«Ὤ Πάσχα τό μέγα, καί ἱερώτατον Χριστέ
ὤ σοφία καί Λόγε, τοῦ Θεοῦ καί δύναμις
δίδου ἡμῖν ἐκτυπώτερον, σοῦ μετασχεῖν,
ἐν τῇ ἀνεσπέρῳ ἡμέρᾳ τῆς βασιλείας σου».
Ὁ Χριστός εἶναι Πάσχα τό μέγα καί ἱερώτατον. Ἅπαξ διά παντός κατηργήθη δι᾿ αὐτοῦ ὁ θάνατος, ἀπεκενώθησαν τά βάθη τῆς ἁμαρτίας, ἀπεκόπησαν αἱ ῥίζαι τῆς πνευματικῆς δουλείας καί ἐκ τῆς χώρας τοῦ νοητοῦ Φαραώ, τοῦ καταδυναστεύοντος τόν λαόν τοῦ Θεοῦ, διεπεραιώθη τό ἀνθρώπινον εἰς τήν χώραν τοῦ πνευματικοῦ φωτός καί τῆς ἐλευθερίας. Τήν διάσωσιν ταύτην ἀνυμνεῖ ὁ θεοκίνητος κάλαμος τοῦ Ὑμνῳδοῦ καί μετ᾿ αὐτοῦ ψάλλει ἡ καρδία σύμπαντος τοῦ ἀνθρωπίνου γένους. Ἰδίως τό μέγα καί καινόν Πάσχα ἀνυμνεῖ ὁ περιούσιος τῆς χάριτος λαός, εἰς τόν ὁποῖον κατήντησαν τά τέλη τῶν αἰώνων (1 Κορ. 10, 11), τό λελυτρωμένον σῶμα τῆς Ἐκκλησίας, οἱ πολῖται τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ, τό πλήρωμα τοῦ τά πάντα ἐν πᾶσι πληρουμένου (Ἐφ. 1, 23).
Εἰς τό Πάσχα τοῦτο τό μέγα καί ἱερώτατον δίδει τήν δύναμιν καί τήν ἐνάργειαν αὐτοῦ ὁ Χριστός, ὁ ὁποῖος κατά τήν θείαν φύσιν αὐτοῦ εἶναι ἡ σοφία, ὁ Λόγος (Ἰω. 1, 1) καί ἡ δύναμις τοῦ Θεοῦ. Ἐνῷ ἐν τῷ πασχαλίῳ Ἀμνῷ συνεκροτεῖτο τό Πάσχα τῶν Ἑβραίων, τό ὁποῖον ἦτο σκιῶδες καί εἰκονικόν, τό νέον Πάσχα τῆς χάριτος — πρός τό ὁποῖον ἐκεῖνο ἐδείκνυε—τό τελειούμενον ἐν τῇ ἱλαστηρίῳ θυσίᾳ καί τῇ ἐνδόξῳ Ἀναστάσει τοῦ Χριστοῦ, ὡς Ἀμνοῦ τοῦ Θεοῦ, εἶναι Πάσχα δραστικόν καί σωτήριον, ὡς ἐκπλήρωσις τῆς θείας ἐπαγγελίας καί ἀπολύτρωσις τοῦ κόσμου ἐκ τῆς δουλείας τῆς φθορᾶς. Ἐν τῷ Χριστῷ ὑπῆρχεν ὁ Θεός κόσμον καταλλάσσων (2 Κορ. 5, 19), ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ ἐνδεδυμένος τήν φύσιν τῶν βροτῶν, ὁ Θεός σαρκί περιπολῶν ἐπί τῆς γῆς. Ἐν τῷ Λόγῳ ὑπάρχουν ἡ σοφία καί ἡ δύναμις τοῦ Θεοῦ (1 Κορ. 1, 24), διά τῶν ὁποίων ἡ πάνσοφος τῆς Τριάδος βουλή ἐνεργοποιεῖται ἐπί τῆς γῆς, ἐν τῷ σχεδίῳ τῆς περί τόν ἄνθρωπον οἰκονομίας.
Τήν δύναμιν τοῦ
λυτρωτικοῦ Πάσχα τῆς
ζωῆς
δέχεται ἡ
Ἐκκλησία
εἰς
ὅλα
τά μόρια τῆς θεομόρφου οὐσίας
της, ζῶσα
τήν Ἀνάστασιν
εἰς
ὅλας
τάς πτυχάς τῆς χριστοποιημένης ζωῆς
καί λατρείας της. Ἡ Ἀνάστασις
ἀποτελεῖ
τό κέντρον τῆς πίστεως, τῶν
πνευματικῶν ἐνατενίσεων
καί τῆς
ἐσχατολογικῆς
προσδοκίας της. Ἰδιαιτέρως ἡ
Ὀρθοδοξία
εἶναι
κατ᾿
ἐξοχήν
εὐαίσθητος
εἰς
τό σωτήριον γεγονός τῆς Ἀναστάσεως.
Παρά ταῦτα
τό ἔσχατον,
ὡς
χρόνος λυτρώσεως, τό ὁποῖον
ἐνεκαινίασεν
ὁ
Χριστός διά τοῦ ὅλου
ἐπί
τῆς
γῆς
λυτρωτικοῦ ἔργου
του, καίπερ βιούμενον ἐναργῶς
ἐν
τῷ
παρόντι ὑπό
τῆς
Ἐκκλησίας,
ὅμως
ὡς
ἀπολύτως
ἀπηρτισμένον
καί τέλειον θά καταστῇ ἐν
τῇ
μελλούσῃ
Βασιλείᾳ
τοῦ
Θεοῦ,
ὅτε
καί θά γίνῃ ἡ
πλήρης ἕνωσις
τῶν
πιστῶν
μετά τοῦ
ἀναστάντος
Κυρίου των. Πρός τήν δυναμικήν ταύτην τελείωσιν τῆς
Βασιλείας σπεύδει ἡ ἐν
πίστει ἐλπίς
τῆς
Ἐκκλησίας.
Αἰσθανόμενος
τήν ψυχήν του διεμπυριζομένην ἐκ τῆς
φλογερωτάτης ταύτης ἐλπίδος, ὁ
Ὑμνῳδός
ἀφήνει
οὐρανομήκη
τήν κραυγήν: «δίδου ἡμῖν
ἐκτυπώτερον
σοῦ
μετασχεῖν
ἐν
τῇ
ἀνεσπέρῳ
ἡμέρᾳ
τῆς
βασιλείας σου». Εἶναι ἡ
κραυγή παντός πιστοῦ, ὁ
ὁποῖος
ἐπιθυμεῖ
νά ὑπερβῇ
τά αἰνίγματα
καί τάς σκιάς, διά νά ἴδῃ
πρόσωπον πρός πρόσωπον (1 Κορ. 13, 12) τόν ἀναστάντα
Κύριον ἐν
τῇ
ἐπουρανίῳ
δόξῃ
τῆς
Βασιλείας του!
Ἀνδρέου Θεοδώρου
Ἀπό τό βιβλίο:Πάσχα Κυρίου Πάσχα
ἔκδ. Ἀποστολικῆς
Διακονίας
Πηγή: https://www.imaik.gr/?cat=216
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου