλικανικὴ ἐκκλησία. Ἡ ἀλλαγὴ δημιούργησε λειτουργικὰ προβλήματα, ἕως καὶ κατάργηση τῆς Νηστείας τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων (ὅπως σημειωτέον θὰ συμβεῖ καὶ ἐφέτος μὲ τὸ Νέο, μιᾶς καὶ τὸ Πάσχα εἶναι ὄψιμο). Ἡ παραμονὴ στὸ Πάτριο Ἡμερολόγιο δὲν μᾶς ἐμποδίζει ἀπὸ τὴν προσέγγιση τοῦ Θεοῦ· καὶ ἡ μετάβαση στὸ Νέο δὲν μᾶς φέρνει πιὸ κοντὰ στὸν Κύριο. Οἱ ριζικὲς μεταρρυθμίσεις στὴν Ἐκκλησία χωρὶς ἐκκλησιαστικὸ νόημα καὶ σκοπὸ δὲν κάνουν τίποτε ἄλλο, ἀπὸ τὸ νὰ προξενοῦν χωρισμοὺς καὶ διαιρέσεις στὸ Ποίμνιο, ὅπως καὶ σύγχυση καὶ ἀταξία στὴν ζωὴ τῆς Ἐκκλησίας (βλ. Ἱστοσελίδα Ἕνωσης Ὀρθοδόξων Δημοσιογράφων – spzh-news: «Γιατί ἡ Οὐκρανικὴ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία δὲν θὰ μεταβεῖ στὸ Νέο Ἡμερολόγιο», 3-8-2023).

Οἱ Ὀρθόδοξοι Οὐκρανοὶ Ἀδελφοί, οἱ ὁποῖοι διώκονται, τονίζουν πολὺ ὀρθῶς ὅτι «ἡ τήρηση τοῦ Παλαιοῦ Ἡμερολογίου εἶναι ἕνα ἀπὸ τὰ σημεῖα-σύμβολα τοῦ ἀνήκειν στὴν διωκομένη Ἐκκλησία, ἕνας ἀπὸ τοὺς τρόπους τοῦ θρησκευτικοῦ μας αὐτο-προσδιορισμοῦ». Ἡ ἀπάρνηση τῆς Οἰκουμενιστικῆς ἑνώσεως ποὺ προωθεῖται ἀνοικτὰ ἀπὸ τοὺς Καινοτόμους κατ΄ ὄνομα ὀρθοδόξους, ὁδηγεῖ καὶ ὑπαγορεύει τὴν πιστὴ καὶ ἀμετακίνητη τήρηση τοῦ Πατροπαραδότου Ἐκκλησιαστικοῦ Ἡμερολογίου. Ἀπόρριψη τοῦ Κοινοῦ ἑορτασμοῦ τοῦ Πάσχα ποὺ δρομολογεῖται ἀπὸ τὸ ἑπόμενο ἔτος 2025 καὶ ἑξῆς μεταξὺ Κωνσταντινουπόλεως καὶ Βατικανοῦ, σημαίνει πιστὴ τήρηση τοῦ Παλαιοῦ Ἡμερολογίου. Ἀπάρνηση τῆς ἐκκοσμικεύσεως, τῆς ἠθικῆς ἀσυδοσίας, τῆς σιωπηρῆς ἀνοχῆς ἤ καὶ ἀποδοχῆς τῶν ἠθικῶν διαστροφῶν τῆς σήμερον ὑπαγορεύει τὴν παραμονὴ σὲ ὅσα μᾶς παραδόθηκαν ἀκαινοτομήτως! (βλ. Αὐτόθι, «Γιατί ἐμμένουμε πεισματικὰ στὸ παλαιὸ ἡμερολόγιο;», 29-11-2023).

            Ἰδοὺ λοιπὸν γιατὶ τὸ φαινομενικὰ δευτερεῦον θέμα τοῦ Ἡμερολογίου ἀποκτᾶ τόσο μεγάλη ἀξία καὶ σημασία, ὥστε νὰ θεωρεῖται στοιχεῖο παραμονῆς στὴν Ὀρθόδοξη Πίστη, στοιχεῖο διαφοροποιήσεως ἀπὸ ὅλους ἐκείνους οἱ ὁποῖοι συμμετέχουν στὴν ἐλευθεριάζουσα Οἰκουμενιστικὴ ἀντζέντα τῆς συμφορᾶς.

Εἶχε λοιπὸν ἀπόλυτο δίκαιο ὁ Ἅγιος πρώην Φλωρίνης Χρυσόστομος ὁ Καβουρίδης (+1955), ὁ Πνευματικός μας Ἡγέτης, ὅταν ἔγραφε ἐπιμόνως ὅτι τὸ Πάτριο Ἡμερολόγιο ἀποτελεῖ «φραγμόν», «ἄμυναν», προμαχῶνα» καὶ «προπύργιον» ἔναντι τῶν ἐπιβουλῶν τῶν αἱρετικῶν κατὰ τῆς Ὀρθοδοξίας.


Ἀγαπητοὶ Πατέρες καὶ Ἀδελφοί·

            Ὅλα αὐτὰ ἰσχύουν στὸ ἀκέραιο καὶ σήμερα γιὰ μᾶς ἐδῶ στὴν Πατρίδα μας, τὴν ἀγαπημένη Ἑλλάδα μας. Οἱ ἀδελφοὶ τοῦ Νέου Ἡμερολογίου βρίσκονται στὸ μεγάλο δίλημμα καὶ σταυροδρόμι: Μποροῦν ἕναν αἰῶνα μετὰ τὸ κακῶς γινόμενο, νὰ τὸ διορθώσουν καὶ νὰ ἐπιστρέψουν στὴν Ἐκκλησιαστικὴ Ἑορτολογικὴ Παράδοση. Θὰ χαρεῖ ὁ Οὐρανὸς καὶ θὰ ἀγαλλιάσουν οἱ ψυχὲς τῶν Ὀρθοδόξων! Διότι αὐτὴ ἡ ἀποκατάσταση θὰ τοὺς λυτρώσει ἀπὸ ὅλα τὰ ὡς ἄνω δεινὰ ποὺ ἐπέρχονται. Διαφορετικά, θὰ περιπέσουν σὲ χάος ἀπύθμενο, ἑκόντες ἄκοντες, καὶ οἱ δικαιολογίες καὶ οἱ κατηγορίες τους κατὰ τῶν ὄντως Ὀρθοδόξων ἀδελφῶν τους -ποὺ τοὺς πονοῦν καὶ ἀγαποῦν- δὲν θὰ τοὺς ὠφελήσουν σὲ τίποτε!…

            Εἴθε νὰ παραμείνουμε στὸ Χάρισμα τῆς Πίστεως καὶ νὰ τὸ αὐξήσουμε, ἡ δὲ Χάρις τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ νὰ φωτίσει τὶς ψυχὲς καὶ νὰ φέρει ἀφύπνιση, κατὰ Θεὸν ἕνωση καὶ σωτηρίαν αἰώνιον! Ἀμήν.

            Ἔτη πολλά!

https://imlp.gr/2024/01/19/%ce%bc%ce%ae%ce%bd%cf%85%ce%bc%ce%b1-%e1%bc%81%ce%b3%ce%af%cf%89%ce%bd-%ce%b8%ce%b5%ce%bf%cf%86%ce%b1%ce%bd%ce%af%cf%89%ce%bd-2/

Παρασκευή 19 Ιανουαρίου 2024

Δευτέρα 15 Ιανουαρίου 2024

Ο όσιος Σεραφείμ θεράπευε και όσους υπέφεραν από τη λύπη, από ψυχικές αδυναμίες και από πονηρά πνεύματα.

 


Ο όσιος Σεραφείμ θεράπευε και όσους υπέφεραν από τη λύπη, από ψυχικές αδυναμίες και από πονηρά πνεύματα. Κάποιον αδελφό του Σάρωφ τον είχε κυριεύσει η αθυμία και τον είχε οδηγήσει στην απόγνωση. Ο μοναχός αυτός ζήτησε από κάποιον άλλο να κάνουν ένα περίπατο.

Βγήκαν και οι δύο από τη μονή μετά τον εσπερινό και άρχισαν να περπατούν γύρω από τον κήπο και να παρηγορούνται με την συζήτηση. Πλησίασαν στον στάβλο. Εκεί κοντά άρχιζε το δρομάκι που οδηγούσε στην πηγή του οσίου.

Ο θλιμμένος αδελφός θέλησε να αλλάξει κατεύθυνση, για να μη συναντηθεί με τον στάρετς σε τέτοια κατάσταση. Πριν όμως προφθάσουν να απομακρυνθούν ακόμα βλέπουν τον όσιο να έρχεται προς συνάντησή τους. Η ενδυμασία του ήταν λίγο περίεργη. Το μπροστινό μέρος του άσπρου ζωστικού του ήταν ανασηκωμένο και πιασμένο κάτω από τη ζώνη.

Οι δύο μοναχοί έπεσαν στα πόδια του. Ο Όσιος τους ευλόγησε σαν πατέρας φιλότεκνος με ασυνήθιστη γλυκύτητα. Κατόπιν άρχισε να ψάλλει ένα τροπάριο της ενάτης ωδής του μικρού παρακλητικού κανόνος, που ψάλλεται σε κάθε θλίψη και δοκιμασία: «χαράς μου την καρδίαν πλήρωσον Παρθένε, η της χαράς δεξαμένη το πλήρωμα, της αμαρτίας την λύπην εξαφανίσασα». Ύστερα κτύπησε το πόδι του και είπε:

-Δεν μας επιτρέπεται να ακηδιούμε. Ο Χριστός νίκησε τα πάντα. Ανέστησε τον Αδάμ, ελευθέρωσε την Εύα, θανάτωσε τον θάνατο.

Η ψυχική κατάστασις του οσίου μεταγγίστηκε στην ψυχή του θλιμμένου αδελφού. Ζωογονημένος τώρα επέστρεψε στη μονή ειρηνικός.

«ΟΣΙΟΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΤΟΥ ΣΑΡΩΦ» Ι.Μ. Παρακλήτου

Πέμπτη 11 Ιανουαρίου 2024

ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΜΙΑ ΜΕΙΟΨΗΦΙΑ

 


             

   Σήμερα, ίσως περισσότερο παρά ποτέ τα τελευταία χρόνια, οι χριστιανοί αισθανόμαστε μειοψηφία στην κοινωνία. Δεν είναι απαραίτητα σωστός αριθμητικά ο χαρακτηρισμός. Σίγουρα είναι όσον αφορά στον θόρυβο που προκαλείται εις βάρος της πίστης. Παρότι οι χριστιανοί ήμασταν πάντοτε «η μικρά ζύμη», εντούτοις στην ελλαδική πραγματικότητα δεν είχαμε την αίσθηση ότι η θέση μας ήταν χωρίς αξία για τους πολλούς.

             Δεν ζούμε βεβαίως σε κατάσταση διωγμού σήμερα. Υπάρχει, παρότι διάφοροι το αμφισβητούν, περίοδος δημοκρατίας και ελευθερίας, οπότε και οι όποιες ιδέες, απόψεις και στάσεις ζωής είναι ελεύθερες να εκδηλωθούν. Δεν είμαστε πάντοτε έτοιμοι να επιχειρηματολογήσουμε για την πίστη μας και το περιεχόμενό της, καθώς και για τη θέση που παίρνουμε έναντι προκλήσεων των καιρών μας. Εύκολα παραμένουμε σε μια συντηρητική ανάγνωση της ζωής, στο επίπεδο όμως της ηθικότητας, χωρίς να είμαστε σε θέση να εξηγήσουμε, πρώτα εντός μας, και στη συνέχεια και στους άλλους γιατί λέμε «ναι», γιατί λέμε «όχι» στις επιλογές του σύγχρονου πνεύματος. Δεν είμαστε, άλλωστε, τόσο ανεπίληπτοι, ώστε το παράδειγμά μας να συγκλονίζει. Ούτε είμαστε τόσο έτοιμοι να αποδεχτούμε τις αμαρτίες και τα λάθη μας, ώστε η θέση μας να έχει εντιμότητα.

                Από την άλλη, πάλι,  σήμερα η ειρωνεία εναντίον της πίστης θριαμβεύει. Υπερτονίζονται καρικατούρες πιστών και φαινόμενα δυσεξήγητα ακόμη και για τον καλοπροαίρετο, ενώ οι πρακτικές της εκκλησιαστικής ζωής, όπως η νηστεία, η προσευχή, ο εκκλησιασμός, η μετοχή στην μετάνοια, η εγκράτεια, η ακολούθηση ζωής με μέτρο, ο σεβασμός στις αξίες και στους θεσμούς, η άρνηση της αμαρτίας και της ατιμίας, η απόφαση να μην είναι όλα στη ζωή δικαιώματα, αλλά αγώνας αγάπης, κάνουν την πίστη υποκείμενο χλευασμού.

                Είναι ένα μικρό μαρτύριο η ζωή της πίστης σήμερα. Μας πολεμά ο λογισμός της μοναξιάς και της απελπισίας. Αισθανόμαστε αστήρικτοι και ότι πρέπει να απομονωθούμε, αν θέλουμε ένα άλλο νόημα ζωής. Δεν μας είναι εύκολο να ζήσουμε την πίστη ως χαρά, διότι υποκύπτουμε στον πειρασμό της σύγκρισης και αισθανόμαστε ηττημένοι στη σύγκρουση.  Μας λείπει και η κατάρτιση, ώστε να παλέψουμε. Η γνώση της ιστορίας του χριστιανισμού, όπως επίσης και η αποφασιστικότητα να δούμε πού λαθεύουμε οι χριστιανοί, όχι ως προς σε Ποιον πιστεύουμε, αλλά ως προς το πώς ζούμε.

                Το μεγάλο μας μείον είναι ότι ξεχνούμε τον Χριστό. Εκείνος μας είχε προείπει ότι μας αποστέλλει «ως πρόβατα εν μέσω λύκων». Ανάμεσα στους λύκους των ιδεών, της άρνησης, του θορύβου, του δοξασμού της αμαρτίας, καλούμαστε να προσευχηθούμε, να αγαπήσουμε, να συζητήσουμε. Δεν είναι η ζωή ένα παιχνίδι νίκης ή ήττας. Νικητές είναι όσοι φυλάνε Θερμοπύλες. Όσοι φυλάνε τους εαυτούς τους αλώβητους από έναν συμβιβασμό με το κακό, χωρίς να μισούν τους ανθρώπους. Νικητές είναι όσοι δεν απελπίζονται. Ο Χριστός θα παραμείνει σκάνδαλο και μωρία. Το ίδιο και όσοι Τον ακολουθούμε. Είμαστε μειοψηφία διότι αγαπάμε αληθινά και λέμε την αλήθεια. Και η αλήθεια, που είναι Πρόσωπο, ο Χριστός, και όχι ιδέα, ελευθερώνει. Το Ευαγγέλιο μάς  δείχνει τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να πάρουμε θέση στα της εποχής. Και δεν είμαστε μόνοι. Ο Χριστός της Εκκλησίας είναι παρών στη ζωή μας. Ζητά από εμάς πρώτα την μαρτυρία της ελπίδας. Κι Εκείνος θα μας δώσει τη δύναμη να έχουμε και να δίνουμε λόγο. 

π. Θεμιστοκλής Μουρτζανός

Δημοσιεύθηκε στην «Ορθόδοξη Αλήθεια»

Στο φύλλο της Τετάρτης 10 Ιανουαρίου 2024

ΒΗΜΑΤΑ

Πέμπτη 4 Ιανουαρίου 2024

‘βκγ΄ (2023) μ.Χ. Τό Ἔτος τοῦ Θεμελιώδους Μετασχηματισμοῦ τοῦ Πλανήτου

 

βκγ΄ (2023) μ.Χ.

Τό Ἔτος τοῦ Θεμελιώδους Μετασχηματισμοῦ τοῦ Πλανήτου

 

ὑπό

Ἰωάννου Ν. Καλλιανιώτου

Καθηγητοῦ τοῦ Πανεπιστημίου τοῦ Scranton

 

 

«Αὕτη δέ ἐστιν ἡ κρίσις, ὅτι τό φῶς ἐλήλυθεν εἰς τόν κόσμον,

              καί ἠγάπησαν οἱ ἄνθρωποι μᾶλλον τό σκότος ἤ τό φῶς˙

  ἦν γάρ πονηρά αὐτῶν τά ἔργα.»

Ἰωάν. γ΄ 19

 

            Ἡ ἀνθρωπίνη Ἱστορία εἶναι γνωστή εἰς ἅπαντας ἡμᾶς τούς μεγαλυτέρους τῇ ἡλικίᾳ, διότι οἱ ἱστορικοί συγγραφεῖς δέν εἶχον τούς περιορισμούς τῆς Νέας Ἐποχῆς μας, τήν λογοκρισίαν, τήν ἐπιβαλλομένην παραπληροφόρησιν καί προπαγάνδα ἀπό τούς ὀπαδούς τοῦ μεγίστου ψεύστου, τοῦ Ἑωσφόρου (Lucifer), ἐξ οὗ καί Illuminati[1] τό ὄνομα τούτων, καί τῶν δουλοπρεπῶν ἀκολούθων των, οἵ καί ὡς σκοταδισταί (προδόται πίστεως καί πατρίδος) ἐπευφημοῦνται. Ἐπί τῶν ἡμερῶν μας, οὗτοι ἐλέγχουν ἅπαντα τά μέσα, θεσμούς, κυβερνήσεις,[2] παιδείαν, πολιτείαν, θρησκείαν, οἰκονομίαν, πληροφόρησιν, προφορικόν καί γραπτόν λόγον (κατέστρεψαν τήν γλῶσσαν τῶν γλωσσῶν, τήν τρισχιλιεστῆ γλῶσσαν ἡμῶν), καί παρεποίησαν ἅπασαν τήν Ἱστορικήν Ἀλήθειαν. Μέ τήν ἐπιτακτικήν τρομοκρατίαν των, ἐπέτυχον τήν παγκοσμίαν δουλείαν καί ὑποταγήν πάντων τῶν κρατῶν καί μέ τήν ἐπικειμένην κατάργησίν των συντόμως, θά ἐπιβάλλουν τήν ἕνωσίν των ὡς ἕν κράτος, συνονθύλευμα λαῶν,  πολιτισμῶν, θρησκειῶν, γλωσσῶν, τρόπου ζωῆς, θεσμῶν καί θεμελιωδῶν «ἀξιῶν»,[3] ὥστε νά ἐπιτευχθῇ ὁ μετασχηματισμός τοῦ πλανήτου εἰς ἕν ἄβουλον καί ἀνομοιογενές ἀπάνθρωπον χάος (κόλασιν) πρό τῆς ἐλεύσεως τοῦ ἀντιχρίστου.[4] Τό ἔτος βκγ΄ (2023) ἦτο εἷς ἀκόμη «ἐπιτυχής» σταθμός τοῦ συνεχιζομένου μετασχηματισμοῦ τοῦ πλανήτου εἰς δουλοπαροικίαν.

            Ὁ θανάσιμος ἐχθρός τῶν σατανιστῶν τούτων εἶναι ἡ Ἀλήθεια (ὁ Χριστός) καί οἱ ἀποδεδεγμένοι ἐκπρόσωποι ταύτης, οἱ Ὀρθόδοξοι χριστιανικοί λαοί, τούς ὁποίους ἐπολέμησαν, ἐκυρίευσαν, ἀπεδεκάτισαν, ὡδήγησαν εἰς τά σχίσματα, εἰς τάς αἱρέσεις καί τήν ἀθεΐαν˙ τούς ἐπέβαλλον πολιτικούς καί θρησκευτικούς ψευδο-ἡγέτας ἀνεπαρκεῖς καί ἀναξίους διά τήν καθοδήγησιν, τήν εὐημερίαν καί τήν τελείωσιν τῶν πολιτῶν των, καθ’ ὅτι πρώτιστα, τούς διέφθειραν καί κατόπιν τούς ὑπέταξαν. Εἷς λαός, ὅμως, τά πνευματικά ἡμῶν τέκνα, οἱ Ὀρθόδοξοι Ρῶσοι, παραμένει ἀνυπότακτος, διότι οἱ ἡγέται του δέν ὑπετάγησαν εἰς τάς σκοτεινάς δυνάμεις, τούς «προδρόμους» τούτους, ὡς ὁ θεοσεβής Βλαδίμηρος Πούτιν.[5]  Μία ἐρώτησις, ἡ ὁποία περιπλανᾶται εἰς τόν φιλόχριστον λαόν μας, εἶναι ἡ ἑξῆς. Διά ποῖον λόγον ἡ Ἑλληνική Ὀρθόδοξος Βυζαντινή Αὐτοκρατορία ἀπωλέσθη καί διά ποῖον λόγον ἔγινεν ἡ καταστροφή τῆς Ἑλληνικῆς Μικρᾶς Ἀσίας καί ἡ γενοκτονία τῶν Ἑλλήνων;

            Ἡ Ἑλληνική Βυζαντινή Αὐτοκρατορία, δυστυχῶς, ὑπετάγει εἰς τούτους τούς ἐχθρούς τῆς εἰρήνης, καθ’ ὅτι ἐγκαταλείπουσα (ἐκκλησία καί πολιτεία) προηγουμένως, τούς Θείους Νόμους καί τούς Ἱερούς Κανόνας τῆς Ὀρθοδοξίας καί διά τῆς ἀποδοχῆς τῆς ἀνιέρου καί βεβήλου Συνόδου τῆς Φερράρας καί Φλωρεντίας (1438/1439) ὡδήγησαν ἀμφότεραι τήν Μητέρα τῆς Ὀρθοδοξίας εἰς τήν βδελυράν ψευδο-ἕνωσιν τοῦ Ὀρθοδόξου ἡμῶν δόγματος μέ τήν αἵρεσιν τῶν ἑτεροδόξων.[6] Τό 1920, ἡ ἀποστασία ἡμῶν (οὐσιαστικῶς, τῶν Μαλετίου Μεταξάκη καί Χρυσοστόμου Παπαδοπούλου)[7] ἔλαβεν ἀκόμη μεγαλυτέρας διαστάσεις μέ τήν ἀποδοχήν ὑπό τούτων τοῦ παπικοῦ ἡμερολογίου καί οὕτως, ἐδημιούργησαν τό συνεχιζόμενιν σχίσμα τοῦ Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως καί τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος μεθ’ ἁπάντων τῶν Ὀρθοδόξων λαῶν καί τήν διαίρεσιν τῶν θεοσεπτόρων Ἑλλήνων εἰς Νεοημερολογίτας καί Παλαιοημερολογίτας. Τά σχίσματα (διασπάσεις καί διαστάσεις) ταῦτα διευρύνονται συνεχῶς κατά τό 1948, 1964, 1972,[8]  2016[9] ἕως τό 2023. Οὗτοι εἶναι οἱ λόγοι τῆς ὑποταγῆς τῆς χώρας εἰς τούς βαρβάρους καί τῆς ἀπωλείας τοῦ Βυζαντινοῦ μεγαλείου καί τήν ἀδύνατον ἀνάνηψίν του καί συνέχειαν  κατόπιν 570 ἐτῶν. Ἐάν δέν ὑπάρξῃ μετάνοια (ἡγεσίας καί λαοῦ),[10] ἐπιστροφή εἰς τήν παράδοσιν καί ὑπακοή καί ὑποταγή εἰς τούς Θείους Νόμους θά παραμένωμεν ὑπό κατοχήν.

            Ἡ ὑποταγή συνεχίζεται, ἐδαφικά εἰς τούς βαρβάρους τῆς Ἀνατολῆς καί πνευματικά, πολιτικά, οἰκονομικά, πολιτιστικά, καί κοινωνικά  εἰς τούς «βαρβάρους» τῆς Δύσεως. Μᾶς ἐπέβαλλον, οἱ «βάρβαροι» οὗτοι τῆς Δύσεως νά διατιθέμεθα ἐχθρικῶς κατά τῶν ἀδελφῶν Ὀρθοδόξων κρατῶν, τῆς Γιουγκοσλαβίας παλαιότερα καἰ τῆς Ρωσίας προσφάτως. Οἱ ψευδο-ἡγέται ἡμῶν ἀπεδέχθησαν ἀναντιρρήτως τάς ἐντολάς τούτων[11] καί ἀπέρριψαν τάς ἐντολάς τοῦ Θεοῦ. Τοιουτοτρόπως, ἡ δουλεία τῆς χώρας συνεχίζεται καί ἐμβαθύνεται, καί ἡ ἐπιστροφή ἡμῶν εἰς τήν Ἀλήθειαν ἀπερρίφθη καί ἀπεκλείσθη ὑπό τῶν ἀκολούθων τούτων. Εἴμεθα, σήμερον, οἱ πρῶτοι (παράδειγμα πρός ἀποφυγήν), ἐκ τῶν λαῶν τῆς πεπλανημένης Δύσεως, οἱ ὁποῖοι ἀποδεχόμεθα καί ἐκτελοῦμεν μέ μεγάλην εὐλάβειαν τάς ἀπανθρώπους ἐντολάς τούτων, τῶν ὀπαδῶν τῶν Illuminati, τῶν «συμμάχων» μας. Ὁ θανάσιμος ἐχθρός τῶν σατανιστῶν τούτων εἶναι ἡ Ὀρθοδοξία καί τίποτε ἄλλον.[12] Τόν ἴδιον πόλεμον ἔχουν ἀναλάβει καί ἐκτελοῦν οὗτοι μέ πᾶν μέσον ἀπό τό ἔτος 33 μ. Χ. Εἶναι ἅπαντα τά τεκταινόμανα εἰς τόν πλανήτην σχεδιαζόμενα ὑπό τῶν ἰδίων ἀνθρώπων, τῶν ἀπογόνων τούτων, καί ἀποδεικνύεται ὁ καταχθόνιος στόχος των (ἡ ἀπώλεια ἡμῶν), ὁ ὁποῖος εἶναι κατά τοῦ θείου προορισμοῦ τοῦ ἀνθρώπου. Συνεπῶς, τό ἔργον των εἶναι δαιμονικόν, ὡς ὁπαδοί τοῦ ἀρχηγοῦ τούτων καί ὡς ἐκ τούτου κατά τῶν ἀνθρώπων,[13] διά τήν σωτηρίαν, τῶν ὁποίων ὁ Ἴδιος ὁ Υἱός τοῦ Θεοῦ ἐγεννήθη πρό 2023 ἐτῶν.

            Τέλος, ὁ ἀπώτερος στόχος τῶν σατανολατρῶν τούτων εἶναι ὁ μετασχηματισμός ὁλοκλήρου τοῦ πλανήτου εἰς ὅτι βλέπομεν σήμερον καί ὅσον τό δυνατόν συντομώτερα, νά ἐπιτευχθῇ ἡ ἀπόλυτος σύγκλισίς του, μέ οἰκονομικάς κρίσεις, πανδημίας, πτωχείαν, ἐνεργειακήν κρίσιν, κρίσιν παιδείας,[14] ἀθεΐαν, ἀπαγόρευσις διαδόσεως τῆς ἀληθείας διά τῆς λογοκρισίας καί τῶν ἐλεγχομένων ΜΜΕ, ἐμφυλίους πολέμους, γενοκτονίας, ἐκδιώξεις λαῶν ἀπό τάς χώρας των, τρομοκρατίας, καί μέ τήν ἀπάτην τῆς περιβαλλοντικῆς κρίσεως. Ἐπίσης, μέ τήν προετοιμασίαν τοῦ Ἰσραήλ νά δεχθῇ τόν «μεσσίαν» των μέ πᾶν βάρβαρον μέσον,[15] μέ τόν πόλεμον κατά τῶν κρατῶν, τά ὁποῖα διατηροῦν τήν ἀλήθειαν καί ἀπορρίπτουν τήν πλάνην των, μέ τό νά ἐπιδιώκουν τήν μείωσιν τοῦ πληθυσμοῦ διά τῶν ἀμβλώσεων, ὁμοφυλοφιλίας, πείνης, καταστροφῆς τῆς γεωργικῆς καί κτηνοτροφικῆς παραγωγῆς διά «περιβαλλοντολογικούς λόγους» πάντοτε, διά τῶν πολέμων καί μέ πλεῖστα ἄλλα σατανικά ἐφευρήματα. Τό 2023 ἔκλεισε μέ τήν «μεγάλην ἐπιτυχίαν» τούτων, ὡς οὗτοι ἐσφαλμένως, πεπλανημένως, καί ἡμαρτιμένως πιστεύουν˙ καθ’ ὅτι ἐν ἀγνοίᾳ εὑρισκόμενοι, ἀγνοοῦν τό ἔργον τῆς Θείας Προνοίας. Ἡ Ἀλήθεια εἶναι μόνον μία, τά πάντα καθορίζονται ὑπό τοῦ Δημιουργοῦ τοῦ σύμπαντος κόσμου, τῆς Ἁγίας Τριάδος, τό σχέδιον τῆς Ὁποίας εἶναι ἡ σωτηρία τοῦ πεπλανημένου ἀνθρώπου τῆς εἰκόνος τοῦ Θεοῦ,[16] δι’ οὗ καί ἡ ἐνσάρκωσις τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ.

Καλά Χριστούγεννα                                                                           Χριστός γεννᾶται-Δοξάσατε! 

     

           



[1] Ὅρα,  Matthew Vickery,The birthplace of the Illuminati”,  The birthplace of the Illuminati (bbc.com) .

[2] Ὅρα , Mearsheimer, John J. and Stephen M. Walt (2007), The Israel Lobby and U.S. Foreign Policy, Farrar, Straus and Giroux, New York.

[3] Τήν ἀπάτην τῶν DEI (diversity, equity, and inclusion). Ὅρα, “Diversity equity inclusion (DEI) is a fraud…Change my mind!”,  Diversity Equity Inclusion (DEI) is a fraud…Change my mind! | Freedom's Journal Institute | Promoting a biblical worldview in the political arena (freedomsjournalinstitute.org)

[4] De Ruiter, Robin (2022), Paving the Road to Hell, Mayra Publications, North Haven, CT, U.S.A.

[5] Ὅρα,Russia’s President Putin Casts Himself as Protector of the Faith”,  Russia’s President Putin Casts Himself as Protector of the Faith | TIME

[6]  Ἅγιος Μᾶρκος Εὐγενικός, ὅμως, τούς ἀπέρριψε λέγων: «...Οὐ ποιήσω τοῦτό  ποtε,  κἄν εἴ τι καί γένηται δέ πάπας Εὐγένιος Δ΄ λέγει τότε: «Λοιπόν ἐποιήσαμεν οὐδέν   Ὅρα, Νικολάου Π. Βασιλειάδη, Ἅγιος Μᾶρκος Εὐγενικός καί Ἕνωσις τῶν Ἐκκλησιῶν, Ἕκδοσις Τετάρτη, Ἀδελφότης Θεολόγων «Ο ΣΩΤΗΡ», Ἀθῆναι 1993. 

[7] Ὅρα, «Μελέτιος Μεταξάκης», Μελέτιος Μεταξάκης - Βικιπαίδεια (wikipedia.org) καί «Αρχιεπίσκοπος  Χρυσόστομος Α΄», Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος Α΄ - Βικιπαίδεια (wikipedia.org)

[8] Ὅρα, «Πατριάρχης Αθηναγόρας», Πατριάρχης Αθηναγόρας - Βικιπαίδεια (wikipedia.org)

[9]  Ὅρα, «Πανορθόδοξη Σύνοδος της Κρήτης (Κολυμβάρι, Χανίων, Κρήτης)», Πανορθόδοξη Σύνοδος της Κρήτης - Βικιπαίδεια (wikipedia.org) 

[10] Τοῦτο ἰσχύει ἀπολύτως καί δι’ ἐμέ, τόν τῶν πάντων ἐσχατώτατον.

[11]  Ὁ Ὀρθόδοξος πατριώτης, Στρατηγός Ἰωάννης Μακρυγιάννης, ἔλεγεν: «Ὅταν μοῦ πειράζουν τήν πατρίδα καί τή θρησκεία μου, θά μιλήσω, θά  ‘νεργήσω κι’ ὅ, τι θέλουν ἄς μοῦ κάνουν.»   Οἱ σημερινοί «ἡγέται», δυστυχῶς, ἀπεδείχθησαν ἅπαντες προδόται.

[12] Καθ’ ὅτι αὕτη ἐστίν ὁ φορεύς τῆς Ἀποκαλυφθείσης Ἀνηθείας. Ὁ μακαριστός Ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος Καντιώτης ἔγραφεν: «Ὅπως εἶπα στόν ἐνθρονιστήριο λόγον μου καί ἐδήλωσα σαφῶς καί κατηγορηματικῶς, ὅτι δέν θά θυσιάσω τάς ἀρχάς μου χάριν τοῦ θρόνου, ἀλλά θά θυσιάσω χίλιους θρόνους γιά τήν ἀλήθεια, γιά τόν Χριστό, καί γιά τήν πατρίδα. Σέβομαι τάς ἀρχάς καί τάς ἐξουσίας, ἀλλ’ ὑπεράνω ὅλων ἔχω τήν ἀλήθεια καί τόν Θεόν... Πιστεύω στό Εὐαγγέλιο, πιστεύω στήν Ὀρθοδοξία, καί παίζω κορώνα-γράμματα τή ζωή μου γιά τήν Ἑλλάδα... Κρατῶ τήν γραμμή τήν ὁποίαν ἐχάραξε τό Εὐαγγέλιο, ἐχάραξαν οἱ πατέρες...». Ἐκδόσεις «Ὀρθόδοξος Κυψέλη».

[13]  Ὅρα, De Ruiter, Robin (2023), Paving the Road to Hell II, Mayra Publications, Las Vegas, NV, U.S.A.

[14] Ἡ παιδεία τῆς σήμερον εἶναι ὁ μετασχηματισμός τῶν παιδιῶν μας ἀπό «κούτσουρα εἰς τοῦβλα». Τίποτε ἄλλον.

[15] Jerusalem’s Greek Orthodox Patriarch said that Israeli strike on Gaza church of Saint Porphyrius, built in 1150, is a “war crime”. Ὅρα, Jerusalem’s Orthodox Patriarch: Israeli strike on Gaza church a ‘war crime’ - Al-Monitor: Independent, trusted coverage of the Middle East . Ὅρα ἐπίσης, “ ‘Death to Christians’: Violence steps up under new Israeli gov’t” . ‘Death to Christians’: Violence steps up under new Israeli gov’t | Religion | Al Jazeera. Ἀκόμη, Orthodox Patriarchate of Jerusalem decries attack on Church of Gethsemane - Vatican News

[16] Τόν μοναδικόν μετασχηματισμόν, τόν ὁποῖον ἐπιδιώκει ὁ Ὀρθόδοξος Χριστιανός εἶναι ἀπό τό κατ’ εἰκόνα νά φθάσῃ, θεία Χάριτι, εἰς τό καθ’ ὁμοίωσιν. Τίποτε ἄλλον˙ συνεπῶς, τά σχέδια τῶν Illuminati ἀποτυγνάνουν εἰς ἡμᾶς, καθ’ ὅτι ὁ Μεσσίας ἦλθε ἤδη τό ἔτος α΄ (1) μ.Χ.