Πέμπτη 14 Μαρτίου 2024

ΠΕΜΠΤΗ ΤΗΣ ΤΥΡΙΝΗΣ

 


Η ΛΑΜΨΗ ΤΗΣ ΕΓΚΡΑΤΕΙΑΣ ΚΑΙ Η ΣΕΜΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΝΗΣΤΕΙΑΣ

«λαμψε τς γκρατείας επρέπεια, τν δαιμόνων τήν χλύν φυγαδεύουσα· πεδήμησε τς νηστείας σεμνότης, τν ψυχικν παθν τήν ατρείαν φέρουσα· ταύτ ποτέ Δανιήλ, καί ο ν Βαβυλνι Παδες φραξάμενοι, μέν, στόμα λεόντων χαλίνωσεν, ο δέ, τήν φλόγα τς καμίνου σβεσαν· μεθ’ ν καί μς δι’ ατς, σσον, Χριστέ Θεός, ς φιλάνθρωπος» (πόστιχα τν Ανων, διόμελον, χος γ΄).

(λαμψε επρέπεια τς γκράτειας, ποία διώχνει μακριά τή σκοτεινιά τν δαιμόνων. φτασε σεμνότητα τς νηστείας, ποία γιατρεύει τά ψυχικά πάθη. Μέ τή νηστεία ατή χυρωμένοι κάποτε Δανιήλ, πως καί τά τρία παιδιά στή Βαβυλώνα, μέν πρτος βαλε χαλινάρι στό στόμα τν λιονταριν, τά δέ παιδιά σβησαν τή φλόγα τς καμίνου. Μαζί μ’ ατούς καί μέσω ατς σσε καί μς, Χριστέ Θεέ μας, ς φιλάνθρωπος).

γιος μνογράφος πιμένει στή σπουδαιότητα καί στόν πνευματικό χαρακτήρα τς γκράτειας καί τς νηστείας πού προβάλλει Μεγάλη Τεσσαρακοστή. χει τέτοια σπουδαιότητα μάλιστα, κατ’ ατόν,  πού μέν πρώτη φυγαδεύει κόμη καί τούς δαίμονες - γκρατής νθρωπος δηλαδή εναι κυρίαρχος χι μόνον το αυτο του λλά καί τν πονηρν πνευμάτων - ν δεύτερη, νηστεία, ς κφραση βεβαίως το πνεύματος τς γκρατείας, θεραπεύει λα τά ψυχικά πάθη, πού σημαίνει τι περιορισμός στή σάρκα, πού κινεται συνήθως τακτα χωρίς χαλινό, φέρνει κείνη τή χάρη στε νά θεραπεύεται καί δια ψυχή. Μιλμε σφαλς γιά τήν επρεπή γκράτεια καί τή σεμνή νηστεία, πως τίς χαρακτηρίζει μνογράφος, γιά νά τίς διακρίνει πό τίς ρρωστημένες κτροπές το φαρισαϊσμο καί το δαιμονικο μανιχαϊσμο - ς καύχηση ς ποστροφή το σώματος. 

Τό πιχείρημα το μνογράφου εναι συντριπτικό, φόσον κανείς εναι πιστός καί δέχεται τίς γιες Γραφές: δη πό τήν Παλαιά Διαθήκη, μς λέει, χουμε τά παραδείγματα το προφήτη Δανιήλ πού ρίχτηκε λόγω τς πίστης του σέ λάκκο μέ λιοντάρια, καί τν τριν παίδων πού ρίχτηκαν στό ναμμένο καμίνι. Κι ατό γιατί; Διότι καί προφήτης καί τά τρία παιδιά, σέ νεαρή λικία ερισκόμενοι λοι, κατά τήν περίοδο τς Βαβυλώνιας αχμαλωσίας τν ουδαίων, ρνήθηκαν νά ποταχτον στά κελεύσματα τς εδωλολατρικς ξουσίας, πιλέγοντας θυσιαστικά νά παραμείνουν σταθεροί στήν ληθινή λατρεία το Θεο λλά καί στήν παράδοση τς γκρατείας καί νηστείας πού καθόριζε πίστη τους. Καί τό ποτέλεσμα ταν θαυμαστό: τόν μέν Δανιήλ ντιμετώπισαν τά λιοντάρια ς τόν καλύτερο «φέντη» τους, ν τά τρία παιδιά σεβάστηκε καί δια πύρινη μεγάλη φλόγα. πότε, κατά τόν μνογράφο μας, τό διο θά συμβε καί μέ μς, ν κολουθήσουμε τήν ληθινή νηστεία: σωτηρία μας πό τόν φιλάνθρωπο Κύριο καί Θεό μας.  

ΠΗΓΗ: https://pgdorbas.blogspot.com/2024/03/blog-post_14.html   

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου