Κυριακή 23 Δεκεμβρίου 2018

Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης,Η Κωνσταντινούπολη των Οικουμενιστών δημιουργεί σχίσματα

Πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης, μότιμος Καθηγητς Θεολογικς Σχολς Α.Π.Θ.
Η ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΣΧΙΣΜΑΤΑ
Μετ τ μερολογιακ ρχεται τ Οκρανικ



1. Αχμάλωτη το Οκουμενισμο Κωνσταντινούπολη

    κκλησία τς Κωνσταντινούπολης, γία το Χριστο Μεγάλη κκλησία, πηγ τν εσεβν δογμάτων κα τς κανονικς εταξίας, ποία π δεκαέξι αἰῶνες (4ος-19ος α.) εχε πρωτεύοντα ρόλο στν πορεία κα ξέλιξη λων τν τομέων ζως κα δράσεως τς κκλησίας, π τς ρχς το 20ο αἰῶνος σταδιακ κα μ αξανόμενους ρυθμος χάνει ατά της τ γνωρίσματα. Διαβρωμένη σωτερικά, σ πίπεδο γεσίας κα θεολογίας, π ρχς κα ξίες τς «Νέας ποχς» κα τς «Νέας Τάξεως» πραγμάτων, δηλαδ τς Μασονίας, το ποκρυφισμο κα τς Θεοσοφίας, γκατέλειψε τν σφαλ, φωτειν κα σωτηριώδη δ τν γίων ποστόλων κα τν γίων Πατέρων κα πορεύεται τώρα στς σκοτεινς τραπος τν καινοτομιν κα νεωτερισμν, αχμάλωτη στν παναίρεση το Οκουμενισμο, τοι το Συγκρητισμο, διαχριστιανικο κα διαθρησκειακο.

    Δν πρόκειται δ ν ναλύσουμε πς κα πότε γινε ατ λλαγή, ατ παραμόρφωση, γιατ τ χουμε πράξει πολλς φορς στ παρελθόν, διαίτερα μάλιστα κατ τν πρόσφατη περίοδο, πρν κα μετ τν σύγκληση τς ψευδοσυνόδου τς Κρήτης (ούνιος 2016)[1]. Γι ατ λλωστε εσπράξαμε κα τν ργ το πρωτοστάτη τν καινοτομιν κα παραμορφώσεων πατριάρχη Βαρθολομαίου, ποος ξεπέρασε στ καταστροφικ τς ρθοδοξίας ργο τος μασόνους προ­κατόχους του Μελέτιο Μεταξάκη κα θηναγόρα. νομαστικ λλ κα τιμητικά, μς πέδειξε ς μπόδιο στ καινοτόμο ντορθόδοξο ργο του κα ζήτησε τν τιμωρία μας, ερν πρόθυμο ποτακτικ μλλον μόφρονα κρυφ μοϊδεάτη τν μητροπολίτη Θεσσαλονίκης νθιμο, πο σκησε δικαστικ δίωξη ναντίον μας.

2. Μονομερς κα ντισυνοδικ λλαγ το μερολογίου

Στ παρν σύντομο ρθρο πιθυμομε ν πισημάνουμε τι μεταξ τν πικρν καρπν ατς τς ποστατικς πορείας τς Κωνσταντινούπολης ταν μερολογιακ μεταρρύθμιση το 1924, ποία τραυμάτισε νεπανόρθωτα τν νότητα τς κκλησίας κα ξακολουθε ν τν τραυματίζει μέχρι σήμερα, σχεδν π να αώνα. πρόκειτο τότε γι μία χρείαστη, χωρς ποιμαντικ ναγκαιότητα, λανθασμένη, μονομερ κα πραξικοπηματικ νέργεια, χωρς συνοδικ πανορθόδοξη πόφαση, πο λαβε νεωτεριστς μασόνος πατριάρχης Μελέτιος Μεταξάκης, παρασύρας κα τν κατ τ λλα συνετ κα μεγάλο κκλησιαστικ στορικό, καθηγητ τς Θεολογικς Σχολς το Πανεπιστημίου θηνν, ρχιεπίσκοπο θηνν Χρυσόστομο Παπαδόπουλο. τελευταος δικαιολογώντας στν σιο Γέροντα Φιλόθεο Ζερβάκο τν σύμπραξη κα συνέργεια στν ντισυνοδικ κα πραξικοπηματικ κείνη πιβολ το Νέου μερολογίου επε στν σιο Γέροντα, πως μαρτυρε διος: «Ν μ τ σωνα, ν μ τ σωνα! Ατς διεστραμμένος Μεταξάκης μ πρε στ λαιμό του». Σ πιστολή του πρς τν πατριάρχη θηναγόρα γράφει πίσης σιος Φιλόθεος τς Πάρου: «Τν διαίρεσιν κα τ σχίσμα πέφερεν προμελέτητος, σκοπος, καιρος κα διαβολικ καινοτομία, τοι εσαγωγ το Γρηγοριανο (Παπικο) μερολογίου π το μασόνου προκατόχου σας Μελετίου Μεταξάκη, παρασύραντος τν τότε ρχιεπίσκοπο θηνν Χρυσόστομον Παπαδόπουλον»[2]. Τν μονομερ κείνη διαιρετικ κα σφαλμένη πόφαση τς λλαγς το μερολογίου πικρίνει κα είμνηστος Γέροντας Γαβριλ Διονυσιάτης, μεγάλη γιορειτικ μορφ το 20ο αἰῶνος, λέγοντας μεταξ λλων: «Κατ τατα κκλησία σφαλε κατ τν γνώμην γκύρων κύκλων, ποφασίσασα μονομερς τν λλαγν το μερολογίου κα ορτολογίου, ξ ο παρουσιαζόμεθα σήμερον διηρημένοι κκλησιαστικς ο ρθόδοξοι πρς σκανδαλισμν τν ελαβεστέρων πιστν κα χλεύην παρ τν λλοπίστων»[3].

3. Τραυματίσθηκε νότητα σ πανορθόδοξο κα τοπικ πίπεδο

μονομερς κα ντισυνοδική, τοτ ατ πραξικοπηματική, νέργεια τς πιβολς το Νέου μερολογίου φαίνεται κα κ το τι π τ σύνολο τν ατοκεφάλων τοπικν κκλησιν μόνον δύο, δυστυχς λληνόφωνες, δέχθηκαν ρχικ τν μεταρρύθμιση· τ Οκουμενικ Πατριαρχεο κα κκλησία τς λλάδος. Πολλς μάλιστα πέκριναν τν πόφαση κα ξακολουθον μέχρι σήμερα ν τηρον τ Παλαι μερολόγιο. νότητα τσι διασπάσθηκε κα σ πανορθόδοξο κα σ τοπικ πίπεδο. Σ πανορθόδοξο πίπεδο, διότι σες κκλησίες πέρριψαν τν μεταρρύθμιση γιορτάζουν σ διαφορετικς μερομηνίες τς μεγάλες δεσποτικς κα θεομητορικς ορτές, ς κα τς ορτς τν γίων, μ ξασθένηση τς κοινς, ταυτόχρονης, μόφωνης, μοθυμαδόν, ν ν στόματι κα μι καρδί λατρείας κα ξύμνησης το Θεο. π τν ποχ τς Α ν Νικαί Οκουμενικς Συνόδου πο καθόρισε τν κοιν ορτασμ το Πάσχα δν βρέθηκε οτε τόλμησε κανες ν προσβάλει τν λειτουργικ νότητα. Τ τόλμησε κα τ πέβαλε Κωνσταντινούπολη, μ χειρότερη τώρα διάσπαση ατς πο σχυε πρ τς Α Οκουμενικς Συνόδου, διότι τότε ορταζόταν μόνο τ Πάσχα σ διαφορετικ μερομηνία. Τώρα γιορτάζονται διασπαστικ κα διαιρετικ λες ο κίνητες δεσποτικές, θεομητορικς ορτς κα μνμες γίων.
Χειρότερες διαιρέσεις κα ριδες, μ σχισματικς πολήξεις, διαδραματίσθηκαν σ τοπικ κκλησιαστικ πίπεδο, κε που ο κκλησιαστικς γεσίες πο κολούθησαν τ Νέο μερολόγιο, θέλησαν ν τ πιβάλουν δι τς βίας, μ τν σύμπραξη τν κρατικν ρχν. Ελαβες κληρικοί, μοναχο κα λαϊκο πο ρνήθηκαν ν δεχθον τν μερολογιακ μεταρρύθμιση ς προσβολ τς πάτριας, τς Πατερικς Παράδοσης, πέστησαν περίγραπτης μότητας κα σκληρότητας διωγμος κα ταλαιπωρίες. Καθαιρέθηκαν, ποσχηματίσθηκαν, ξορίσθηκαν, διασύρθηκαν, φαιρέθηκαν ο ναοί τους, κατασυκοφαντήθηκαν· μία φοβερν διαστάσεων μφύλια κκλησιαστικ διαμάχη, πο σχισε χι μόνο τ σμα τν κληρικν πρς τος πισκόπους κα μεταξύ των, τν μοναχν πρς τος πισκόπους κα γουμένους, λλ διέλυσε κόμη κα φιλικος κα οκογενειακος δεσμούς, φο ψώθηκαν τείχη, μεταξ φίλων, λλ κα μελν τς διας οκογένειας. Μία π τς πι μελανς σελίδες τς σύγχρονης κκλησιαστικς στορίας εχε γραφ μ πατριαρχικ λληνικ χέρι, καθ παγόρευση σκοτεινν μ κκλησιαστικν κέντρων.

Πολλο δηγήθηκαν σ σχισματικς καταστάσεις, γι ν παλλαγον π τν τυραννία τν κκλησιαστικν ρχόντων, διακυβεύοντας τν σωτηρία τους. Ο περισσότεροι λπιζαν ες μάτην τι θ θεραπευθε τ τραμα το σχίσματος, π μία μελλοντικ Οκουμενικ Σύνοδο, πο ξιζε ν συγκληθε κα μόνο γι ατν τν λόγο. να π τ βασικ θέματα τς προετοιμαζόμενης π τν δεκαετία το 1920 οκουμενικς συνόδου, μέσως μετ τν μερολογιακ μεταρρύθμιση, ταν τ μερολογιακό. Μπορε μάλιστα βασίμως ν ποστηριχθε τι ταν τ πι φλέγον κα πεγον θέμα π σα περιέλαβε θεματολογία τς συνόδου, τ ποο μως τν τελευταία στιγμ διεγράφη π τν κατάλογο τν θεμάτων, διότι Διάβολος γρυπνε κα δν θέλει τν ερήνη, τν μόνοια, τν νότητα μεταξ τν ρθοδόξων. ψευδοσύνοδος το Κολυμπαρίου δν μπόρεσε κα μόνο γι ατ ν πηρετήσει τν νότητα τς κκλησίας, κτς το τι γι πολλος λλους λόγους δν κπροσωπήθηκαν δυσαρεστημένες τέσσερις μεγάλες κα πολυάνθρωπες κκλησίες, πλθος δ πιστν κα π τς κκλησίες πο λαβαν μέρος πορρίπτουν τς κακόδοξες κα ντορθόδοξες ποφάσεις της. Τν προσδόκητη κα δικαιολόγητη κπτωση το μερολογιακο π τν κατάλογο τν θεμάτων κα τος λόγους πο τν προκάλεσαν ναλύσαμε λεπτομερέστερα στν ἱστορικὴ Ἡμερίδα πο γινε στν Πειραι στς 23 Μαρτίου το 2016, μ συνδιοργάνωση τν ερν Μητροπόλεων Γόρτυνος κα Μεγαλοπόλεως, Γλυφάδας, Κυθήρων, Πειραις κα τς «Συνάξεως ρθοδόξων Κληρικν κα Μοναχν», μ γενικ θέμα «γία κα Μεγάλη Σύνοδος. Μεγάλη προετοιμασία χωρς προσδοκίες». δική μας εσήγηση εχε ς τίτλο: «Παλαιὸ καὶ Νέο Ἡμερολόγιο καὶ ὁ κοινὸς ἑορτασμὸς τοῦ Πάσχα. Γιατὶ ἀπέσυρε τὸ φλέγον θέμα ἡ Ἁγία καὶ Μεγάλη Σύνοδος;»[4].

να μεγάλο λοιπν τραμα, μία μεγάλη πληγ στ σμα τς κκλησίας, να μεγάλο σχίσμα, τ μερολογιακ παραμένει θεράπευτο π να σχεδν αώνα. Κα στ παρελθν γιναν λάθη κα λήφθησαν σφαλμένες ποφάσεις, πο διορθώνονταν μως σύντομα π ατος πο τ προκάλεσαν κατ τν ξιωματικ ρήση « τρώσας κα άσεται», ν δν ταν δυνατ θεραπεία λόγ λλαγς τν στορικν δεδομένων, τουλάχιστον ζητοσαν συγγνώμη ο πίγονοι κα πόγονοι ατν πο προκάλεσαν στορικς καταστροφς λαβαν δικες ποφάσεις. κόμη κα μετανόητος Παπισμς ζητάει συγγνώμη γι τς σταυροφορίες κα τ γκλήματα τς ερς ξέτασης, κα σημεριν μεταχιτλερικ Γερμανία, μλλον κα ατ μετανόητη κα αταρχική, ζητάει μ τος κπροσώπους της συγγνώμη γι τ γκλήματα το Ναζισμο. πενθυμίζουμε τι ταν γία το Χριστο Μεγάλη κκλησία τς Κωνσταντινούπολης ταν ντως γία κα Μεγάλη, σύντομα πενέβαινε κα διόρθωνε λάθη κα σχίσματα, πο προκλήθηκαν π μπάθειες κα κακογνωμίες πατριαρχν κα ψευδοσυνόδων. Ποιός δν συγκινεται π τν ποκατάσταση το γίου ωάννου Χρυσοστόμου κα τν νακομιδ τν Λειψάνων του, πο ορτάζει κκλησίας μας στς 27 ανουαρίου κάθε χρόνο; μέγας γιος δν πέτρεπε τν μετακίνηση τς σορο του, πρν ν ζητήσει συγγνώμη ατοκράτωρ Θεοδόσιος, γι σους διωγμος πέστη διος κα σοι το μειναν πιστοί, πο κοψαν κάθε δεσμ μ τν πίσημη κκλησία κα χαρακτηρίσθηκαν ς «Σχίσμα τν ωαννιτν». Κα μόνον ταν μ γραπτ πιστολή, πο βαλε πάνω στ μνμά του, ταπειν κα ερηνικά, ατοκράτωρ ζήτησε συγγνώμη μ προτροπ κα το πατριάρχου γίου Πρόκλου, πέτρεψε γιος ν γίνει νακομιδ το Λειψάνου του κα θριαμβευτική του πανενθρόνιση στν Κωνσταντινούπολη, μ τν ποία ληξε κα τ λεγόμενο «Σχίσμα τν ωαννιτν». Παραλείπουμε πάμπολλες λλες διορθώσεις κα θεραπεες σχισμάτων κα διαιρέσεων π τν ντως τότε γία κα Μεγάλη κκλησία τς Κωνσταντινουπόλεως. Τ διο πρέπει ν πράξει κα τώρα, γι ν νταποκριθε στν στορικό της ρόλο, κα ν κρατήσει κέραια τν σεβασμ κα τν κτίμηση τν ρθοδόξων.

4. ντ ν θεραπεύσουν τ μερολογιακ σχίσμα προκαλον λλο, τ Οκρανικό

Δυστυχς μως, ντ ν θεραπεύσει τ τραύματα κα τς πληγς πο προκάλεσε κα ξακολουθε ν προκαλε μερολογιακ μεταρρύθμιση το 1924, ν ποκαταστήσει σ πανορθόδοξο πίπεδο τν ορτολογικ νότητα, κα σ τοπικ πίπεδο ν πανέλθουν νότητα κα ερήνη, ν παύσουν διαίρεση κα τ σχίσμα μεταξ Παλαιοημερολογιτν κα Νεοημερολογιτν, τώρα προκαλε καινούργιο σχίσμα στν Οκρανία μ τν αθαίρετη, ντικανονική, μονομερ, ντισυνοδική, πραξικοπηματικ χορήγηση ατοκεφαλίας σ δύο σχισματικς μερίδες ρθοδόξων, πργμα πο δν τ ζήτησε οτε τ πιθυμε κανονικ ρθόδοξη κκλησία. παναλαμβάνονται ο διες ντικανονικς κα ντισυνοδικς κτροπς κα πρακτικς πο δήγησαν στς μερολογιακς διαιρέσεις. Κρατικς κα πολιτικές πεμβάσεις κα πιέσεις π τν παπικ κα προτεσταντικ Δύση, μονομερες ποφάσεις τς Κωνσταντινούπολης, πως τότε, χωρς πανορθόδοξη συναίνεση, μ διαφαινόμενη μάλιστα ντίθεση τς πλειονότητας τν τοπικν κκλησιν, πως τότε, κα πρ παντς βεβαιωμένος κίνδυνος συγκρούσεων κα ταραχν πισκόπων πρς πατριάρχας κα μητροπολίτας, κληρικν κα μοναχν πρς πισκόπους κα γουμένους, κα ελαβν λαϊκν πογοητευμένων, ταλαιπωρουμένων κα μφιβαλλόντων γι τν σωτηρία τους, πως τότε. πειδ μάλιστα νέα τεροκέφαλη κκλησία, μ τν σύμπραξη τν κρατικν ρχν, θ διεκδικήσει ναούς, μοναστήρια κα σεβάσματα τς κανονικς ρθόδοξης κκλησίας, λοι πισημαίνουν τι θ πάρξουν συγκρούσεις μεταξ κατεχόντων κα διεκδικούντων, πο θ φθάσουν μέχρι τς αματοχυσίες. καναν σύνθημα κα λάβαρο ο Οκουμενιστς τν νότητα τν Χριστιανν, τ «να πάντες ν σι», κα τ κυρώνουν στν πράξη, φο διαιρον κα διασπον τ διο τους τ σπίτι, τος ρθοδόξους. Δν περιμένουν δικαιολογημένα ν κούσουν τ γνωστό «ατρ θεράπευσον σεαυτόν»; Στ πλαίσια το οκολογικο κινήματος θέλουν ν σώσουν τ ζα, τ δένδρα, τν κτίση π τν οκολογικ καταστροφή, λησμονοντες τι ργο τους μέσα στν κκλησία εναι ν σώσουν τν νθρωπο, τν βασιλέα τς κτίσεως, π τ κακ κα τν μαρτία, στ ποα ο διοι τν θον μ τ σκάνδαλα, τς αρέσεις, τ σχίσματα, τν κκοσμίκευση, τν τρυφηλ ζωή, τν συμπόρευση μ τος ρχοντες το αἰῶνος τούτου. ν μως κα μία ψυχ ξίζει, σο ξίζει λος κόσμος κατ τν ψευδ το Κυρίου διδασκαλία[5], ναλογίζονται στν πνευματικ οκολογία πόσους κόσμους καταστρέφουν μ τ σχίσματα κα τς διαιρέσεις;

Κοντς ψαλμός, λληλούϊα. μεταλλαγμένη Κωνσταντινούπολη τν Οκουμενιστν, γι ν ξαναγίνει ντως γία κα Μεγάλη κκλησία, πως ταν μέχρι τ τέλος το 19ου αἰῶνος, πρέπει ν λευθερωθε π τν αχμαλωσία το Οκουμενισμο, τν πρωτειομανία, τς λέθριες ποφάσεις το Κολυμπαρίου, ν θεραπεύσει τ τραύματα το μερολογίου καί, στω κα τν τελευταία στιγμή, ν ποφύγει ν προκαλέσει νέο σχίσμα, τ ποο π τν Οκρανία θ πεκταθε ες λόκληρη τν ρθόδοξη κκλησία. σοι γαπομε τν Κωνσταντινούπολη τν αώνων εχόμαστε κα προσευχόμαστε κτενς.





[1]. Βλ. νδεικτικ τν μελέτη μας «π τν ρθοδοξία στν Οκουμενισμό. μεγάλη νατροπ το 20ο αώνα», στ βιβλίο μας: γία κα Μεγάλη Σύνοδος. Πρέπει ν λπίζουμε ν νησυχομε; Θεσσαλονίκη 2016, σελ. 15-48. πίσης Μοναχο Σεραφειμ, « Μασονία κα ο Πατριάρχες», Θεοδρομία 15 (2013) 513-530, 16 (2014) 127-144. Το ατο, «Στοιχεα πιδράσεως τς Μασονίας στν πρώϊμο λληνικ Οκουμενισμό», Θεοδρομία 19 (2017) 568-589, 20 (2018) 101-116.
[2]. Περ λων ατν βλ. ες Πρωτοπρεσβύτερος Θεοδωροσ Ζησησ,  σιος Φιλόθεος Ζερβάκος ς γωνιστς τς ρθοδοξίας. Μ ναφορς στν πικαιρότητα, κδ. «ρθόδοξος Κυψέλη», Θεσσαλονίκη 2014, σελ. 80-101.
[3]. ρχιμ. Γαβριηλ Διονυσιατης, «Τ μερολογιακν Ζήτημα ν τ κκλησί τς λλάδος», ες Τ μερολογιακν Ζήτημα (Μικρ σημβολ ες τν πίλυσίν του), κδ. «ρθοδόξου Τύπου», θναι 2004, σελ. 18-19.
[4]. Δημοσιεύθηκε κα στν Θεοδρομία 18 (2016) 264-291.
[5]. Μάρκ. 8, 36: «Τί γρ φελήσει νθρωπον, ἐὰν κερδήσ τν κόσμον λον κα ζημιωθ τν ψυχν ατο;».

ΠΗΓΗ: aktines.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου