Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2024

Βαπτίσεις ενηλίκων με κανάτα από τον Αμερικής Ελπιδοφόρο


 

Η νεοφανής συνήθεια να "βαπτίζουμε" τους κατηχούμενους ρίχνοντας αγιασμό στο κεφάλι με κανάτα αποτελεί παρέκκλιση από τον ορθό τρόπο βαπτίσεως.

…………….

Βαπτίσεις ενηλίκων τέλεσε ο Σεβασμιώτατος Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Ελπιδοφόρος, όπως ανακοίνωσε σε προσωπικά του μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

 

Ο Σεβασμιώτατος, απευθυνόμενος στους νεοφώτιστους, ανέφερε στην ανάρτησή του: “η ομολογία της πίστης που κάνατε σήμερα ανανεώνεται σε κάθε Θεία Λειτουργία και είναι απαραίτητη για τη διαρκή μαρτυρία μας προς την αγάπη του Θεού για κάθε ανθρώπινο ον και το σύνολο της δημιουργίας Του“. (orthodoxianewsagency)

Φωτογραφίες: goarch/Brittainy Newman

 

 

ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΕΔΩ  https://www.flickr.com/photos/goarch/albums/72177720320511328/

His Eminence Archbishop Elpidophoros of America received in the Orthodox Church 10 catechumens through Baptism and Chrismation at Ss. Catherine and George Greek Orthodox Church in Astoria, NY.

On Saturday, September 21, 2024, His Eminence Archbishop Elpidophoros of America received in the Orthodox Church 10 catechumens through Baptism and Chrismation at Ss. Catherine and George Greek Orthodox Church in Astoria, NY. This service is the first of its kind since the inception of the African-American Outreach Mission was officially launched in 2022 by Archbishop Elpidophoros. The fourteen catechumens who have been catechized and have prepared for the sacrament are comprised of Black families who migrated from different African countries and all the Islands of the Caribbean, as well as those who were born in America. V. Rev. Archimandrite Chrysostom Onyekakeyah, Project Coordinator for Mission and Outreach Development at the Archdiocese encountered the newly illumined during his many outreach and visitations during the year. They have all been interested and subsequently drawn by the beauty of the Orthodox Christian ancient worship, sound teaching and they have a keen interest to grow their faith in Orthodoxy.
© PHOTOS: GOA/Dimitrios Panagos

https://www.goarch.org/el/photos?p_p_id=flickr_WAR_goarchflickrportlet&p_p_lifecycle=0&p_p_state=normal&p_p_mode=view&_flickr_WAR_goarchflickrportlet_action=openSet&_flickr_WAR_goarchflickrportlet_id=72177720320511328

https://aktines.blogspot.com/2024/09/blog-post_451.html

Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου 2024

Ἡ Ἐπιδιωκομένη Ἀκύρωσις τοῦ Πολιτισμοῦ μας (Cancel Culture)

 

Ἡ Ἐπιδιωκομένη Ἀκύρωσις τοῦ Πολιτισμοῦ μας

(Cancel Culture)

ὑπό

Ἰωάννου Ν. Καλλιανιώτου

Καθηγητοῦ τοῦ Πανεπιστημίου τοῦ Scranton

Σεπτέμβριος 2024

 

                                                           

                                                                                    «Ὑμεῖς δέ γένος ἐκλεκτόν, βασίλειον ἱεράτευμα,

                                                                                    ἔθνος ἅγιον, λαός εἰς περιποίησιν,

                                                                                    ὅπως τάς ἀρετάς ἐξαγγείλητε

                                                                                    τοῦ ἐκ σκότους ὑμᾶς καλέσαντος

                                                                                    εἰς τό θαυμαστόν αὐτοῦ φῶς.»

                                                                                                                                    Α΄ Πέτρ. β΄ 9

 

            Ὁ Ἑλληνορθόδοξος πολιτισμός εἶναι τό μεῖζον πολιτιστικόν καί πνευματικόν, θείᾳ Χάριτι, ἐπίτευγμα καί προσφορά τῶν Ἑλλήνων κατά τάς τελευταίας τρεῖς χιλιετίας. Ἀρχῆς γινομένης ὑπό τῶν ἠθικῶν φιλοσόφων καί πανεπιστημόνων τοῦ Ε΄ π.Χ. αἰῶνος, τῶν ὁποίων ἡ λογική, ἡ συνείδησις, καί ἡ σκέψις των, τούς κατέστησαν «προφήτας» τοῦ Ἑλληνισμοῦ, ὡς ὁ Σωκράτης, ὁ Πλάτων, ὁ Ἀριστοτέλης, ὁ Ξενοφῶν κ. ἄ. Ἡ σοφία τῶν ἀνθρώπων τούτων ἔθεσε τά θεμέλια τοῦ πολιτισμοῦ μας, ὅς καί ἐπεξετάθη καί ὠκειοποιήθη ὑπό πάντων τῶν λαῶν τῆς γῆς.

            Ἐν συνεχείᾳ, ἡ θεία Πρόνοια προητοίμασεν, τόν Δ΄ π.Χ. αἰῶνα, ἕν ἕτερον μέγα ἱστορικόν καί πνευματικόν γεγονός διά τήν ἀνθρωπότητα, τήν ἐμφάνισιν τοῦ Ἕλληνος Μακεδόνος στρατηλάτου, τοῦ Μεγάλου Ἀλεξάνδρου, τοῦ ὁποίου ἡ θεία ἀποστολή ἦτο ἡ διάδοσις τοῦ ἠθικοῦ τούτου Ἑλληνικοῦ πολιτισμοῦ καί τῆς θείας Ἑλληνικῆς γλώσσης εἰς ὁλόκληρον τήν Ἀσίαν καί τήν Βόρειον Ἀφρικήν. Ὁ κατά θείαν βούλησιν λόγος τοῦ σχεδίου τούτου εἶναι πλέον ἐμφανής εἰς ὅλους μας. Ἐγένετο ἡ προετοιμασία τῶν λαῶν αὐτῶν νά δεχθοῦν τόν Μεσσίαν, τόν Υἱόν καί Λόγον τοῦ Θεοῦ, τόν ὁποῖον ἀνέμενον καί οἱ Ἕλληνες ἠθικοί φιλόσοφοι.[1] Ἡ διάδοσις καί μάθησις τῆς Ἑλληνικῆς γλώσσης κατέστη κατόπιν τό μέσον μεταφράσεως τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης,[2] ὥστε νά διατηρηθῇ αὕτη εἰς τήν ὀρθήν θείαν καί προφητικήν μορφήν της, καί οὐχί ὡς τήν παρήλαξαν καί τήν μετέτρεψαν εἰς τήν Καμπάλα (Kabbalah),[3] οἱ πεπλανημένοι Γραμματεῖς καί Φαρισαῖοι.

            Πλεῖστοι ἦσαν οἱ Ἕλληνες εἰς τήν Παλαιστίνην κατά τήν περίοδον ἑλεύσεως τοῦ Χριστοῦ εἰς τήν γῆν. Ἐξαιρετικός ἀριθμός Ἀποστόλων καί Μαθητῶν τοῦ Χριστοῦ καί τῶν Ἀποστόλων ἦσαν Ἑλληνικῆς καταγωγῆς, ἐξ οὗ καί τό ῥηθέν ὑπό τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ, «ἐλήλυθεν ἡ ὥρα ἵνα δοξασθῇ ὁ Υἱός τοῦ Ἀνθρώπου»,[4] ὑπό τῶν προσηλύτων Ἑλλήνων, τῶν ἀπογόνων τοῦ Μεγάλου Ἀλεξάνδρου. Ἡ Ἁγία Γραφή ἐγράφη εἰς τήν Ἑλληνικήν γλῶσσαν,[5] τά κείμενα τῶν Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας καί ἅπασαι αἱ ἐπιστῆμαι ἐχρησιμοποίουν τήν πλουσιωτέραν τῶν γλωσσῶν τῆς γῆς, τήν Ἑλληνικήν, τήν Ἑλληνιστικήν, τήν γλῶσσαν τοῦ Εὐαγγελίου. Δέν ὑπάρχει ἄλλη γλῶσσα, ἡ ὁποία θά ἠδύνατο νά ἐκφράσῃ μέ ἀκρίβειαν τά θεῖα ταῦτα γεγονότα τῆς Ἀποκαλύψεως, τῶν ἐπιστημῶν, καί τήν Ἱστορικήν Ἀλήθειαν.[6]

            Αὐτός ὁ ἠθικός Ἀρχαῖος Ἑλληνικός καί τῆς Ἀποκαλύψεως ὁ Χριστιανικός πολιτισμός ἐδημιουργήθη ὑπό τῶν Ἑλλήνων διά τῆς ἀμοιβαίας προσφορᾶς των, ἀλλά βεβαίως ἡ ἀποκαλυφθεῖσα Ἀλήθεια ὑπερτερεῖ τῆς ἀρχαίας φιλοσοφίας[7] καθ’ ὅτι εἶναι δῶρον Θεοῦ πρός τόν πεπτωκότα ἄνθρωπον, μέ σκοπόν τήν σωτηρίαν του. Τό μεγαλεῖον καί τήν δόξαν τούτων τήν παρέλαβεν τό Ἑλληνορθόδοξον Βυζάντιον, ἡ Ἑλληνορθόδοξος Ρωμανία καί τήν κατέστησε τρόπον ζωῆς, βίωμά του, ἔργον πνευματικόν, πολιτιστικόν, πολιτικόν,[8] καί ἐλπίδα σωτηρίας του. Ὁ συνδυασμός τῶν δύο τούτων πολιτισμῶν ἀποτελεῖ τόν ἡμέτερον Πολιτισμόν.

            Ἡ Ἀλήθεια, ὅμως, ἔχει ἕνα μέγαν ἐχθρόν, τό ψεῦδος, τό ὁποῖον ἐπιβάλλεται καί διά νόμου, καί κατευθύνει τά ἔργα ὅλου τοῦ πεπλανημένου πλανήτου. Εἰς τήν πλάνην ταύτην, κατόπιν τῶν Φαρισαίων καί Γραμματέων, περιέπεσον καί οἱ Εὐρωπαῖοι (ἡ Δύσις), οἱ ὁποῖοι κατέστησαν αἱρετικοί καί ἤρχισαν τόν πόλεμον κατά τῶν ἐκπροσώπων τῆς Ἀληθείας, τῶν Ἑλλήνων τοῦ Βυζαντίου. Ἑπτά Σταυροφορίας (1095-1274)[9] ἐδημιούργησαν καί ἐπραγματοποίησαν κατά τῶν Ἑλλήνων, ὥστε νά καταλάβουν, νά ἀφανίσουν, καί νά παραποιήσουν τήν Ἑλληνορθόδοξον Ἀλήθειαν καί πολιτισμόν. Κατόπιν, διά τῆς ψευδο-συνόδου Φερράρας-Φλωρεντίας (1438-39) κατέστη δυνατόν νά παραπλανήσουν τόν Πατριάρχην Κωνσταντινουπόλεως (Ἰωσήφ Β΄) καί τόν Αὐτοκράτορα (Ἰωάννην Η΄ Παλαιολόγον) καί νά δεχθοῦν οἱ τάλανες οὗτοι τήν ἕνωσιν τῆς Ὀρθοδοξίας μετά τῆς ἑτερο-δοξίας, τήν πλάνην τῶν ἑτεροφρόνων αἱρετικῶν. Τά ἀποτελέσματα γνωστά, καταστροφικά καί μή διορθωτέα. Ἡ Ἑλλάς, τό Βυζάντιον, ἡ Ρωμανία, ὑπετάχθη, θείᾳ παραχωρήσει, εἰς τούς ἐξισλαμισμένους μισθοφόρους τῶν Ἀράβων, τούς Μογγόλους Τούρκους ἐπί τετρακόσια ἔτη καί τό μέγιστον μέρος ταύτης εἶναι ἀκόμη ὑπό Τουρκικήν κατοχήν.[10]

            Διατί συνέβησαν ὅλα ταῦτα; Εἶναι γνωστόν ὅτι «τά ὀψώνια τῆς ἁμαρτίας εἰσί θάνατος»[11]  καί ἐπίσης, «εἰ ἐμὲ ἐδίωξαν, καὶ ὑμᾶς διώξουσιν»[12] τούς Χριστιανούς. Οἱ ἴδιοι διῶκται τοῦ Χριστοῦ, οἱ ἀπόγονοί των, ἐπιτελοῦν τό ἔργον τοῦτο ἕως σήμερον καί θά συνεχίσουν ἕως τήν Δευτέραν Παρουσίαν. Ἡ ἐπιδίωξίς των εἶναι μία καί ἡ αὐτή. Νά ἐπιβάλλουν τήν πλάνην των εἰς τούς Ὀρθοδόξους, πρώτιστα εἰς τούς Ἕλληνας καί κατόπιν εἰς τούς ὑπολοίπους Ὀρθοδόξους, τήν Σερβίαν, Ρωσίαν, κ.λπ. Τήν Δύσιν τήν ὑπέταξαν ἀπό τό 1640 μ.Χ. μέ τήν Ἀγγλικήν Ἐπανάστασιν, καί ἡ μεγαλυτέρα ὑποταγή λαμβάνει χώραν τό 1789 μ.Χ. μέ τήν Γαλλικήν Ἐπανάστασιν, οὐσιαστικῶς, τήν Ἐπανάστασιν τῶν Ἑβραίων Ἰακωβίνων (Jacobins).[13] Κατόπιν ἐπετέθησαν καί εἰς τήν Ὀρθόδοξον θυγατέρα τῆς Ἑλλάδος, τἠν Ρωσίαν, τό 1917, μέ τήν Ἐπανάστασιν τῶν Μπολσεβίκων,[14] ὅπου συνεχίζουν ἕως τήν σήμερον, μέ τόν πόλεμον τῆς Οὐκρανίας.

            Τήν ἐξαθλιωμένην Ἑλλάδα, τήν κατεστραμμένην Ρωμανίαν τήν ὑποτάσσουν τό 1924 καί πνευματικῶς, μέ τήν παραπλάνησιν τοῦ Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως (Μελετίου Μεταξάκη)[15] καί τήν δημιουργίαν σχίσματος μεταξύ τῶν Ὀρθοδόξων Ἑλλήνων˙ μέ τήν ἐπιβολήν δέ τοῦ Νέου (παπικοῦ) Ἡμερολογίου, κατασκευάζουν τούς Νεοημερολογίτας. Αὐτό τό ἀθῷον, ἐπιστημονικῆς ὀρθότητος σχίσμα μέ τάς πολλαπλᾶς πιέσεις τῶν Ἑβραιο-μασόνων τῆς Δύσεως κατέστη, σήμερον, ἡ παναίρεσις τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ἡ πλέον ὕπουλος ἐκ τῶν λοιπῶν ἑτεροδόξων αἱρέσεων, εἰς τήν ὁποίαν ὁδηγοῦν οἱ ψευδο-πνευματικοί ἡγέται τόν θεοσεβῆ Ἑλληνικόν λαόν.

            Κατόπιν, τό 1981, ὑποτάσσουν τήν χώραν εἰς τήν δουλοπρεπῆ καί ἄθεον Εὐρωπαϊκήν Ἕνωσιν,[16] ἡ ὁποία κατέστη τό πρότυπον τῆς παγκοσμιοποιήσεως, τῆς παγκοσμίου δουλείας, ἡ ὁποία θά ὑποδεχθῇ τόν «μεσσίαν» μέ τήν προετοιμασίαν ταύτης ὑπό τῶν Illuminati ἐπί τόσους αἰῶνας.[17]  Ἔφερον δέ εἰς τήν Ὀρθόδοξον Ἑλλάδα καί ξένους πράκτορας ὡς πνευματικούς (Ἀθηναγόραν καί τούς σημερινούς μέ τάς ἱεράς ἀποκλίσεις των) καί πολιτικούς «ἡγέτας» (Παπανδρέου, Σημίτην, Τσίπραν, Μητσοτάκην, Κασσελάκην, κ.λπ.). Τό πρῶτον ἔργον των ἦτο ἡ κατάργησις τῆς Ἑλληνικῆς γλώσσης,[18] ἡ ἐξάλειψις τῶν ἠθικῶν ἀξιῶν μας, ὁ πόλεμος κατά τῆς παιδείας,[19] ὁ ὑποβιβασμός τῆς θρησκείας καί ὁ πόλεμος κατά τῶν παραδοσιακῶν Ὀρθοδόξων, Ἁγίου Ὄρους, ζηλωτάς, κ.λπ. καί Κοινόν Πάσχα, ἡ προδοσία τῆς Ἑλλάδος (Μακεδονίας).[20] Συνεχίζουν μέ τήν ἀποδοχήν τῶν λαθρομεταναστῶν (Μουσουλμάνων), τῶν ἐκτρώσεων, τῆς παγκοσμιοποιήσεως, τῆς Νέας Τάξεως, τήν κατάργησιν τῆς ἐλευθερίας τοῦ λόγου, τήν παρακολούθησιν τῶν ἀτόμων μέσῳ διαδικτύου καί κινητῶν τηλεφώνων,[21] ἐδημιούργησαν τήν ψευδοκλιματικήν ἀλλαγήν, τά βιολογικά ὅπλα (COVID-19), τά θανατηφόρα ἐμβόλια, τήν κατάργησιν τῆς παραδοσιακῆς οἰκογενείας, τήν κατάργησιν τῶν φύλων καί τήν ἀποδοχήν διά νόμου παςῶν τῶν διαστροφῶν καί ἀνωμαλιῶν. Δι’ ὅλων τούτων τῶν ἀνομημάτων ἐπιδιώκουν τήν πλήρη ἀκύρωσιν τοῦ Ἑλληνορθοδόξου Πολιτισμοῦ καί Παιδείας (Cancel Culture).

            Ἡ ὀρθή ἡμῶν γλῶσσα εἶναι ἡ Ἀρχαία Ἑλληνική, ἡ κλασική, ἡ συνεχιζομένη Ἑλληνιστική, ἡ τῶν Γραφῶν καί Πατέρων, ἡ καθαρεύουσα, ἡ λογία ὁμιλουμένη, γραφομένη καί διδασκομένη εἰς τήν ἐκπαίδευσίν μας ἐπί χιλιετιῶν καί εἰς ἅπαντα τόν κόσμον. Ἡ παρεφθαρμένη γλῶσσα (ἡ ἐπιβεβλημένη διά νόμου, ἡ τοῦ cancel culture) ὑπό τῶν ἀνθελλήνων ξένων καί ἡμετέρων ψευδο-πολιτικῶν θά πρέπει νά καταργηθῇ. Αὕτη δέν εἶναι ἡ ἐξελισσομένη Ἑλληνική, ὡς ψευδῶς μᾶς λέγπυν, ἀλλά μία χυδαία, «μαλλιαρή», ἀτονική, ψευδο-δημοτική, «τά κορακίστικα», ἄνευ τόνων, πνευμάτων, Γραμματικῆς καί Συντακτικοῦ. Ἡ τρέχουσα ἀχαρακτήριστος γλῶσσα ἀκυρώνει τόν Ἑλληνικόν πολιτισμόν καί καταργεῖ τήν Ἱστορικήν συνέχειαν τοῦ Ἕλληνος.

            Τέλος, ὁ σημερινός ἀγών τῶν σκοτεινῶν τούτων δυνάμεων εἶναι εἷς καί μόνον, ἡ ἀκύρωσις, ἡ διαγραφή, ἡ ἐξάλειψις, ἡ κατάργησις, καί ἡ ἀνάκλησις τοῦ Ἑλληνορθοδόξου πολιτισμοῦ μας, τοῦ ὁποίου τά θεμέλια εἶναι ἡ ἠθική, ἡ Ἀλήθεια, ἡ πίστις, ἡ ἀρετή, ἡ γλῶσσα μας, ἡ Ἱστορία μας, αἱ ἀρχαί ἡμῶν καί ἡ σωτηρία τοῦ ἀνθρώπου. Ὁ Ἑλληνισμός ὀφεἰλει νά διατηρήσῃ, πάσῃ θυσίᾳ, τόν μέγαν τοῦτον πολιτισμόν καί νά ἐπιδιώξῃ τήν ἕνωσιν ἁπάντων τῶν Ὀρθοδόξων λαῶν μέ τήν ἐπιστροφήν πάντων εἰς τήν παράδοσιν, τάς ἀξίας καί τήν ὀρθήν παραδοσιακήν πίστιν τῶν δύο χιλιάδων χρόνων τῶν Ἁγίων ἡμῶν Πατέρων, τόν ὀρθόν πολιτισμόν, τήν ὀρθήν γλῶσσαν, τήν ὀρθήν ἐθνικήν πολιτικήν καί ὀρθήν παιδείαν. Ὡς ἐκ τούτων, γνῶτε ἔθνη τοῦ woke ὑποπολιτισμοῦ ὅτι μεθ’ ἡμῶν ὁ Θεός (ἡ Ἁγία Τριάς) καί ἡ Ὑπεραγία Θεοτόκος ἧς τό Γενέθλιον ἑορτάζομεν, σήμερον.

             

  



[1] Ὅρα, Ἰωάννου Ν. Καλλιανιώτου, «Ἑλληνισμός καί Ὀρθοδοξία: Ἡ διά τῆς Θείας Προνοίας προφητευθεῖσα ὑπό τούτου τῆς ἀποκαλυφθείσης ἐκ ταύτης Ἀληθείας». https://christianvivliografia.wordpress.com/2016/06/15/%ce%b5%ce%bb%ce%bb%ce%b7%ce%bd%ce%b9%cf%83%ce%bc%e1%bd%b8%cf%82-%cf%80%cf%81%ce%bf%cf%86%ce%b7%cf%84%ce%b9%ce%ba%e1%bd%b8%cf%82-%e1%bd%80%cf%81%ce%b8%ce%bf%ce%b4%ce%bf%ce%be%ce%af%ce%b1-%e1%bc%80/

[2] Ἡ Μετάφρασις τῶν Ἑβδομήκοντα (Ο΄), ἡ ὁποία ἔλαβε χώραν εἰς τήν Ἀλεξάνδρειαν τῆς Αἰγύπτου κατά τήν περίοδον βασιλείας τοῦ Ἕλληνος Πτολεμαίου Β΄ Φιλαδέλφου (285-247 π.Χ.).

[3] Ἡ Ἑβραϊκή Παλαιά Διαθήκη (Hebrew Bible) ἡ Tanakh μέ τόν Jewish mysticism καλέληξεν εἰς τήν Kabala Kabbalah.

[4] Ἰωάν. ιβ΄ 23.

[5] «41.615 λέξεις ἐπὶ συνόλου 490.000 λέξεων τῆς ἀγγλικῆς γλώσσας προέρχονται ἀπὸ τὴν ἑλληνικὴ ἐνῷ τὸ 90% τῆς ἰατρικῆς ὁρολογίας προέρχεται ἀπὸ τὰ ἑλληνικά.» Ὅρα, Περισσότερες ἀπὸ 35 γλῶσσες ἕλκουν τὴν καταγωγή τους ἀπὸ τὴν ἑλληνική!, Ῥωμαίϊκο Ὁδοιπορικό: Περισσότερες ἀπὸ 35 γλῶσσες ἕλκουν τὴν καταγωγή τους ἀπὸ τὴν ἑλληνική! (orthodoxia-ellhnismos.gr)

[6] Διά τοῦτο, οἱ Κινέζοι ἀποκαλοῦν τήν Ἑλλάδα «Sila», «ὁ ἄλλος μεγάλος πολιτισμός».

[7] Ὁ Πλάτων ἐπαρουσιάσθη εἰς τόν ὕπνον καί λέγει εἰς κάποιον, ὁ ὁποῖος τόν κατηγόρει ὡς ἀνήθικον, ὅτι ἦτο ὁ πρῶτος, ὁ ὁποῖος ἐπίστευσεν εἰς τόν Χριστόν ὅταν Οὗτος ἐπῆγεν εἰς τόν Ἅδην.

[8] Διά τοῦτο ἔχομεν πολλούς Αὐτοκράτοράς του, οἱ ὁποῖοι ἡγίασαν. Ὅρα, «Αυτοκρατορες & Αγιοι», Άγιοι Βυζαντινοί Αυτοκράτορες (byzantium.gr)

[9] Ὅρα, «Σταυροφορίες», https://www.worldhistory.org/trans/el/1-15951/

[10] Ὅρα, “The Japanese Ship That Saved Greeks During the Smyrna Catastrophe”, https://greekreporter.com/2024/09/14/the-japanese-ship-which-saved-hundreds-of-greeks-during-the-smyrna-catastrophe/

[11] Ρωμ. στ΄ 23.

[12] Ἰωάν. ιε΄ 20.

[13] Ὅρα, “Jacobin Club: French political history”, Jacobin Club | History, Members, & Facts | Britannica

[14] Ὅρα, Mark Weber,  “The Jewish Role in the Bolshevik Revolution and Russia's Early Soviet Regime Assessing the Grim Legacy of Soviet Communism”, Mark Weber - The Jewish Role in the Bolshevik Revolution and Russia's Early Soviet Regime.pdf (archive.org) .Ἐπίσης, “Russia’s Year Zero: The true story behind the Bolshevik Revolution of 1917”, Russia's Year Zero: The true story behind the Bolshevik Revolution of 1917 (rbth.com)

[15] Ὅρα, Μοναχός Σεραφείμ Ζήσης, «Οι Μασόνοι Πατριάρχες Ιωακείμ Γ΄ και Μελέτιος Μεταξάκης (Α΄) [ΒΙΝΤΕΟ 2019]», Οι Μασόνοι Πατριάρχες Ιωακείμ Γ΄ και Μελέτιος Μεταξάκης (Α΄) [ΒΙΝΤΕΟ 2019] | Κατάνυξη (katanixi.gr)

[16]  Ὅρα, «H πορεία της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση», H πορεία της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση - Η Ελλάδα στην ΕΕ (mfa.gr)

[17] Ὅρα, De Ruiter, Robin (2022), Paving the Road to Hell, Mayra Publications, North Haven, CT, U.S.A.

[18] «Μετά τη µεταπολίτευση η ελληνική κοινωνία ήταν ώριµη για την επίλυση του γλωσσικού ζητήµατος που ταλαιπώρησε τη χώρα για ενάµισι αιώνα. Με νοµοθετικές πρωτοβουλίες της κυβερνήσεως του Κωνσταντίνου Καραµανλή, µε Υπουργό Παιδείας τον Γεώργιο Ράλλη, το 1976 και 1977 θεσπίζεται η δηµοτική ως η επίσηµη γλώσ-

σα της εκπαίδευσης –σε όλες τις βαθµίδες– και της διοίκησης. Το 1982 επί κυβερνήσεως Ανδρέα Παπανδρέου εισάγεται και το µονοτονικό σύστηµα στη γραφή της Ελληνικής.» Ὅρα, Vassilios P. Vertoudakis, Ιστορία της ελληνικής γλώσσας [History of Greek language]. (99+) Ιστορία της ελληνικής γλώσσας [History of Greek language] | Vassilios P. Vertoudakis - Academia.edu  . (Sic).

[19] Ὅρα, Αρχιμ. Κυρίλλου Κωστοπούλου, «Ανάγκη επαναπροσδιορισμού της Παιδείας μας»,

Ανάγκη επαναπροσδιορισμού της Παιδείας μας - Ορθόδοξος Τύπος (orthodoxostypos.gr)

 

[20] Οἱ Σλάβοι (Σκοπιανοί) ἦλθον εἰς τά Βαλκάνια ἀπό τόν βορρᾶν τόν Ζ΄ μ.Χ. αἰῶνα. Συνεπῶς, δέν ἔχουν οὗτοι τίποτε κοινόν μέ τούς Ἕλληνας Μακεδόνας καί τόν Μέγαν Ἀλέξανδρον τοῦ Δ΄ π.Χ. αἰῶνος. Τί ἀπάτη τῶν Illuminati εἶναι καί αὕτη!..

[21] Ἔκαναν δέ καί τά κινητά  τηλέφωνα νέα ὅπλα. Ὅρα, “Walkie-talkies explode in Lebanon day after deadly pager attack”. September 18, 2024 - Walkie-talkies explode in Lebanon day after deadly pager attack | CNN

 

Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2024

Ἐφόδια γιά τό Νέο Ἐκκλησιαστικό ἔτος

 


 
 
 
 
 
Πνευματικές συμβουλές

ποιος γνωρίζει τήν ἀρρώστια του βρίσκεται στήν ἀρχή τῆς ταπεινώσεως. Ὁ Θεός ὑποφέρει ὅλες τίς ἀσθένειες τῶν ἀνθρώπων. Δέν ὑποφέρει ὅμως ἐκεῖνον πού γογγύζει. Αὐτός πού εὐχαριστεῖ πάντοτε τόν Θεό γιά τ’ ἀγαθά καί τίς εὐεργεσίες πού τοῦ χαρίζει, δέχεται τίς εὐλογίες τοῦ Θεοῦ καί στήν καρδιά του κατοικεῖ ἡ χάρη Του.

ποιος ὑπερηφανεύεται, παραχωρεῖ ὁ Θεός καί πέφτει στή βλασφημία. Ὅποιος κομπάζει γιά τίς ἀρετές του, πάλι κατά παραχωρήση Θεοῦ πέφτει στήν πορνεία. Ὁ ἐγωιστής μπορεῖ νά πέσει σέ πολλές ἀκόμη σκοτεινές παγίδες τοῦ πονηροῦ.

Αὐτός πού δέν θυμᾶται καί δέν σκέφτεται τόν Θεό, κρατάει μίσος κατά τοῦ πλησίον. Ἀντίθετα ὅποιος θυμᾶται τόν Θεό, δέν μνησικακεῖ καί ἀγαπάει κάθε ἄνθρωπο. Ὅποιος βοηθάει τόν ἀδικούμενο ἔχει σύμμαχο τόν Θεό. Ὅποιος βοηθάει τόν πλησίον, τόν βοηθάει ὁ Θεός. Ὅποιον κατηγορεῖ τόν ἀδελφό του, τόν ἀποστρέφεται ὁ Θεός. Ἐκεῖνος πού ἐλεεῖ τόν ἀδελφό του κρυφά, δείχνει φανερά στόν Θεό τή δύναμη τῆς ἀγάπης του. Αὐτός πού κάνει παρατηρήσεις στόν ἀδελφό του μπροστά σε ἄλλους, πραγματικά τόν ἐξουθενώνει καί τόν ἐμπαίζει. Ὅποιος ἐνδιαφέρεται γιά τήν ψυχική ὑγεία τοῦ ἄλλου, φροντίζει πάντοτε νά γίνεται αὐτό μέ ἀγάπη. Τό ἴδιο κάνει καί ὁ Θεός. Δοκιμάζει τόν ἄνθρωπο πάντοτε μέ ἀγάπη, προκειμένου νά θεραπευθεῖ ἡ ἔμψυχη εἰκόνα Του. Γιατί δέν παιδεύει τόν ἄνθρωπο γιά νά τόν ἐκδικηθεῖ γιά τίς ἁμαρτίες του, ἀλλά γιά νά τόν γιατρέψει.

σο ὁ ἄνθρωπος τελειοποιεῖται στήν ἀρετή, τόσο περισσότερο πλησιάζει τόν Θεό καί Τόν ἀκολουθεῖ. Ὅπως ὅταν ρίχνει κανείς ξερά ξύλα στή φωτιά, αὐτή δύσκολα σβήνει, ἔτσι κι αὐτός πού ἀγαπάει ἀληθινά τόν Θεό· ἡ ἀγάπη τοῦ ὅλο καί αὐξάνει, ὅσο προοδεύει στήν ἀρετή.

πως ὁ ἔμπορος ὅταν πουλήσει τό ἐμπόρευμά του θέλει νά γυρίσει στό σπίτι του, ἔτσι καί ὁ χριστιανός, ὅταν τελειώσει τήν ἐργασία του, θέλει ν’ ἀσχοληθεῖ μέ τόν Θεό καί τήν ψυχή του. Καί ὅπως ὁ ἔμπορος, ὅταν βρίσκεται στή θάλασσα, φοβᾶται μήπως ἔρθει τρικυμία καί βυθισθεῖ ἡ ἐλπίδα τῆς ἐργασίας του, ἔτσι καί ὁ χριστιανός, ὅσο βρίσκεται στόν κόσμο αὐτό, φοβᾶται μήπως ἔρθει ὁ χειμώνας τῶν παθῶν καί χάσει τόν καρπό τοῦ ἀγώνα του.

πως ὁ ναύτης ὅταν πλέει στή θάλασσα βλέπει τή θέση τῶν ἀστεριῶν καί ἀνάλογα διευθύνει τό πλοῖο, ἔτσι καί ὁ χριστιανός μέ τήν προσευχή προχωράει στόν δρόμο τῆς ζωῆς του, ἕως ὅτου φτάσει στό λιμάνι τῆς αἰωνιότητος. Ἐκεῖ οἱ ἄνθρωποι δέν τρέχουν καί δέν ἐμπορεύονται, ὅπως στή ζωή αὐτή, ἀλλ’ ἀναπαύονται στόν πλοῦτο τῶν ἀρετῶν πού ἀπέκτησαν μέ τόν ἀγώνα τούς ἐναντίον τῆς ἁμαρτίας. Μακάριος ἐκεῖνος τοῦ ὁποίου ἡ πραμάτεια δέν χάθηκε στή θάλασσα τοῦ μάταιου αὐτοῦ κόσμου. Μακάριος ἐκεῖνος τοῦ ὁποίου τό πλοῖο δέν βυθίστηκε, ἀλλ’ ἀξιώθηκε νά φτάσει μέ χαρά στό ἀχείμαστο λιμάνι τῆς αἰωνιότητος.

ποιος θέλει νά βρεῖ τόν πολύτιμο μαργαρίτη μπαίνει γυμνός στή θάλασσα. Ἔτσι καί ὁ συνετός ἄνθρωπος περνᾶ ἀπ’ τή ζωή αὐτή χωρίς πολλά χρήματα καί περιουσίες, μέχρις ὅτου βρεῖ τόν πολύτιμο μαργαρίτη, πού εἶναι ὁ Ἰησοῦς Χριστός. Καί ὅταν τόν βρεῖ δέν ἀγαπάει τίποτε ἄλλο στόν κόσμο αὐτό.

πως τό φίδι σέ κάθε κίνδυνο φυλάει τό κεφάλι του, ἔτσι κι ὁ σοφός χριστιανός, σέ κάθε δύσκολη περίπτωση, φυλάει τήν πίστη του, πού ἀποτελεῖ τό θεμέλιό της ζωῆς του.

πως τό δέντρο, ἄν δέν πετάξει τά παλιά του φύλλα δέν βγάζει νέα, ἔτσι κι ὁ ἄνθρωπος τοῦ Θεοῦ δέν θά ἔχει καρπό πνευματικό, ἄν δέν βγάλει ἀπό μέσα του τή θύμηση τῶν κακιῶν καί τῶν παθῶν του.

 ἄνεμος τρέφει τούς καρπούς τῆς γῆς καί ἡ πρόνοια τοῦ Θεοῦ τούς καρπούς τῆς ψυχῆς.

 σκύλος, ὅταν γλείφει τή λίμα, ματώνει τή γλώσσα του, πίνει τό ἴδιο του τό αἷμα καί χωρίς νά τό αἰσθάνεται προξενεῖ βλάβη στόν ἑαυτό του. Ἔτσι κι ὁ περήφανος, αἰσθάνεται γιά λίγο γλυκύτητα, ἀλλά μετά νοιώθει τά ἀποτελέσματα τῆς ψυχικῆς φθορᾶς.

 κοσμική δόξα μοιάζει σάν τήν πέτρα πού εἶναι σκεπασμένη ἀπό τά νερά μέσα στή θάλασσα, κι ἔτσι δέν τήν βλέπει ὁ κυβερνήτης καί χτυπάει πάνω της τό πλοῖο. Ἡ ὑπερηφάνεια καί ἡ κενοδοξία εἶναι κρυμμένες κι αὐτές μέσα στήν ψυχή καί τῆς προξενοῦν κακό.

Μή ζητήσεις πότε νά καταλάβεις τούς λόγους τῶν θείων μυστηρίων, πού περιέχονται στίς Ἅγιες Γραφές, χωρίς προηγουμένως νά προσευχηθεῖς θερμά στόν Θεό. Τό κλειδί πού θά καταλάβουμε τά θεία νοήματα εἶναι ἡ προσευχή.

Πρέπει νά γνωρίζεις ὅτι χωρίς κόπο σωματικό δέν πλησιάζεται ὁ Θεός. Ὅλοι οἱ Πατέρες κόπιασαν πολύ γιά νά κατοικήσει μέσα τους τό Πνεῦμα τό Ἅγιο. Μόλις τό Ἅγιο Πνεῦμα κατοικήσει στήν ψυχή, ὁ ἄνθρωπος ἀποκτάει πραότητα καί εἰρήνη, καί φεύγει κάθε σκέψη ἀκολασίας. Μή νομίσεις ὅτι μπορεῖς μέ τήν προσευχή νά πλησιάσεις τόν Θεό, ἄν προηγουμένως δέν καθαρίσεις τήν καρδιά σου ἀπό τά πάθη τῆς ἀτιμίας πού τή μολύνουν.

πως τό λάδι τρέφει τό φῶς τοῦ λυχναριοῦ, ἔτσι καί ἡ ἐλεημοσύνη τρέφει τήν ψυχή. Δέν ὑπάρχει ὡραιότερη πράξη μπροστά στά μάτια τοῦ Θεοῦ ἀπό τήν ἀγάπη πρός τόν συνάνθρωπο. Πόσο γλυκειά εἶναι ἡ συναναστροφή μέ πνευματικούς ἀδελφούς, ἄν ὑπάρχει ἡ ἀγάπη! Ἀγάπη στόν Θεό καί στούς ἀδελφούς. Ἀγάπη στούς ἀδελφούς καί στόν Θεό. Αὐτά εἶναι δεμένα μαζί καί δέν μπορεῖς νά τά ξεχωρίσεις.

Αὐτός πού θέλει νά τρυγήσει χαρά καί καρπό πνευματικό πρέπει νά δουλέψει στήν προσευχή. Ὅπως ἡ ψυχή εἶναι ἀνώτερη ἀπό τό σῶμα, ἔτσι καί ἡ προσευχή εἶναι ἀνώτερη ἀπό κάθε ἄλλη πνευματική ἐργασία.

Μεγάλη δύναμη παίρνει κανείς ἀπό τίς μικρές πνευματικές ἀσκήσεις, ὅταν γίνονται τακτικά καί σταθερά, ὅπως ἀκριβῶς οἱ σταγόνες τοῦ ἁπαλοῦ νεροῦ μποροῦν νά βαθουλώσουν τή σκληρή πέτρα.

ταν νεκρωθοῦν τά πάθη, τότε ἡ ψυχή θερμαίνεται ἀπό τή γλυκύτητα τῆς πνευματικῆς χαρᾶς, καί ἡ παρουσία τοῦ Θεοῦ στήν ψυχή εἶναι ἔντονη. Χρειάζεται μεγάλος ἀγώνας καί πολλή ὑπομονή γιά νά λάβει ὁ ἄνθρωπος τή χάρη τῆς παρηγοριᾶς ἀπό τόν Θεό. Ὅταν ὁ Θεός μπεῖ στήν ψυχή τοῦ ἀνθρώπου, τότε τά πάθη ὑποχωροῦν.

Καταστροφή τῆς ψυχῆς εἶναι ἡ ἀργία καί ἡ ἀπραξία. Ἡ χειρότερη κακία εἶναι ἡ ἀκηδία. Ἀκηδία σημαίνει νά μή φροντίζουμε γιά τή σωτηρία τῆς ψυχῆς μας μέ τήν προσευχή, τή νηστεία καί τ’ ἀλλά ἁγιαστικά μέσα της Ἐκκλησίας μας. Μήν ὑπολογίσεις τό σῶμα στήν ἄσκηση τῆς ἀρετῆς, γιατί θ’ ἀντιδράσει ὁπωσδήποτε. Ὁ σατανᾶς κάνει τό πᾶν, ὥστε νά μᾶς ἀπομακρύνει ἀπό τά ἔργα τοῦ Θεοῦ.

 πνευματική ἐργασία ἀπαιτεῖ προσοχή καί ἡσυχία τῆς καρδιᾶς. Δέν μπορεῖ νά καθαρισθεῖ κανείς μόνο μέ τά καλά πού κάνει γιά τόν ἄλλο. Πρέπει νά δουλέψει καί μέσα στήν ψυχή του, γιά ν’ ἀπαλλαγεῖ ἀπό τά πάθη τῆς σάρκας καί τῶν αἰσχρῶν καί ρυπαρῶν λογισμῶν. Γιατί εἶναι εὔκολο νά κάνει κανείς ἐλεημοσύνη, δύσκολο ὅμως νά κόψει τά πάθη του καί τίς κακές του συνήθειες.

Τήν ἐλεημοσύνη τή δέχεται ὁ Θεός ὅταν συνοδεύεται ἀπό καθαρή καρδιά. Δέν μποροῦμε νά ἐνδιαφερθοῦμε γιά τό πρῶτο καί νά ἐγκαταλείψουμε τό δεύτερο. Ἀλλιώτικα ξεπέφτουμε στά μάτια τοῦ Θεοῦ.

Στά πνευματικά ἔργα νά προχωρᾶς σιγά-σιγά, γιατί τά μεγάλα καί ἀπότομα ἅλματα εἶναι ἐπικίνδυνα. Ὅταν ἡ ψυχή γλυκαθεῖ ἀπό τήν πνευματική χαρά, αὐτό θά τήν κάνει νά προχωρήσει περισσότερο, ὅπως συμβαίνει μ’ αὐτόν πού πίνει λίγο κρασί, καί ἀφοῦ τοῦ ἀρέσει, πίνει περισσότερο, ἕως ὅτου μεθύσει. Οἱ θλίψεις καί οἱ στενοχώριες ἀντιμετωπίζονται μέ ὑπομονή καί ἐλπίδα στόν Θεό.

Δέν εἶναι εὔκολο πράγμα νά ἔρθει τό Πνεῦμα τό Ἅγιο μέσα στήν ψυχή μας. Πρέπει προηγουμένως νά τήν καθαρίσουμε ἀπό κάθε σαρκικό μολυσμό καί νά γίνει δοχεῖο καθαρό. Ἔτσι θά ἔρθει νά κατοικήσει ὁ Θεός. Ἀλλά δέν φτάνει αὐτό. Γιά νά πάρουμε τό θεϊκό δῶρο πρέπει νά λυγίσουν πολλές φορές τά γόνατά μας στήν προσευχή. Καί ἡ προσευχή μας θά πρέπει νά συνοδεύεται ἀπό τήν ταπείνωση γιά νά γίνει δεκτή ἀπό τόν Θεό.

Νά φυλᾶς τή γλώσσα σου νά μή λέει ἀπρόσεκτα καί περιττά λόγια. Γιατί ἀπό τήν πολυλογία προέρχεται ἡ ἁμαρτία. Οἱ Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας ἀσκοῦσαν πολύ τή σιωπή, γιά νά μπορέσουν νά πλησιάσουν τόν Θεό καί νά ἑνωθοῦν μαζί Του. Μόνο ὅταν προσέχουμε τή γλώσσα, εἶναι δυνατό νά ἔρθει στήν ψυχή μας ἡ κατάνυξη. Ὁ μακάριος ἅγιος Ἰωάννης τῆς Κλίμακος εἶπε, ὅτι τό καθαρό στόμα καθαρίζει καί τήν καρδιά. Καί στήν καθαρή καρδιά κατοικεῖ ὁ ἅγιος Θεός. Ἄν ὅμως σέ νικήσει ἡ γλώσσα σου, πίστεψέ με, δέν πρόκειται νά προκόψεις ποτέ στήν ἀρετή καί ἡ ψυχή σου θά εἶναι ἄδεια, σάν τό στάχυ πού δέν ἔχει καρπό.

ταν θέλεις νά συμβουλέψεις κάποιον στό καλό, πρῶτα νά τοῦ δείξεις τήν ἀγάπη σου καί μετά μέ λεπτότητα καί προσοχή νά τοῦ κάνεις τήν παρατήρηση, προσέχοντας νά μήν τόν πληγώσεις. Γιατί αὐτός θά παρατηρήσει πρῶτα τήν ἀγάπη πού θά τοῦ δείξεις, κι ὕστερα θά προσέξει τήν παρατήρηση πού θά τοῦ κάνεις. Ἔτσι θά τόν ὠφελήσεις χωρίς νά βλαφτεῖ ἡ ψυχή του.

σο ὁ ἄνθρωπος ἀποτραβιέται ἀπό τά πράγματα τοῦ κόσμου τόσο περισσότερο πλησιάζει τόν Θεό.

Νά μή λυπᾶσαι ὅταν συναντᾶς στενοχώριες καί δυσκολίες στή ζωή σου, γιατί ὀλ’ αὐτά γίνονται κατά παραχώρηση Θεοῦ, γιά τήν ψυχική σου ὠφέλεια. Ἀκόμη οὔτε τόν θάνατο νά φοβᾶσαι. Γιατί βλέποντας ὁ Θεός τήν ὑπομονή σου, θά σέ βοηθήσει νά φτάσεις στή νίκη, ἐκεῖ ὅπου θ’ ἀπολαύσεις τά αἰώνια ἀγαθά, πού ἑτοίμασε γιά ἐκείνους πού τόν ἀγαποῦν ἀληθινά.

Ἅγιος Ἰσαάκ ὁ Σῦρος