Τρίτη 10 Ιουνίου 2025

Φάρμα εκμετάλλευσης γυναικών για λήψη των ωαρίων τους


Από το «Μαμά, Μπαμπάς και Παιδιά» 


Γυναίκες που κατάφεραν να δραπετεύσουν από «φάρμα ανθρώπινων ωαρίων» αποκαλύπτουν το κύκλωμα εμπορίας γενετικού υλικού.

Τρεις γυναίκες από την Ταϊλάνδη που κατάφεραν να δραπετεύσουν από μια «φάρμα ανθρώπινων ωαρίων» της Γεωργίας (Ουκρανία)  μίλησαν ανοιχτά για τη φρικτή κακοποίηση που υπέστησαν. Δελεασμένες από τις ψεύτικες υποσχέσεις για τις οικονομικές ευκαιρίες που θα τους προσέφερε η παρένθετη μητρότητα, αντί για απολαβές, αιχμαλωτίστηκαν, έλαβαν βίαια ενέσεις ορμονών και υποβλήθηκαν σε επανειλημμένες επεμβάσεις αφαίρεσης των ωαρίων τους τα οποία διοχετεύτηκαν στη μαύρη αγορά της εξωσωματικής γονιμοποίησης.

Οι γυναίκες εξαπατήθηκαν από ψεύτικες διαφημίσεις για παρένθετη μητρότητα στο Facebook. Στην κάθε μία είχαν υποσχεθεί μεταξύ 400.000 και 600.000 baht  (περίπου 12.000-18.000 $) ανά παιδί που θα κυοφορούσαν, για ζευγάρια στο εξωτερικό. Τους είπαν ότι για την στέγασή τους θα φρόντιζαν οι μελλοντικοί «γονείς» και πως με εκείνους θα  υπέγραφαν τα κατάλληλα συμβόλαια.

Ωστόσο, μετά την άφιξή τους στη Γεωργία οι γυναίκες μεταφέρθηκαν σε ένα σπίτι γεμάτο με έως και 100 άλλες γυναίκες ενώ δεν υπήρχαν ούτε ζευγάρια ούτε συμβόλαια.

Μία επιζώσα περιέγραψε τον εφιάλτη:

«Μας πήγαν σε ένα σπίτι όπου υπήρχαν 60 με 70 γυναίκες από την Ταϊλάνδη. Δεν υπήρχαν συμβόλαια παρένθετης μητρότητας, ούτε  γονείς. Στις γυναίκες γινόταν ενέσεις ορμονών, κατόπιν αναισθητοποιούνταν και τα ωάρια τους εξάγονταν με μηχανήματα κάθε μήνα»

Πολλά θύματα δεν πληρώθηκαν ποτέ και όσες προσπάθησαν να δραπετεύσουν αναγκάστηκαν να εξαγοράσουν την ελευθερία τους πληρώνοντας λύτρα ή απειλήθηκαν ότι θα συλληφθούνΤα διαβατήρια των γυναικών κατασχέθηκαν κατά την άφιξή τους, με συνέπεια να μην έχουν κανένα τρόπο να φύγουν.

Μια από τις γυναίκες, κατάφερε να συγκεντρώσει αρκετά χρήματα, να πληρώσει τα λύτρα της και να ειδοποιήσει τις αρχές. Στις 30 Ιανουαρίου, το Pavena Foundation for Children and Women, σε συνεργασία με την Interpol και τις αρχές της Ταϊλάνδης, διέσωσαν τρία θύματα. Όμως αμέτρητα άλλα παραμένουν εγκλωβισμένα. Οι γυναίκες έπεσαν θύματα μίας συμμορίας που διαχειρίζονταν Κινέζοι γκάνγκστερ και η οποία αποκαλύφθηκε μετά την απελευθέρωση των τριών Ταϊλανδών γυναικών από τη «μαφία των ωαρίων».

Η Diana Thomas, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Παγκόσμιας Τράπεζας Ωαρίων και Σπέρματος, δήλωσε πώς αυτά τα ωάρια διακινούνται λαθραία προς δυτικούς αγοραστές. Και συνέχισε: «Είναι όλα μία απάτη. Τα κυκλώματα κατασκευάζουν ψευδή προφίλ δωρητριών, ώστε οι πελάτες να μην αισθάνονται ένοχοι για τη χρήση ωαρίων από φτωχές, κακοποιημένες γυναίκες.»

Πηγές:

1. https://www.lifenews.com/2025/03/22/women-escape-human-egg-farm-expose-horrific-trafficking-scheme

2. https://www.ndtv.com/world-news/women-enslaved-in-georgia-for-human-egg-harvesting-by-chinese-gangsters-report-7665007

https://mumdadandkids.gr/vioithiki-iatriki/farma-ekmetallefsis-gynaikon-gia-lipsi-ton-oarion-tous

https://aktines.blogspot.com/2025/06/blog-post_79.html

Δευτέρα 9 Ιουνίου 2025

Ο αββάς Ζωσιμάς για την αγάπη και την ομόνοια, Από τον Ευεργετινό

 


 

Ο αββάς Ζωσιμάς διηγήθηκε: «Κάποτε που πήγα στην αγία πόλη, την Ιερουσαλήμ, με πλησίασε ένας ευλαβής χριστιανός και μου είπε· “Αββά, έχω συγκάτοικο τον αδελφό μου, και από ενέργεια του πονηρού είχαμε κάποια διαφορά μεταξύ μας. Ύστερα εγώ ζητούσα συγγνώμη, εκείνος όμως δεν θέλει να συμφιλιωθούμε. Σε παρακαλώ λοιπόν, για τον Κύριο, μίλησέ του για να μονοιάσουμε”.

» Εγώ, όταν τον άκουσα, κάλεσα αμέσως τον αδελφό του και του είπα όσα παρακινούν σε αγάπη και ομόνοια. Εκείνος έδειξε στην αρχή να πείθεται, έπειτα όμως σκέφτηκε και μου είπε· “Δεν μπορώ να συμφιλιωθώ με αυτόν, γιατί ορκίστηκα στον Σταυρό να μείνω για πάντα ασυμφιλίωτος”. Εγώ τότε χαμογέλασα και του απάντησα· “Ο όρκος σου, αδελφέ, έχει τέτοιο νόημα, που είναι σαν να είπες· ‘Μα τον τίμιο Σταυρό σου, Χριστέ, δεν θα τηρήσω τις εντολές σου, αλλά θα κάνω το θέλημα του εχθρού σου του διαβόλου’. Όχι μόνο λοιπόν, αδελφέ, δεν οφείλεις να τηρήσεις αυτό, για το οποίο κακώς ορκίστηκες, αλλά οφείλεις και να μετανοήσεις και να λυπηθείς γι’ αυτό, και να κατηγορήσεις την απερισκεψία σου, έτσι ώστε να μην παρασυρθείς πια από αυτήν. Και ο Ηρώδης, αν είχε μετανοήσει και δεν τηρούσε τον όρκο του, δεν θα είχε κάνει εκείνο τον φοβερό φόνο, αποκεφαλίζοντας τον Πρόδρομο του Χριστού”.

» Ο αδελφός ένιωσε κατάνυξη από αυτά και έβαλε μετάνοια στον αδελφό του και σ’ εμένα. Έτσι, με τη χάρη του Θεού, ενώθηκαν και πάλι με την αγάπη».

Ο ίδιος αββάς διηγούνταν: «Κάποτε παρήγγειλα μερικά βιβλία σε έναν επιδέξιο καλλιγράφο. Μόλις λοιπόν τα τελείωσε, έστειλε και μου είπε· “Τα τελείωσα· στείλε ό,τι νομίζεις και πάρε τα”. Κάποιος αδελφός που το έμαθε, πήγε στον καλλιγράφο δήθεν εκ μέρους μου και, δίνοντας το αντίτιμο, πήρε τα βιβλία. Εγώ, χωρίς να ξέρω τι έγινε, έστειλα έναν αδελφό, από αυτούς που ήταν μαζί μου, με επιστολή και το αντίτιμο, για να τα πάρει. Όταν πήγε ο αδελφός και ο καλλιγράφος κατάλαβε ότι εξαπατήθηκε από εκείνον που πήρε τα βιβλία, ταράχτηκε και είπε· “Στ’ αλήθεια, θα πάω και θα τον κανονίσω, για δύο λόγους: γιατί με κορόιδεψε και γιατί πήρε τα ξένα βιβλία”.

» Όταν το έμαθα εγώ, έστειλα και του είπα· “Γνωρίζεις, αδελφέ μου, ότι ο λόγος που αποκτούμε τα βιβλία είναι για να μάθουμε από αυτά αγάπη, ταπείνωση, πραότητα. Αν όμως η απόκτηση των βιβλίων αρχίζει με φιλονικία, δεν θέλω να αποκτήσω βιβλίο, μόνο και μόνο για να μη φιλονικήσω. Γιατί ο δούλος του Κυρίου, όπως λέει ο απόστολος, δεν πρέπει να φιλονικεί” (Β’ Τιμ. 2:24)».

Από το βιβλίο: ΕΥΕΡΓΕΤΙΝΟΣ, τόμος Β’, Υπόθεση ΜΗ’ (48), σελ. 391, και ΛΖ’ (37), σελ. 319. Εκδόσεις Το Περιβόλι της Παναγίας, Θεσσαλονίκη 2003.

 

https://www.koinoniaorthodoxias.org/pateriko-anthologio/o-avvas-zosimas-gia-tin-agapi-kai-tin-omonoia/

 

Παρασκευή 6 Ιουνίου 2025

Φιλοπονία διά τούς ἄλλους


 

Φιλοπονία διά τούς ἄλλους

Τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση

  Ὑπάρχουν χριστιανοὶ ποὺ ἐκδηλώνουν τὴν ἀγάπη τους πρὸς τὸν πλησίον μὲ πολλοὺς τρόπους, ἀξιοποιώντας τὶς δυνατότητές τους. Εἶναι οἱ ἄνθρωποι ποὺ δὲν θορυβοῦν, ἀλλὰ συμβάλλουν στὸ κοινὸ συμφέρον. Δὲν ἀναφερόμαστε σὲ ἐπίσημους κοσμικοὺς φορεῖς, ὅπου οἱ ἐργαζόμενοι ἔχουν ὡς ἀντικείμενο τὴν παροχὴ διαφόρων ὑπηρεσιῶν στοὺς ἀνθρώπους. Ἀλλὰ στοὺς ἰδιῶτες ποὺ ἐργάζονται ἐθελοντικά, χωρὶς νὰ ἀμείβονται καὶ χωρὶς νὰ διαχειρίζονται διάφορα χρηματικὰ ποσά, προσφορὲς ἄλλων ἀνθρώπων. Αὐτοὶ θεωροῦν ὑποχρέωσή τους νὰ προσ­φέρουν. Ἄλλοι μποροῦν νὰ κάνουν πολλὰ καὶ ἄλλοι λίγα. Ἔχουν ὅμως τὴν ἀνύστακτη ἔγνοια τῆς προσφορᾶς, ἡ ὁποία ἔχει τὴ ρίζα της στὴ μεγάλη ἀρετὴ τῆς ἀγάπης.

  Ὁ ἱερὸς Χρυσόστομος ὑπενθυμίζει στὸν κάθε χριστιανὸ ὅτι πρέπει νὰ εἶναι ἐργάτης τῆς ἀγάπης, ξεπερνώντας τὸ δικό του συμφέρον. Εἶναι σαφὴς ἡ προτροπή του: «Ὁ καθένας πρέπει νὰ χρησιμοποιεῖ τὰ χαρίσματα ποὺ ἔχει πρὸς τὸ κοινὸ συμφέρον. Εἴτε σοφία ἔχει, εἴτε ἐξουσία, εἴτε πλοῦτο, εἴτε ὁποιοδήποτε ἄλλο χάρισμα, νὰ μὴ τὸ χρησιμοποιεῖ, γιὰ νὰ βλάψει τοὺς συνανθρώπους του, οὔτε γιὰ νὰ καταστρέψει τὸν ἑαυτὸ του»[1]. Ὅμως βλέπουμε ὅτι οἱ περισσότεροι ἄνθρωποι ἐργάζονται μόνο γιὰ τὸ δικό τους συμφέρον καὶ ὄχι σπάνια εἰς βάρος τῶν ἄλλων. Αὐτὴ ἡ τακτικὴ εἶναι ἀπαράδεκτη γιὰ ἕνα συνειδητὸ χριστιανό. Ἡ προσ­πάθεια γιὰ τὸ κοινὸ συμφέρον πρέπει νὰ εἶναι διαρκής, νὰ γίνει τρόπος ζωῆς. Ὅταν δὲν ὑπάρχει αὐτὸς ὁ σκοπός, ἔχουμε ἀρνηθεῖ βασικὴ ὑποχρέωση καὶ ὁδηγούμαστε στὴν καταστροφή. Ἐὰν δυσ­κολευόμαστε νὰ πεισθοῦμε ἀπὸ τοὺς ἀνθρώπους τῆς Ἐκκλησίας, κυρίως τοὺς κληρικούς, γιὰ τὴν ὑποχρέωση αὐτή, ἂς πάρουμε χρήσιμα διδάγματα ἀπὸ τὴ φύση καὶ τὰ ζῶα. Ἂν προσέξουμε τί συμβαίνει ἐκεῖ, θὰ πεισθοῦμε ὅτι μᾶς ἔχουν ξεπεράσει στὸ θέμα ποὺ μᾶς ἀπασχολεῖ. Ἂς παραδειγματιστοῦμε ἀπὸ τὴ μέλισσα, ἡ ὁποία ὄντως εἶναι ἀξιοθαύμαστη καὶ ἀξιοσέβαστη. Εἶναι, ὅπως λέει ὁ ἅγιός μας ὑπόδειγμα «ἀλτρουϊσμοῦ καὶ φιλοπονίας»[2]. Ἡ μέλισσα, λοιπόν, κοπιάζει καὶ ταλαιπωρεῖται καθημερινὰ περισσότερο γιὰ μᾶς τοὺς ἀνθρώπους, παρὰ γιὰ τὸν ἑαυτό της. Πετάει στὰ λιβάδια «γιὰ νὰ στρώσει ἕτοιμο τραπέζι σὲ ἄλλους». Αὐτὸ πρέπει νὰ εἶναι καὶ τὸ χαρακτηριστικό τοῦ χριστιανοῦ. Νὰ μαζεύει χρήματα καὶ νὰ τὰ ξοδεύει γιὰ τοὺς ἄλλους. Νὰ θέτει τὰ χαρίσματα καὶ τὰ προσόντα του στὴν ὑπηρεσία τῶν ἄλλων. Ὁ δικός του κόπος νὰ καλύπτει τὶς ἀνάγκες τῶν ἄλλων.

Οἱ ἄνθρωποι τῆς προσφορᾶς, ἀλλὰ καὶ τῆς διακονίας, εἶναι εὐλογημένοι ἀπὸ τὸ Θεό. Διατηροῦν πάντα τὴν καλὴ προαίρεση νὰ εὐεργετοῦν. Συγχρόνως βιώνουν τὴν εὐγνωμοσύνη τῶν εὐεργετουμένων, κάτι ποὺ τοὺς ἀνανεώνει, γιὰ νὰ συνεχίζουν τὸ μυστικὸ καὶ ἀθόρυβο ἔργο τους, ποὺ ἀποδίδει στὸν πλησίον ὑλικοὺς καὶ πνευματικοὺς καρπούς.

Ὅταν στὴν κοινωνία ἐμφανιστοῦν πολλοὶ ἄνθρωποι τῆς προσφορᾶς, δηλαδὴ συνειδητοὶ καὶ γρηγοροῦντες Χριστιανοί, ἡ ὄψη της θὰ ἀλλάξει, τὰ ἤθη θὰ ἡμερέψουν, ἡ καλωσύνη θὰ εἶναι γνώρισμα τῶν πολλῶν καὶ τὸ κακὸ θὰ περιοριστεῖ σὲ πολὺ μεγάλο βαθμό. Αὐτὸ ποὺ δὲν πετυχαίνει τὸ κράτος μὲ τὶς οἰκονομικὲς παροχές, τοὺς νόμους καὶ τὰ σώματα ἀσφαλείας, θὰ τὸ κατορθώνουν οἱ φιλότιμοι ἐργάτες τῆς φιλοπονίας καὶ τῆς ἀδιάκοπης διακονίας.

Βέβαια, οἱ μεταβολὲς στὴν κοινωνία δὲν γίνονται ἀπὸ τὴ μία μέρα στὴν ἄλλη. Χρειάζεται ἀδιάκοπη προσπάθεια, γιὰ νὰ ἀρχίσει τὸ δέντρο νὰ δίνει καρπούς. Εἶναι ἀνάγκη νὰ κατανοήσουμε ὅτι τὸ ἔργο αὐτὸ ἔχει πάντα τὴν ἄνωθεν βοήθεια, γιατί εἶναι τήρηση τῆς ἐντολῆς τοῦ Χριστοῦ, ὄχι μὲ κενὰ λόγια, ἀλλὰ μὲ πράξεις ποὺ ἀλλοιώνουν ἱερῶς τὶς καρδιὲς τῶν ἀδελφῶν μας.

Σημειώσεις:

1. Χρυσοστόμου, Α΄, σελ. 427. 2. Αὐτόθι.

orthodoxostypos

Τρίτη 3 Ιουνίου 2025

Ἡ ἀγωγὴ τῆς ὑπακοῆς, Εἰρηναῖος Ἐπίσκοπος Αἰκατερίνμπουργκ καὶ Ἰρμπίτσκ

Δν χρειάζεται ν μιλήσουμε γι τν ψιστη σημασία τς πακος στ ζω τν νθρώπων γενικς, λλ πόσο σπουδαία εναι στν γωγ τν παιδιν, τ γνωρίζουν λοι ο γονες. Μπορομε μάλιστα ν πομε, τι, ποιος κατόρθωσε ν μάθει στ παιδι του τν πακοή, λυσε τ πρόβλημα τς γωγς.

Δν θ μιλήσω γι τν σημασία τς πακος, θ ποδείξω μόνο στος γονες τν πι πλ κι σφαλ τρόπο γωγς, στε ν γίνουν σύντομα τ παιδι τους πάκουα παιδιά. Ατό, νομίζω, εναι πο νδιαφέρει κυρίως τος πατέρες κα τς μητέρες.

Πρτ’ π’ λα πρέπει ν τονίσουμε δ, τι πακο εναι τέτοιο «φυτό», πο δν μπορε ν ναπτυχθε κα ν καρποφορήσει σ κάθε σπίτι. Εδοκιμε μόνο κε πο τ δαφος εναι κατάλληλο. μως, μ θλίψη διαπιστώνουμε λοι τι σ πολλς οκογένειες τίποτα δν ενοε τν γωγ τς πακος στ παιδιά. Τέτοιες εναι, ο οκογένειες στς ποες κυριαρχε τ λεγόμενο «φιλελεύθερο πνεμα», σέβεια πρς τος θείους κα νθρώπινους νόμους, τ κλίμα κενο, στ ποο δν ναγνωρίζεται καμία αθεντία, κα τότε μόνον καταφεύγουν ο νθρωποι στν θεο νθρώπινο νόμο, ταν μόνον τσι μπορον ν περασπίσουν τ συμφέροντά τους. ταν ο γονες εναι δηλητηριασμένοι μ’ να τέτοιο πνεμα, εναι δύνατον ν σκηθε γωγ τς πακος.

ποιος θέλει ν χει πάκουα παιδιά, πρέπει διος ν σέβεται κάθε ναγνωρισμένη αθεντία, κάθε ρχ κα νόμο. Τέτοιες αθεντίες εναι, Θεός, κκλησία κα κρατικ ρχή. Τέτοιοι νόμοι εναι, ο νόμοι το Θεο κα τς κκλησίας κα ο νόμοι τς πολιτείας. Σεβόμαστε μως ρκετ τς αθεντίες ατές;

Σ μερικς οκογένειες, Θες εναι τ τελευταο πρόσωπο στ ποο δίνεται σημασία. Γι’ Ατν μιλον μόνο στερα π τν νάγνωση κάποιου βιβλίου, που κθειάζεται πιστία ρνηση κάποιας ποκεκαλυμμένης λήθειας τς πίστεώς μας. Στ βιβλία ατ, πίστη στν ζντα κα προσωπικ Θε θεωρεται κάτι σν παραμύθι, κατάλληλο μόνο γι γρις γυνακες.

Πολλο δν σκέπτονται καθόλου τς ποχρεώσεις τους πρς τ Θεό, ν ποιος εσυνείδητα τς κπληρώνει λάχιστα προκαλε τ νδιαφέρον. λα ατ τ παιδ τ βλέπει κα τ κούει. Τί συμπέρασμα θ βγάλει; Εκολα μπορομε ν μαντέψουμε: «Ἐὰν πατέρας μου, σκεφθε τ παιδί, δν τιμ τν Θεό, δν πακούει στν Θεό, μπορ κι γ ν μν τιμ κα ν μν κούω τν πατέρα μου: Ἐὰν Θες κα ο ντολς του εναι μύθοι, τότε κα πέμπτη ντολ εναι κι ατ μύθος. πομένως, ο γονες δν χουν καμία σημασία γι μένα».

….λλ’ ς ποθέσουμε, τι πάρχουν ο κατάλληλες προϋποθέσεις γι ν καλλιεργηθε πακο στ παιδιά. Πς θ τν καλλιεργήσουμε;

 

πακοή, στν οσία, εναι ποταγ τς θελήσεώς μας στ θέληση το λλου. λλά, γι ν ποτάξω τ θέλησή μου στ θέληση το λλου, πρέπει ν σέβομαι κενον, νώπιον το ποίου θ καμφθε θέλησή μου, πρέπει ν τν γαπ γι ν μπορ ν τν κολουθήσω.

σχυρότερη δύναμη τς ψυχς εναι θέληση! Ατ κυριαρχε πάνω σ’ λες τς ψυχικς δυνάμεις το νθρώπου. Ατ πο θέλουμε, ατ κα σκεπτόμαστε, λέμε, κάνουμε. Θεός μς δωσε τν ψυχικ ατ δύναμη, γι ν θέλουμε κα ν πράττουμε μόνο τ καλό, ν μισομε δ κα ν ποστρεφόμαστε τ κακό. λλ θέλησή μας δυνάτισε, ξ ατίας τς μαρτίας, κα κλίνει περισσότερο πρς τ κακό. ν κα γνωρίζουμε τ καλό, δν χουμε τ δύναμη οτε ν τ θέλουμε μ σταθερότητα κα οτε κα ν τ πράττουμε. «Ο γρ θέλω ποι γαθόν, λλ’ ο θέλω κακν τοτο πράσσω». (Ρώμ. ζ’ 19).

ξασθένηση ατ τς καλς θελήσεως εναι ποτέλεσμα τς προπατορικς μαρτίας πως κα διοτροπία κα τ πεσμα, πο πρέπει π τν παιδικ λικία ν δαμασθον κα ν ξεριζωθον.

Τ κλμα φέρνει πολλος κα γλυκες καρπος, χι ταν τ φήνουν ν ναπτύσσεται πως ατ θέλει, λλ ταν τ κλαδεύουν κα τ δένουν στν πάσσαλο. ,τι συμβαίνει μ τ κλάδεμα κα τ δέσιμο το κλήματος, τ διο ποτέλεσμα φέρνει πειθαρχία κα χαλιναγώγηση τς διοτροπίας κα το πείσματος στ παιδί, δίνει τος γλυκες καρπος τς πακος.

λλ γι ν πολαύσετε τος γλυκες ατος καρπος π τ παιδιά σας, σημειστε τος κανόνες πο πρέπει ν κολουθήσετε:

Μν πιτρέπετε πείσματα κα διοτροπίες στ παιδιά σας, σο μικρ κι ν εναι, ν θέλετε ν γίνουν πάκουα. Ατ μως δν σημαίνει ν περιορίσετε τελείως τν λευθερία τς βουλήσεως το παιδιο. Τ παιδ μπορε ν παιτήσει κάτι πο δικαιοται, κα τότε σες, λοπρόθυμα, θ κανοποιήσετε τν πιθυμία του. Ἐὰν τ παιδί, στν κατάλληλη ρα, ζητήσει τροφ γιατί πειν, σες πρέπει ν κανοποιήσετε τν πιθυμία του. ν ρνηθετε θ εναι σκληρ κα σπλαχνο. Ζητ τ παιδ κάποιο πράγμα παραίτητο γι τ σχολεο; Πρέπει ν κανοποιήσουμε τ ατημά του, γιατί, λλις, τ σπρώχνουμε ν ποκτήσει ατ πο θέλει μ πρεπ τρόπο. Εναι τελείως διαφορετικ περίπτωση, ταν τ παιδ ζητ κάτι μ πιτρεπτό, σ’ ατ πρέπει ν’ ρνηθετε, διαφορώντας γι τ δάκρυα.

Ποτ μ δίνετε σημασία στ καπρίτσια τν παιδιν. ποιος μία φορ φάνηκε λαστικός, θ εναι πάντοτε δολος τς διοτροπίας το παιδιο του.

Στν προσπάθεια ν δαμάσουν τ πεσμα κα τν διοτροπία τν παιδιν ο γονες πρέπει ν νεργον π συμφώνου. Ν μ γκρεμίζει νας, ατ πο κτίζει λλος. Ποτ τ παιδ δν γίνεται τόσο διότροπο, σο ταν νας π τος γονες πιτρέπει ατ πο λλος τ παγορεύει. ρχεται π.χ. τ παιδ μ κλάματα στ μητέρα κα παραπονεται, τι πατέρας δν το δωσε κάτι πο ζήτησε. μητέρα δν πρέπει ν κφράσει τν συμπόνια της πρς τ παιδ οτε, πολ περισσότερο, τ δυσαρέσκειά της κατ το πατέρα, πειδ κενος δν πραγματοποίησε τν πιθυμία το παιδιο. Τ διο πρέπει ν κάνουν κα τ μεγαλύτερα δέλφια, ο συγγενες, λοι σοι μένουν στ σπίτι, διαιτέρως μως ο παπποδες κα ο γιαγιάδες.

 

Εναι γνωστ, τι ο λικιωμένοι νθρωποι ζητον κάπου ν φοσιωθον. πειδ μως ο νέοι δν θέλουν ν μένουν κοντά τους, προσπαθον ν λκύσουν τ παιδιά. Κα πς; Μ τ ν κάνουν τ χατίρια τους. Γι’ ατ πολ συχν τ γγόνια προσκολλνται στν παππο στ γιαγιά. λπίζουν, τι κοντά τους θ χουν ,τι θέλουν.

Ποτ δν πρέπει ν ποθάλπουμε τν παιδικ διοτροπία. Δν πρέπει ν πιτρέπουμε στ παιδ ν διατάζει τ μεγαλύτερα δέλφια, τν πηρεσία, λλους μεγαλύτερους ν παραγγέλνει κάτι αθαιρέτως. ν τ παιδι θέλουν κάτι, πρέπει ν τό ζητον κα χι ν διατάζουν. Πρέπει ν εναι εχαριστημένα μ ,τι τος δίνουν κα ν εχαριστον γι’ ατό.

Ποτ δν πρέπει ν παραβλέπουμε τν νυπακο τν παιδιν. ,τι επε πατέρας μητέρα, πρέπει ν γίνεται χωρς ναβολή. Τ παιδ πρέπει ν συνειδητοποιήσει τι: «ν γ δν κτελέσω μέσως ατ πο λέει πατέρας μητέρα, δν φέρομαι καλά». λλ κα ο γονες φείλουν ν εναι κ τν προτέρων βέβαιοι, τι ατ πο λένε πρέπει πωσδήποτε ν γίνει. Μόνον τσι μπορομε ν δαμάσουμε τν διοτροπία το παιδιο κα ν τ βοηθήσουμε ν σχηματίσει θέληση σχυρ κα στραμμένη πρς τ καλό, καλλιεργώντας παράλληλα τν πακο πρς τος γονες.

φο ξεριζώσετε, λοιπόν, μ τν τρόπον ατ τ πεσμα κα τν διοτροπία π τν παιδικ ψυχ, φερθετε κα στ μέλλον τσι, στε τ παιδι ν τρέφουν γι σς τ σεβασμ πο πρέπει. σεβασμς πρς τος νουθετοντες εναι βασικ προϋπόθεση τς πακος.

Τ παιδι κ φύσεως τρέφουν διαίτερο σεβασμ πρς τος γονες. Τ φυσικ ατ ασθημα μπνέει κα πέμπτη ντολή. Θ ταν σως ντελς περιττ ν πομε στος γονες: φερθετε τσι, στε ν σς σέβονται τ παιδιά σας. Εναι νάγκη, μως, ν τ παναλάβουμε.

Βεβαίως, τ παιδ γνωρίζει, τι πρέπει ν τιμ τν πατέρα κα τ μητέρα, τι ατ ζητ Θεός. Τί γίνεται, μως, ταν βλέπει στος γονες κάτι, πο προκαλε πέχθεια κα ντιπάθεια στ θο παιδικ ασθημα, ταν δν μπορε ν τος σεβαστε παρ’ λη τ θέλησή του; Πς μπορε τ παιδ ν σεβαστε να πατέρα διαρκς μεθυσμένο, μία μητέρα πο βρίζει κα καταριέται, γονες πο καυγαδίζουν συνεχς; Τ κακ παράδειγμα τν γονέων, χι μόνον κλονίζει τ σεβασμ το παιδιο πρς ατος λλ ποσκάπτει κα τ θεμέλιο τς πακος. Δ θ σκεφθε ραγε τ παιδ «μ τί εδους γονες εσθε σες»!

Γι’ ατ ο γονες πρέπει ν προσέχουν τ συμπεριφορά τους κα ν’ ποφεύγουν κάθε τι, πο μπορε ν κλονίσει τ σεβασμ το παιδιο πρς ατούς.

Προσέχετε, λοιπν, γονες! Μν ποτιμτε ποτ νας τν λλο, γιατί τσι ποσκάπτετε στ παιδι τ σεβασμό. πατέρας κα μητέρα πρέπει ν διακατέχονται π ασθήματα μοιβαίου σεβασμο κα ν φέρονται μ λεπτότητα νας στν λλο. ς μν ποδοκιμάζουν ποτ νας τν λλον, κι ς μν πιτρέπουν στν αυτ τους πρεπες συζητήσεις, κυρίως μπροστ στ παιδιά. Δν πρέπει τ παιδι ν κον κφράσεις πως: «λο ψέματα λές, πως πατέρας σου», «τ διο χρηστος θ γίνεις, σν τν πατέρα σου», «σπάταλη εσαι κι σύ, σν τ μητέρα σου», «δν θα ‘χεις προκοπή, σν τ μάνα σου». που κον τ παιδι τέτοια λόγια, μάταια ζητομε σεβασμ κα πακοή.

 

Γονες! Μν πιτρέπετε ποτ στν αυτό σας πρεπ παιγνίδια κα στεία μ τ παιδιά. πατέρας πο συνηθίζει ν κάνει «καραγκιοζιλίκια» μπροστ στ παιδιά του, δν μπορε ν περιμένει σεβασμ π’ ατά, οτε ν διαμαρτυρηθε γι τν νάρμοστη συμπεριφορά τους.

Ατ δν σημαίνει, τι πέναντι στ παιδιά μας πρέπει ν εμαστε πάντοτε αστηρο κα σοβαροί. Εκολα μπορε καθένας ν ξεχωρίσει τν τρυφερ κα λεπτ σοβαρότητα τν γονέων π τος παράλογους στεϊσμος, πο κατεβάζουν τ κύρος τους. Πρς τν σοβαρ κα στοργικ πατέρα, τ παιδι τρέφουν πάντα μεγαλύτερο σεβασμό. να βλέμμα του εναι ρκετ, κενα μέσως πακούουν.

Θέλετε τ παιδιά σας ν εναι πάκουα; Δεξτε σ’ ατ τν γάπη σας. χι τν γάπη τν πιθήκων πο μαλθακώνει τ παιδί, καθς εναι τοιμη ν τ ταΐσει μ γλυκ μέχρι σφυξίας, λλ τν συνετ κα γκάρδια γάπη πο ποβλέπει στ καλό του. που τ παιδ βλέπει μία τέτοια γάπη, κε πακούει χι π φόβο λλ π γάπη.

Μ μένετε διάφοροι στς χαρς κα τς θλίψεις το παιδιο! Μ λέτε ποτ, τι τ παιδι εναι βάρος κα βάσανα γι σς. Μ δείχνετε ποτ, τι κάποια θυσία κ μέρους σας γι χάρη τν παιδιν εναι πολ μεγάλη πολ βαριά.

Δστε στ παιδιά σας ,τι χρειάζονται κάθε φορά, μ προθυμία κα χαρά. Πς εναι δυνατ ν γαπ τος γονες του τ παιδάκι, ταν ατο γογγύζοντας το δίνουν να κομμάτι ψωμί;

Προσφέρετε πότε-πότε στ παιδιά σας σχετικς κανοποιήσεις κα μικρ – χαρές. να δωράκι στς μερες τν ορτν στν νομαστική του ορτή, ταν προσφέρεται μ γάπη, νισχύει τν παιδικ γάπη.

λκύστε κοντά σας τν καρδι τν παιδιν σας, δημιουργώντας σχέσεις ελικρίνειας κα μπιστοσύνης μαζί τους. Τ παιδάκι πρέπει πάντοτε ν τ μπιστευόμαστε στ καλό, μέχρις του πεισθομε, τι δν μπορομε πλέον. καχυποψία κα λλειψη μπιστοσύνης σκοτώνει τν γάπη.

Μν αξάνετε τν δίκαιη τιμωρία τν παιδιν μ περιφρονητικος μπαιγμος κα δηκτικς παρατηρήσεις. Μία τέτοια συμπεριφορ σκληραίνει τν καρδι κα ξαφανίζει κάθε χνος γάπης.

Γονες! Σς πέδειξα τ βασικ μέσα πο θ χρησιμοποιήσετε μ εσυνειδησία, προκειμένου ν γίνουν τ παιδιά σας πάκουα.

Πρτ’ π’ λα, συνηθίστε τα ν σς κούουν, πειδ ατ εναι τ θέλημα το Θεο. Φροντίστε γκαίρως ν μ ριζώσει μέσα τος διοτροπία. Μν νέχεστε τ πεσμα τους κα τν αθάδεια πρς ποιονδήποτε. Μν τος δίδετε λα, σα ζητον. Συνηθίζετέ τα στν ατοπεριορισμό, τν γκράτεια κα τ λιτότητα.

παιτετε πάντα π τ παιδιά σας ν κάνουν ,τι τος λέτε, μέσως κα μ κρίβεια. Ζητετε μ σταθερότητα ν γίνεται ατ, πο μία φορ επατε. λλ γι ν μπορον τ παιδι ν σς πακούουν, μν τος λέτε ποτ ν κάνουν κάτι πο δν μπορον, κάτι πο περβαίνει τς δυνάμεις τους. Μν χετε καπρίτσια κα μν εσθε αθαίρετοι στς παιτήσεις σας, πιτρέποντας σήμερα ατ πο χθς εχατε παγορεύσει.

 

Μν ρχεσθε σ ντίθεση μεταξύ σας στς νέργειες πο φορον τ παιδιά. Φροντίστε ν διατηρηθε κα στ μέλλον σεβασμς τν παιδιν πέναντί σας, ποφεύγοντας κάθε τί πο μπορε ν τν κλονίσει.

Τέλος, μ λησμονετε ποτ ν πικαλεσθε τν ελογία το Θεο στ ργο τς νατροφς τν παιδιν σας. Μόνο τότε ο κόποι, ο γνες κα ο φροντίδες σας θ στεφθον μ πιτυχία. Μ τ βοήθεια το Θεο, τ παιδιά σας θ γίνουν πάκουα παιδιά!

 

https://agiazoni.grhttps://paterikos.blogspot.com/2025/06/blog-post_02.html