Σάββατο 26 Νοεμβρίου 2022

Ζωή στήν Εκκλησία - Ἅγιος Ἰωάννης τῆς Κροστάνδης

 




Ζω σ διάλειπτη νωση μ τν κκλησία. Πόσο παραίτητο εναι ν’ νήκει νθρωπος στ Μία, γία, ρθόδοξη κκλησία.

Πρέπει πωσδήποτε ν’ νήκουμε στν ληθιν κκλησία, Κεφαλ τς ποίας εναι παντοδύναμος Κύριος, ρχοντας τς ζως κα το θανάτου, ησος Χριστός.

κκλησία εναι βασιλεία Του, πού μάχεται μ τς ρχές, μ τς ξουσίες κα τος κοσμοκράτορες το σκότους το αἰῶνος τούτου, μ τ πνεύματα τς πονηρίας «ν τος πουρανίοις». Συνθέτουν κι ατ να ργανωμένο βασίλειο κα πολεμον τν νθρωπο μ’ ναν διαίτερα μπειρο, πανοργο, καλογυμνασμένο κα πανίσχυρο στρατό, φο πρτα μελετήσουν λα τ πάθη κα τς ροπές του.

Στν πόλεμο ατν κανένας νθρωπος δν μπορε ν’ γωνιστε π μόνος του. Ο μεγάλες, μ ρθόδοξες κοινότητες, δν μπορον ν κάνουν τίποτα χωρς τν Κεφαλν Χριστό. Δν μπορον ν νικήσουν ατος τος παμπόνηρους κα γρυπνους χθρος πού εναι πανεπιστήμονες στν πόλεμο ατόν.

Ο ρθόδοξοι χριστιανο διαθέτουν τν παραίτητη κα πανίσχυρη βοήθεια π τν ορανό, π τν Θεό. χουν ς συμμάχους τος γίους στρατιτες το Χριστο πού κατατρόπωσαν τος χθρούς τς σωτηρίας μ τ δύναμη τς χάρης Του, χουν τος ποιμένες κα διδασκάλους, λλά κα τ δύναμη τς προσευχς κα τς Θείας Κοινωνίας.

κκλησία το Χριστο εναι κριβς νας ριστος βοηθς στν γώνα ναντίον τν ρατν κα όρατων χθρν. Εναι ληθιν κκλησία, στν ποία νήκουμε μ τ χάρη το Χριστο. Ο καθολικο πινόησαν καινούργια κεφαλ κα ποβίβασαν τν ληθιν Κεφαλ τς κκλησίας, τν Χριστό. Ο λουθηρανο π τν λλη πομακρύνθηκαν κι μειναν κέφαλοι. Τ διο κι Ο γγλικανοί. Δν πάρχει κκλησία σ’ ατούς. δεσμς μ τν Κεφαλ σπασε. Δν χουν βοήθεια νωθεν. τσι Βελίαρ τος πολεμ μ’ λες του τς δυνάμεις κα τν πανουργία του κα τος κρατάει σφιχτ στν πλάνη κα τν πώλεια. Πλήθη μεγάλα δηγονται στ διαφθορ κα τν λεθρο.

 * * *

πως γνωρίζουμε, Θες δημιούργησε τν νθρωπο «κατ’ εκόνα κα καθ’ μοίωσίν» Του. τσι θεσε να δεσμ νάμεσα σ’ κενον κα τ δημιούργημά Του. νθρωπος ταν ποχρεωμένος ν διατηρήσει τν ελογημένη ατ νωση μ πόλυτη ποταγ στ νΘεό, τ δημιουργό του, τηρώντας τς γιες, σοφς κα ζωοποις ντολές Του.

Κορωνίδα τν ντολν Του ταν κείνη πού το παγόρευε ν δοκιμάσει τόν καρπ τς γνώσης το καλο κα το κακο. ντολ ατ στόχευε στ ν δυναμώσει τ θέλησή του κα ν τν ναρμονίσει μ τ θέλημα το Θεο. Μ’ ατόν τν τρόπο τ θέλημα το Θεο θ ταν να μ τ θέλημα το νθρώπου, πως κριβς τ θέλημα κάθε Προσώπου τς γίας Τριάδας εναι κριβς ταυτόσημο μ τ θέλημα τν δύο λλων Προσώπων. «να πντες ν σι, καθς σ, πτερ, ν μο κγ ν σο, να κα ατο ν μν ν σιν, να κσμος πιστεσ τι σ με πστειλας» (ωάν. ιζ’ 21).

νθρωπος μως, μ τν νυπακο κα τν αθάδειά του, σπασε τ δεσμ ατ μ τν Θε κι πομακρύνθηκε π κοντά Του, π τν ληθιν ζωή. Ο συνέπειες τς μαρτίας μως εναι θάνατος. νθρωπος π τότε πόκειται στ φθορά, στν πρόσκαιρο κα τν αώνιο θάνατο, καθς κα σ μέτρητες λλες κι δυνηρς συνέπειες-ρρώστιες, συμφορές, θλίψεις, διαφθορ κα κάθε εδος διαστροφς κα δουλείας στν μαρτία.

Τ χαμένη νωση μ τν Θε δν μποροσε κανένας λλος ν’ ποκαταστήσει, παρ μόνο Υἱὸς το Θεο. κενος, μ τν μέτρητη γαθότητα κα τ συγκατάβασή Του πρς τν πεσμένο νθρωπο, τν ποκατέστησε μ τν πι σοφ κα θαυμαστό τρόπο. Κι ο ξιοι κι κλεκτο νθρωποι ξιοποίησαν τ σωτήρια ποκατάσταση πού μς χάρισε.

Μ τί τρόπο κατορθώθηκε ποκατάσταση ατή; Μ τ ν’ ναλάβει Υίός το Θεο τν νθρώπινη φύση, χωρς μαρτία, κα ν κπληρώσει μ τ φύση ατ τή βουλή το Θεο. νέλαβε πάνω Του τή δική μας κατάρα, παθε κα πέθανε γιά μς, κατάργησε τ θάνατο μ τν νάστασή Του κ νεκρν. τσι χάρισε κα σ μς τν νάσταση, τν θανασία. δρυσε στ γ τν κκλησία Του, μ κεφαλ της τν διο κα καθοδηγητ τ γιο Πνεμα.

Μέσα στν κκλησία χορήγησε λα τ μέσα πού βοηθον τν νθρωπο ν’ ποκαταστήσει τν διαρραγέντα δεσμό του μ τν Θεό. Μς δωσε τ Μυστήρια, τς ντολές Του, τος ποιμένες κα διδασκάλους. Μς δώρισε τ Βάπτισμα, τ Χρίσμα, τ Μετάνοια, τ Θεία Εχαριστία κα τ λόγο Του.

ποιος λοιπόν, θέλει ν ζήσει νωμένος μ τν Θε, πρέπει ν νωθε μ τν κκλησία. Ατ μς διδάσκει, ατ κατέχει τ για Μυστήρια πού μς δηγον στν γιότητα, τν λήθεια κα τ βασιλεία τν ορανν. Τότε εναι σίγουρο πώς θ σωθε.

 * * *

 « μ ν μετ᾿ μο κατ᾿ μο στι, κα μ συνγων μετ᾿ μο σκορπζει» (Λουκ. ια’ 23). ποιος δν εναι μ τν κκλησία, εναι ναντίον της. ποιος δν χει πίστη, εναι σ ν τν μάχεται. ποιος δν ργάζεται τ ργα τς μετάνοιας κα τν ρετν, οσιαστικ στρέφεται ναντίον τν ρετν ατν.

Δν εναι μικρ πράγμα ν λέγεται κάποιος χριστιανός. χριστιανς πρέπει ν κάνει τ ργα κα ν τηρήσει τς ντολς πού θέσπισε Χριστός. Μς εναι παραίτητη διαρκής μετάνοια, συνεχς γρήγορση γι ν διατηρομε τν ρθ πίστη, διάλειπτη προσευχή, διάκοπη διόρθωση, βία στν αυτό μας, προσπάθεια γι τελείωση κα βέβαια κατάπαυστος ατοέλεγχος.

τσι θ διαπιστώνουμε ν μένουμε σταθερο στν πίστη, ν ζομε σύμφωνα μ τν πίστη μας, ν θέση μας εναι μέσα στν κκλησία, ν κκλησιαζόμαστε συχνά, ν γαπμε τν κκλησία, ν τηρομε τ κελεύσματά της τς ντολς το Χριστο πού κείνη διακηρύττει.

Πρόσεξε τί μς διδάσκει Χριστός. τσι θ διαπιστώσεις πώς ποιος δν θέλει ν κκλησιάζεται, λλ’ ντ γι τ να το Θεο συχνάζει στ θέατρα κα σ διάφορες κοσμικς συνάξεις, ατός περιφρονε τν κκλησία κα δν εναι χριστιανός.

 ***

  Θες νώνεται μ τν πιστ χριστιαν μέσω το γίου Πνεύματος κα τς μις κκλησίας, μέσω τς πίστης, τς νότητας τν δογμάτων, τν Μυστηρίων κα τς εραρχίας. τσι κατορθώνεται βελτίωση, ναγέννηση τς λογικς δημιουργίας. νθρωπος πρέπει ν διατηρήσει τ δεσμ ατό μ τν γία ζω κα τν μοιβαία μ τος λλους ποταγή.

 ***

 Χριστιανέ! σο χεις καιρό προσπάθησε ν προσεγγίσεις τν Θε κα τος γίους Του στ γ μ τν πίστη κα τν ελάβειά σου. Μενε κοντ στν κκλησία. Καλλιέργησε μέσα σου τό πνεμα το κκλησιασμο, τ πνεμα τς μετάνοιας, τς γιότητας, τς ερήνης, τν ελαβν λογισμν, τς γάπης, τς πραότητας, τς ταπείνωσης, τς πομονς, τς ποταγς στό καλό κα τς σωτηρίας. Μν ψηλοφρονες κα μν περιφρονες τ μητέρα σου, τν κκλησία πού σέ σώζει.

Ν παρακολουθες συχν τ Θεία Λειτουργία, ν στέκεσαι μ ταπείνωση, ν’ κος, ν προσεύχεσαι κα ν διαβάζεις ν ψάλλεις. ν δν κερδίσεις δ τν κκλησία, κα μέσα π κείνη τν Θεό, θ’ ποξενωθες κι πό τούς δύο. Κα μετ τ θάνατό σου Θες δν θ σ δεχτε κι ο γιοί Του θ σ’ παρνηθον, πειδ θ εσαι ξένος κατ τ πνεμα κα τν καρδιακ διάθεση π’ ατούς. Θ δηγηθες σ χώρα παράξενη, στ σκοτειν κα πύρινο τόπο που κατοικον τ πονηρ πνεύματα κι ο μετανόητες ψυχς τν νθρώπων. Γι’ ατ γίνου σοφς κα συνετός, γι ν ξεφύγεις π τν πανουργία το πονηρο κα ν’ νταποκριθες στν ψηλή σου κλήση.

 * * *

 νήκεις στν κκλησία το Θεο. δηλαδ στν κοινωνία τν πιστν το Χριστο. κκλησία εναι τ να κα μοναδικ σμα το Χριστο. Κεφαλ της εναι Θεός. φείλεις ν εσαι πιστ μέλος, ν ζες μ γιότητα, ν ‘χεις διαρκή μετάνοια, ν διορθώνεις τ ζωή σου, τος λογισμούς, τν καρδιά σου, τος στόχους σου κι λη γενικ τ συμπεριφορά σου. Εσαι ζωνταν νεκρό μέλος; Θ σ παραλάβουν ο γιοι ταν ναχωρήσεις π’ ατόν τόν κόσμο γι τν αώνια ζωή; Μήπως σ ρνηθον κα σ ποβάλουν σν σάπιο κα χρηστο μέλος; Μήπως μοίρα σου θ εναι κοιν μ τ μοίρα τν ποβλήτων το Θεο, μ τος κολασμένους;

Βιάσου ν διορθώσεις τ πράγματα, ν βελτιώσεις λη σου τ συμπεριφορά. Γι’ ατ τ λόγο μς δόθηκε χρόνος.

πό τό βιβλίο,

κκησία, κιβωτός τς σωτηρίας

κδ. Πέτρου Μπότση

https://www.imaik.gr/?p=3546#more-3546

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου