Τρίτη 26 Απριλίου 2022

"Ὁ Παῖδας ἐκ καμίνου ῥυσάμενος..."

 


« Παδας κ καμίνου υσάμενος,

γενόμενος νθρωπος, πάσχει ς θνητός,

καί διά πάθους τό θνητόν,

φθαρσίας νδύει επρέπειαν

  μόνος ελογητός τν Πατέρων,

Θεός καί περένδοξος.»

Ο Παδες ν Βαβυλνι δέν προσεκύνησαν τήν χρυσν εκόνα το Ναβουχοδονόσορος (Δανιήλ Γ). Λατρεύοντες τόν ληθινόν Θεόν, ρνήθησαν νά προσκυνήσουν τό ψυχον εδωλον. ρνήθησαν νά πακούσουν ες τό δόγμα το δολίου ρχοντος. νόμος το Θεο παγορεύων τήν προσκύνησιν τν εδώλων, το δι᾿ ατούς πέρ πάντα λλον νόμον. Τό τίμημα τς ρνήσεώς των το φοβερόν. Κατ᾿ πόφασιν το Βασιλέως ο ρνούμενοι τήν προσκύνησιν το εδώλου του, θά ρρίπτοντο ζντες ες κάμινον πυρός καιομένην. ρνηθέντες, λοιπόν, ο Παδες νά προσκυνήσουν τό ψυχον εδωλον, ρρίφθησαν ζντες ες τήν κάμινον, τήν ποίαν μάλιστα βασιλεύς, σφόδρα ργισθείς, πταπλασίως ξέκαυσε. Τό ποτέλεσμα τς θεοστυγος πράξεως εναι γνωστόν. Ο Τρες Παδες παρέμειναν θικτοι κ τς διαβρωτικς δυνάμεως το πυρός, ανοντες καί δοξάζοντες τόν παντοδύναμον Θεόν (Δανιήλ Γ, προσευχή ζαρίου καί μνος τν Τριν), τόν κατασυντρίβοντα τήν σχύν τν εδώλων καί σώζοντα τούς σίους ατο κ τν μιαιφόνων χειρν τν θεομάχων χθρν των.

υσάμενος τότε τούς Παδας κ φλογός δέν το λλος πό τόν Σωτρα Κύριον, σωτήριος νέργεια το ποίου (ς Θεο Λόγου) ξετείνετο καί ες τήν Παλαιάν Διαθήκην, μερικς βεβαίως καί μέ προοπτικήν πάντοτε τήν πί γς σωτήριον οκονομίαν του. ατός, λοιπόν, Κύριος, ποος σωσεν κ τς καμίνου το πυρός τούς σίους τρες Παδας, π᾿ σχάτων τν μερν, ταν δηλαδή συνετελέσθη παιδαγωγοσα τόν πεπτωκότα νθρωπον οκονομία, γινε πραγματικός νθρωπος (Γαλ. 4, 4), νέλαβεν κεραίαν τήν κ ψυχς λογικς καί σώματος συνισταμένην νθρωπίνην φύσιν του, διά νά σώσ κ τς καμίνου τς μαρτίας, τό ες ατήν πό το χθρο ιπτασθέν γένος τν νθρώπων. Τό τίμημα τς σωτηρίου ταύτης οκονομίας το τό πάθος το Υο το Θεο, τό ποον κουσίως νέλαβεν, ς θνητός, πέρ το γένους τν νθρώπων. Διά το πυρός τς θείας γάπης καί δικαιοσύνης του Σωτήρ φάνισε τό καμα τς μαρτίας, νδύσας τόν νθρωπον διά τν νδυμάτων τς πνευματικς φθαρσίας καί νακαινίσεως. φθορά ς τίμημα τς παρακος καταργεται διά το θανάτου το σπίλου μνο το Θεο, τήν θέσιν δ᾿ ατς καταλαμβάνει φθαρσία. φθαρσία γενικς ποτελε διότητα τς πνευματικς καί ναλλοιώτου οσίας το Θεο (1 Τιμ. 1, 17). Ες ατήν εσερχόμενον τό δημιούργημα θεοποιεται. ν Χριστ θέωσις τς φύσεως νοεται πάντοτε ς φθαρσία ατς, ς λελαμπρυσμένη καί μακαρία εσοδος ες τόν φθαρτον αἰῶνα το Θεο. Τήν εσοδον τς κτίσεως ες τούς φθάρτους κόλπους το ορανο πέτυχεν Σωτήρ δι᾿ λου μέν το πί γς λυτρωτικο ργου του, κατ᾿ ξοχήν μως διά τς κ νεκρν ζωηφόρου ναστάσεώς του.

Τό σωτήριον ργον το Χριστο ναδεικνύει τοτον Θεόν προαιώνιον καί περένδοξον, Θεόν ελογητόν τν Πατέρων μν!

 νδρέου Θεοδώρου

πό τό βιβλίο:Πάσχα Κυρίου Πάσχα

κδ. ποστολικς Διακονίας

Πηγή: https://www.imaik.gr/


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου