Σάββατο 23 Απριλίου 2022

"Κατῆλθες ἐν τοῖς κατωτάτοις τῆς γῆς, καί..."

 


«Κατλθες ν τος κατωτάτοις τς γς, καί

συνέτριψας μοχλούς αωνίους, κατόχους

πεπεδημένων Χριστέ, καί τριήμερος, ς κ

κήτους ωνς, ξανέστης το τάφου.»

ωνς λαβε πρόσταγμα παρά το Θεο νά μεταβ ες τήν πόλιν Νινευή (ων Α, 2) καί νά κηρύξ ες ατήν μετάνοιαν, διότι α μαρτίαι της νέβησαν ες ψος πολύ. ωνς πείθησεν ες τό πρόσταγμα το Κυρίου καί φεύγων πεβίβασθη πί πλοίου διά νά μεταβ ες λλην πόλιν, τήν Θαρσίς. παρακοή ες τό θέλημα το Θεο δι᾿ να Προφήτην συνιστ μέγα παράπτωμα. Θέλων νά τιμωρήσ καί συγχρόνως νά παιδαγωγήσ τόν προφήτην του Κύριος γειρε σάλον μέγαν ν τ θαλάσση, στε τό πλοον, πί το ποίου πέβαινεν φυγάς, νά κινδυνεύ νά καταποντισθ. ωνς ντιληφθείς τό μάταιον τς φυγς του, ζήτησεν πό τό πλήρωμα νά τόν ρίψ ες τήν θάλασσαν, τό ποον καί γένετο. Θεός μως παρενέβη διά δευτέραν φοράν καί διέταξε κτος θαλάσσιον νά καταπί ες τά σπλάγχνα του τόν ωνν. Ες τήν κοιλίαν το κήτους παρέμεινεν οτος τρες μέρας καί τρες νύκτας δοξάζων τόν Θεόν. κολούθως τό κτος ξήμεσε τόν προφήτην ες τήν ξηράν, διά νά μεταβ οτος ες Νινευή καί φέρ ες πέρας τό πρόσταγμα το Θεο.

περιπέτεια ατη το ων φέρεται ς μία κ τν σημαντικωτέρων προτυπώσεων τς ναστάσεως το Χριστο (Ματθ. 12, 40). Πρωτίστως πρέπει νά γίν διαστολή μεταξύ τς παρακος το Προφήτου ρνηθέντος νά κτελέσ τό πρόσταγμα το Θεο, καί τς κρας πακος το Μεσσίου ες τήν προαιώνιον περί σωτηρίας βουλήν το Πατρός, τήν ποίαν ξεπλήρωσε μετά σπουδς. πακοή ατη το Χριστο ες τό σωτήριον θέλημα το Πατρός διώρθωσε καθ᾿ λην τήν κτασιν ατς τήν ρχαίαν ν δέμ παρακοήν. ,τι δηλαδή ρνήθη νά πράξ λευθέρως δάμ, κολουθήσας ες τό θέλημα το Σαταν, τοτο ναλαμβάνει καί κπληρώνει θελουσίως Σωτήρ, συντρίβων τό θέλημα καί τήν σχύν το Πονηρο. πακοή το Νέου δάμ νακεφαλαιώνει ν αυτ τήν παρακοήν το προπάτορος, θεραπεύει τήν ρχέγονον φύσιν ες τό ποστατικόν νοιγμα ατς ες τήν μαρτίαν. Σταυρός, ς ποκορύφωσις τς ταπεινώσεως καί τς κρας πακος το Λυτρωτο (Φιλιπ. 2, 8), ναιρε τό πικρόν ξύλον τς δέμ, πί το ποίου κορυφώθη ρχέγονος λαζονεία καί παρακοή!

Τό τροπάριον πανέρχεται καί πάλιν ες τό ζωτικόν θέμα τς ες Ἅιδου καθόδου το Χριστο. Κύριος κατλθεν ες τά κατώτατα μέρη τς γς, διά νά κηρύξ καί κε τό σωτήριον κήρυγμα τς πίστεως (1 Πετρ. 3, 19-20). ες Ἅιδου κάθοδος το ησο κολούθησεν ες τό πάθος καί τήν ν τ τάφω κατάθεσιν ατο. δη θάνατος εχε κατά κράτος νικηθ διά τς περτάτης θυσίας πί το σωτηρίου ξύλου τς ζως. κατάβασις ες τόν Ἅιδην το πλέον πρξις το σχυρο, ποος καί συνέτριψε παντοδυνάμως τούς προαιωνίους μοχλούς, ο ποοι κράτουν δεσμίας τν τεθνεώτων τάς ψυχάς. παραμονή το Κυρίου ες τόν τάφον (καί τόν Ἅιδην) το τριήμερος, ς τριήμερος το καί ν τ κοιλί το κήτους παραμονή το ων (Ματθ. 12, 40). Κύριος, ς πανάγιος, οδέν φειλεν ες τόν Ἅιδην. Συντρίψας τήν σχύν το μιαρο, ξλθεν ξ ατο (το Ἅιδου) ζωηφόρος καί νδοξος, ς στραπηβόλος καί νδοξος νέστη καί κ το μνήματος.

νδρέου Θεοδώρου

πό τό βιβλίο:Πάσχα Κυρίου Πάσχα

κδ. ποστολικς Διακονίας

Πηγή: www.imaik.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου