Δευτέρα 17 Απριλίου 2023

"Δεῦτε τοῦ καινοῦ τῆς ἀμπέλου γεννήματος,..."

 


«Δετε το καινο τς μπέλου γεννήματος,

 τς θείας εφροσύνης, ν τ εσήμ μέρα τς

γέρσεως, βασιλείας τε Χριστο κοινωνήσωμεν,

 μνοντες ατόν, ς Θεόν ες τούς αἰῶνας.»

ν τ τροπαρί τούτ μνδός προσκαλε τούς πιστούς πως, κατά τήν εσημον μέραν τς γέρσεως, κοινωνήσουν τς εφροσύνης τς θείας Βασιλείας, κοινωνοντες το μυστηρίου τς θείας Εχαριστίας, τοι το χράντου Σώματος καί το τιμίου Αματος το Χριστο. Δικαίως δέ, διότι σον ποτέ λλοτε κατά τήν Κυριακήν τς ναστάσεως πιβάλλεται κοινωνία τν χράντων μυστηρίων, τά ποα ποτελον τήν χριστοποίησιν τν πιστν καί τήν εσοδον ατν ες τήν ναστάσιμον δόξαν. Διά τν χράντων μυστηρίων ο πιστοί τοποθετονται πέρ τόν θάνατον καί τήν φθοράν, φομοιονται μετά το ναστάντος Κυρίου, προάγονται πνευματικς καί θεοποιονται.

 

Παραλλήλως μως τό μμα το μνδο διαγράφει καί ερύτερον κύκλον. εφροσύνη τς θείας Μεταλήψεως μεταπίπτει ες τήν χαράν τς αωνίου Βασιλείας, που Κύριος, κατά τήν δίαν μαρτυρίαν ατο, θά πίν τό γέννημα τς μπέλου καινόν μετά τν μαθητν του (Ματθ. 26 , 29). κοινωνία το Σώματος καί το Αματος το Χριστο θά μεταπέσ ν τ μελλούσ Βασιλεί ν τ συνανακράσει τν πιστν μετά τς δεδοξασμένης νθρωπίνης φύσεως το Χριστο. ν τ συνανακράσει ταύτ, ποία ποτελε τόν σχατον λόγον τς πνευματικς τελειώσεως τν γίων, οτοι θά κοινωνον τς εφροσύνης καί τς μακαρίας δόξης το Θεο, πί τ βάσει τς ντιδόσεως τν διωμάτων τν δύο φύσεων το Κυρίου ες τό νιαον πρόσωπον ατο. Τό σμα τς κκλησίας νσωματούμενον πλήρως ν τ νθρωπότητι το Χριστο καί χριστοποιούμενον διά τς πορρήτου ταύτης μεθέξεως, θά δέχεται αωνίως τήν χαράν καί τήν λαμπρότητα τς θείας ζως, θά δέχεται παστράπτον τό φς τς τριαδικς μακαριότητος καί αγλης. ν τ ἀῤῥήκτ νότητι τν φύσεων θά συνυπάρχ ποῤῥήτως καί τό μυστικόν σμα το Χριστο, χριστοποιημένη σάρξ τν γίων. ζωή τς Θεότητος θά μεταγγίζεται, θά πληρο καί θά μπεριχωρ τό δεδοξασμένον σμα τς κκλησίας. βάσις μως τς τοιαύτης ποῤῥήτου μεθέξεως θά εναι πάντοτε ν τ παρούσ ζω ξία κοινωνία το Σώματος καί το Αματος το Χριστο ν τ πνευματικ χώρ τς κκλησίας (ω. 6, 53). κοινωνία τν χράντων Μυστηρίων εναι πί γς πρόληψις τς περτάτης κείνης εωχίας, προέκτασις τς μακαρίας λπίδος, ες τόν σαρκον χρόνον τς αωνίου Βασιλείας. μφότερα τατα ποτελον ψεις νός καί το ατο πράγματος, τήν νάκλασιν τς ορανίου χαρς πί τν συγκεχυμένων δάτων τς παρούσης ζως!

 νδρέου Θεοδώρου

πό τό βιβλίο:Πάσχα Κυρίου Πάσχα

κδ. ποστολικς Διακονίας

Πηγή: https://www.imaik.gr/?cat=216


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου