Παρασκευή 16 Νοεμβρίου 2018

᾿Απόκριση πρός τόν ἀδελφό πού ἔπεσε σέ πολλή λύπη καί ἀθυμία



᾿Απόκριση το διου, το μεγάλου Γέροντα, πρός τόν διο (δελφό), τότε πού κενος ( δελφός) πεσε σέ πολλή λύπη καί θυμία.

᾿Aδελφέ ᾿Ανδρέα, εθε νά μήν πιτρέψει φιλάνθρωπος Θεός μας στό μισόκαλο χθρό νά σπείρει μέσα σου τή λύπη καί τήν θυμία, τήν ποία κενος φέρνει στίς ψυχές, γιά νά μή σέ δηγήσει σέ πόγνωση, σχετικά μέ σα ποσχέθηκε Θεός, ελογητός, διά το γίου Πνεύματος, σέ σένα τόν γαπητό, λλά νά νοίξει τήν καρδιά σου νά κατανοήσεις τίς Γραφές, πως νοιξε τήν καρδιά τν μαθητν, πού ταν μαζί μέ τόν Κλεόπα (Λουκ. 24, 32).
Νά κατανοήσεις δηλαδή, γιατί Θεός, μετά τίς ποσχέσεις πού δωσε στόν γιο Πατριάρχη ᾿Αβραάμ, πάλι πέτρεπε στε ατός νά δοκιμάζεται (Γεν. 22, 1). Διότι λέει: Καί μετά π᾿ ατά τά λόγια, δηλαδή τίς ποσχέσεις πού δωσε σ᾿ ατόν, τό φίλο Του – πού Το πρόσφερε μιά τόση μεγάλη θυσία, ποος δέν ταν πρέπον νά πάθει κανένα κακό καί πού γιά τήν πίστη του τή μεγάλη τόν θεώρησε δίκαιο (Γεν. 15, 6), (Ρωμ. 4, 3) – ατόν τόν τόσο σπουδαο καί μεγάλο, τόν φησε νά πέσει σέ πειρασμό. Καί τόν φησε γιά νά δοκιμαστε, κριβς γιά νά κατασταθον ναπολόγητες ο δυνάμεις το σκότους καί νά εναι παράδειγμα καί πρότυπο στούς πιστούς, τι “μέ πολλές θλίψεις πρόκειται νά μπον στή Βασιλεία το Θεο” (Πράξ. 14, 22) καί “μέ τήν πομονή τους θά σώσουν τίς ψυχές τους” (Λουκ. 21, 19), “εχαριστώντας γιά τό καθετί τό Θεό” (Α’ Θεσ. 5, 18).

Μαζί μέ ατά, φέρε στό νο σου καί τόν γιο ᾿Ιώβ, τό γνήσιο φίλο το Θεο, “τόν ληθινό, τόν μεμπτο καί δίκαιο, τό θεοσεβή, πού πεχε πό κάθε πονηρό πράγμα” (᾿Ιώβ 1, 1). Ατόν πού δέν πρεπε νά πάθει κανένα κακό, καί ατόν τόν παρέδωσε νά πειραστε, γιά νά δοκιμαστε ρετή του· καί γωνίστηκε τόσο, μέχρι σημείου πού φησε καταντροπιασμένους καί ναπολόγητους τούς χθρούς καί τούς κατηγόρους του, καθώς τούς λεγχε μέ τή ζωή του.

Φέρε
κόμη στό νο σου, γιά νά στηριχθε πίστη σου, “τόν ρχηγό τς σωτηρίας μας καί τελειωτή ᾿Ιησο” (βρ. 12, 2), “ Οποος μς λύτρωσε πό τήν ρχαία κατάρα” (Γαλ. 3, 13). Πς δηλαδή, φο φθασε στήν ρα το Σταυρο, γιά νά μς ποδείξει δό πομονς καί σωτηρίας, λεγε: “Πάτερ, ν εναι δυνατόν, ς μήν πι ατό τό ποτήρι· μως ς γίνει τό δικό Σου θέλημα καί χι τό δικό μου” (Ματθ. 26, 39). Καί ατό τό κανε γιά μς, ᾿Εκενος πού πιτίμησε τόν Πέτρο ταν το επε: “Ο Θεός φυλάξοι σε, Κύριε, νά μή σο συμβε κάτι τέτοιο”! (Ματθ. 16, 22). Καί τό κανε πειδή ταν τοιμος καί εχε καταθέσει τήν προαίρεσή Του στό νά πάθει γιά τή σωτηρία μας. ᾿Αλλά, χάριν τς δυναμίας μας, δέχτηκε προσευχόμενος στή Γεθσημανή νά πιε τό ποτήρι το θανάτου, γιά νά μήν πογοητευόμαστε ταν προσευχόμαστε, στω καί ν πρός τό παρόν, πρός δοκιμή μας, δέν εσακούεται προσευχή μας.

Ας προσπαθήσουμε λοιπόν νά κάνουμε μιά βαθιά μελέτη πάνω στήν οσία καί στή σημασία τν Παθν το Σωτήρα μας, πού γινε νθρωπος γιά χάρη μας. Καί ς πομείνουμε μαζί μ᾿ Ατόν τούς νειδισμούς, τά στίγματα, τήν ξουθένωση, τήν περιφρόνηση, τόν μπτυσμό, τήν βρη πό τή χλαμύδα, τήν διαπόμπευσή Του μέ τό γκάθινο στεφάνι, τό ξύδι μέ τή χολή, τήν δύνη πό τό μπήξιμο τν καρφιν, τό κέντημα τς λόγχης καί τό νερό καί τό αμα. Καί σφαλς τότε θά ασθανθες μεγάλη νακούφιση στίς δικές σου δύνες. Νά εσαι δέ βέβαιος τι λος ατός κόπος σου δέν θά πάει χαμένος. Σέ φησε νά ποφέρεις να μικρό κόπο, γιά νά μήν βρεθες κείνη τήν μέρα (τς κρίσεως), μέτοχος τν καρπν πού θά βλέπεις νά βαστάζουν ο Αγιοι, ο ποοι θά καυχνται γιά τούς καρπούς τς πομονς τν θλίψεών τους. ᾿Επίσης γιά νά γίνεις συγκοινωνός τν Αγίων καί το ᾿Ιησο, χοντας παρρησία νώπιόν Του μαζί μέ τούς Αγίους.

Μήν
φήνεις νά σέ κυριεύσει λύπη, δέ σέ ξέχασε Θεός, λλά φροντίζει γιά σένα ς γνήσιο Του υό καί χι ς νόθο. Θά στέκεσαι καλς ν προσέχεις τόν αυτό σου μέ πολλή νήψη. Νά μήν ξεχάσεις τό φόβο καί τήν εχαριστία πρός τό Θεό. Καί θά εσαι μακάριος, ν πράγματι γινες καί ξένος καί φτωχός, διότι ατοί εναι πού θά κληρονομήσουν τή Βασιλεία το Θεο. Γίνε νδρεος καί δυνατός ν Κυρί.

Οπως βλέπεις, δέν κουράζομαι νά σο λέω τά δια καί τά δια, τά ποα εχομαι νά σο τά χαρίσει Κύριος.

Κάνε εχή καί γιά μένα.

πό τό βιβλίο

«ββ Βαρσανουφίου καί ωάννου
Κείμενα Διακριτικά καί
συχαστικά»,
τόμ. Α’
κδ. «ΕΤΟΙΜΑΣΙΑ»
ερά Μονή Τιμίου Προδρόμου Καρέα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου