Τρίτη 15 Ιουνίου 2021

Η θυγατέρα του Βασιλιά

 


Ένα όραμα που είδε σε νεαρή ηλικία ο άγιος της αγάπης, πατριάρχης Αλεξανδρείας Ιωάννης ο Ελεήμων († 11 Νοεμβρίου 619) έπαιξε αποφασιστικό ρόλο σε ολόκληρη τη ζωή του.

«Κάποτε, διηγείτε ο ίδιος, όταν ήμουν δεκαπεντάχρονο παιδί στην πατρίδα μου την Κύπρο, μια νύχτα είδα στον ύπνο μου μια πανέμορφη κόρη, καλοστολισνένη και αστραφτερή! Το κεφάλι της ήταν στεφανωμένο με φύλλα ελιάς. Η κόρη προχώρησε με αιθέριο βάδισμα, στάθηκε κοντά μου και με χτύπησε ελαφρά στο πλευρό. Ξύπνησα ταραγμένος και τι να δώ! Βρισκόταν πραγματικά μπροστά μου… Τότε κατάλαβα καλά πως δεν ήταν γυναίκα. Χωρίς να χάσω καιρό, έκανα το σειμείο του σταυρού και τη ρώτησα:

-Ποια είσαι συ και πως ήρθες εδώ τέτοια ώρα;

Εκείνη τότε χαμογέλασε. Το γαλήνιο πρόσωπο της φωτίσθηκε. Έρριξε πάνω μου το ιλαρό της βλέμμα και μου απάντησε:

-Εγώ είμαι η πρώτη θυγατέρα του μεγάλου Βασιλιά!

Μόλις άκουσα τα υπερκόσμια αυτά λόγια της, αμέσως έπεσα κάτω και την προσκύνησα. Αυτή συνέχισε:

-Αν με δεχθής και με θελήσης αχώριστο σύντροφο της ζωής σου, εγώ θα σε παρουσιάσω μπροστά στον  μεγάλο Βασιλιά και θα σε κάνω οικείο και φίλο του! Κανένας άλλος δεν έχει τόσο θάρρος και παρρησία, όση έχω εγώ κοντά του. Αρκεί να σκεφθής ότι εγώ τον έπεισα να δείξη τόση αγάπη στους ανθρώπους. Εγώ έγινα αιτία να κατεβή στη γη και να φορέση σάρκα ανθρώπου, για να σώση το ανθρώπινο γένος.

Όταν τελείωσε τα λόγια της αυτά, χάθηκε από τα μάτια μου. Μόλις συνήλθα από την έκπληξη του οράματος, προσπαθούσα να εξηγήσω το θαυμαστό αυτό γεγονός. Τι να σήμαινε για μένα; Τότε κατάλαβα πως η κόρη με το στεφάνι από φύλλα ελιάς στο κεφάλι, ήταν η ελεημοσύνη. Γιατί, τι άλλο εκτός από τη θεία ευσπλαχνία και συμπάθεια έκαναν τον Κύριο του ουρανού να γίνη στη γη άνθρωπος;»

(Ο άγιος της αγάπης)

ΠΗΓΗ: «Χαρίσματα και Χαρισματούχοι» τόμοςΒ’ Ι.Μ. Παρακλήτου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου