«Ὁ Παῖδας ἐκ καμίνου ῥυσάμενος,
γενόμενος ἄνθρωπος, πάσχει ὡς θνητός,
καί διά πάθους τό θνητόν,
ἀφθαρσίας ἐνδύει εὐπρέπειαν
ὁ μόνος εὐλογητός τῶν Πατέρων,
Θεός καί ὑπερένδοξος.»
Οἱ Παῖδες ἐν Βαβυλῶνι δέν προσεκύνησαν τήν χρυσῆν εἰκόνα τοῦ Ναβουχοδονόσορος (Δανιήλ Γ´). Λατρεύοντες τόν ἀληθινόν Θεόν, ἠρνήθησαν νά προσκυνήσουν τό ἄψυχον εἴδωλον. Ἠρνήθησαν νά ὑπακούσουν εἰς τό δόγμα τοῦ δολίου ἄρχοντος. Ὁ νόμος τοῦ Θεοῦ ὁ ἀπαγορεύων τήν προσκύνησιν τῶν εἰδώλων, ἦτο δι᾿ αὐτούς ὑπέρ πάντα ἄλλον νόμον. Τό τίμημα τῆς ἀρνήσεώς των ἦτο φοβερόν. Κατ᾿ ἀπόφασιν τοῦ Βασιλέως οἱ ἀρνούμενοι τήν προσκύνησιν τοῦ εἰδώλου του, θά ἐρρίπτοντο ζῶντες εἰς κάμινον πυρός καιομένην. Ἀρνηθέντες, λοιπόν, οἱ Παῖδες νά προσκυνήσουν τό ἄψυχον εἴδωλον, ἐρρίφθησαν ζῶντες εἰς τήν κάμινον, τήν ὁποίαν μάλιστα ὁ βασιλεύς, σφόδρα ὀργισθείς, ἑπταπλασίως ἐξέκαυσε. Τό ἀποτέλεσμα τῆς θεοστυγοῦς πράξεως εἶναι γνωστόν. Οἱ Τρεῖς Παῖδες παρέμειναν ἄθικτοι ἐκ τῆς διαβρωτικῆς δυνάμεως τοῦ πυρός, αἰνοῦντες καί δοξάζοντες τόν παντοδύναμον Θεόν (Δανιήλ Γ´, προσευχή Ἀζαρίου καί ὕμνος τῶν Τριῶν), τόν κατασυντρίβοντα τήν ἰσχύν τῶν εἰδώλων καί σώζοντα τούς ὁσίους αὐτοῦ ἐκ τῶν μιαιφόνων χειρῶν τῶν θεομάχων ἐχθρῶν των.
Ὁ ῥυσάμενος
τότε τούς Παῖδας ἐκ
φλογός δέν ἦτο ἄλλος
ἀπό
τόν Σωτῆρα
Κύριον, ἡ
σωτήριος ἐνέργεια τοῦ
ὁποίου
(ὡς
Θεοῦ
Λόγου) ἐξετείνετο
καί εἰς
τήν Παλαιάν Διαθήκην, μερικῶς βεβαίως καί μέ
προοπτικήν πάντοτε τήν ἐπί γῆς
σωτήριον οἰκονομίαν του. Ὁ
αὐτός,
λοιπόν, Κύριος, ὁ ὁποῖος
ἔσωσεν
ἐκ
τῆς
καμίνου τοῦ πυρός τούς ὁσίους
τρεῖς
Παῖδας,
ἐπ᾿
ἐσχάτων
τῶν
ἡμερῶν,
ὅταν
δηλαδή συνετελέσθη ἡ παιδαγωγοῦσα
τόν πεπτωκότα ἄνθρωπον οἰκονομία,
ἔγινε
πραγματικός ἄνθρωπος (Γαλ. 4, 4), ἀνέλαβεν
ἀκεραίαν
τήν ἐκ
ψυχῆς
λογικῆς
καί σώματος συνισταμένην ἀνθρωπίνην φύσιν του,
διά νά σώσῃ ἐκ
τῆς
καμίνου τῆς ἁμαρτίας,
τό εἰς
αὐτήν
ὑπό
τοῦ
ἐχθροῦ
ῥιπτασθέν
γένος τῶν
ἀνθρώπων.
Τό τίμημα τῆς σωτηρίου ταύτης οἰκονομίας
ἦτο
τό πάθος τοῦ Υἱοῦ
τοῦ
Θεοῦ,
τό ὁποῖον
ἑκουσίως
ἀνέλαβεν,
ὡς
θνητός, ὑπέρ
τοῦ
γένους τῶν
ἀνθρώπων.
Διά τοῦ
πυρός τῆς
θείας ἀγάπης
καί δικαιοσύνης του ὁ Σωτήρ ἠφάνισε
τό καῦμα
τῆς
ἁμαρτίας,
ἐνδύσας
τόν ἄνθρωπον
διά τῶν
ἐνδυμάτων
τῆς
πνευματικῆς ἀφθαρσίας
καί ἀνακαινίσεως.
Ἡ
φθορά ὡς
τίμημα τῆς
παρακοῆς
καταργεῖται
διά τοῦ
θανάτου τοῦ ἀσπίλου
Ἀμνοῦ
τοῦ
Θεοῦ,
τήν θέσιν δ᾿ αὐτῆς
καταλαμβάνει ἡ ἀφθαρσία.
Ἡ
ἀφθαρσία
γενικῶς
ἀποτελεῖ
ἰδιότητα
τῆς
πνευματικῆς καί ἀναλλοιώτου
οὐσίας
τοῦ
Θεοῦ
(1 Τιμ. 1, 17). Εἰς αὐτήν
εἰσερχόμενον
τό δημιούργημα θεοποιεῖται. Ἡ
ἐν
Χριστῷ
θέωσις τῆς
φύσεως νοεῖται πάντοτε ὡς
ἀφθαρσία
αὐτῆς,
ὡς
λελαμπρυσμένη καί μακαρία εἴσοδος εἰς
τόν ἄφθαρτον
αἰῶνα
τοῦ
Θεοῦ.
Τήν εἴσοδον
τῆς
κτίσεως εἰς τούς ἀφθάρτους
κόλπους τοῦ οὐρανοῦ
ἐπέτυχεν
ὁ
Σωτήρ δι᾿
ὅλου
μέν τοῦ
ἐπί
γῆς
λυτρωτικοῦ ἔργου
του, κατ᾿
ἐξοχήν
ὅμως
διά τῆς
ἐκ
νεκρῶν
ζωηφόρου Ἀναστάσεώς του.
Τό σωτήριον ἔργον
τοῦ
Χριστοῦ
ἀναδεικνύει
τοῦτον
Θεόν προαιώνιον καί ὑπερένδοξον, Θεόν εὐλογητόν
τῶν
Πατέρων ἡμῶν!
Ἀνδρέου Θεοδώρου
Ἀπό τό βιβλίο:Πάσχα Κυρίου Πάσχα
ἔκδ. Ἀποστολικῆς
Διακονίας
Πηγή: https://www.imaik.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου