Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου 2018

4. Επιτρεπομένη οικονομία


4.    Επιτρεπομένη οικονομία

Τα ακολουθούντα τρία παραδείγματα του π. Επιφανίου, εις τας σελίδας (60/1), ως θα επρόσεξες, ευρίσκονται εκτός θέσεως και θέματος, διότι αναφέρονται εις παραβάσεις ή οικονομίας  δ ι ο ι κ η τ ι κ ή ς  φύσεως, όπου  ε π ι τ ρ έ π ε τ α ι   η οικονομία. Κατά συνέπειαν, εζάλισεν αδίκως (πλήν ουχί ασκόπως) τον π. Νικόδημον, διότι οι Κανόνες αποφαίνονται ότι εις τα δογματικής φύσεως θέματα μόνον δεν επιτρέπεται οικονομία. Δηλ. αφήκε την ουσίαν και εστράφη εις επουσιώδεις διαφοράς και εξετάσεις, ενώ το θέμα είναι ηλίου φαεινότερον, δηλαδή εάν εις κηρυττομένην αίρεσιν επιτρέπεται οικονομία. Αφήνω την μετάθεσιν που ενήργησε του θέματος εις την περιοχήν των Ελλαδικών επισκόπων και λοιπών Ορθ. Εκκλησιών, ενώ έπρεπε να το εξετάση κατ’ ευθείαν ως υπόθεσιν αγιορειτικής Συνοδείας ενώπιον του αιρετικού επισκόπου της!

Θα ήτο δυνατόν να αναιρεθούν λέξις προς λέξιν τα επιχειρήματα του π.Επ., αλλά γνωρίζω ότι η οσιότης σου σέβεται τον χρόνον και την σαφήνειαν της απλότητος, κατά το Κυριακόν: «έστω υμών το ναι ναι και το ού ού, το δε πλείον  ε κ   τ ο υ   π ο ν η ρ ο ύ», διά τούτο και δεν επεκτείνομαι προς το παρόν περισσότερον.

Γνωρίζων, λοιπόν, αδελφέ, κατά τα ανωτέρω, ότι ο Λαός αποτελεί τον  φ ρ ο υ ρ ό ν  της Ορθοδοξίας, σε ερωτώ, ο φρουρός όταν ίδη τον αξιωματικόν του να βλέπη τον εχθρόν και να  α δ ι α φ ο ρ ή ,  ου μην αλλά και να κρύπτη τα όπλα, τι λέγεις, θα τον αφήση να εισέλθη εις το έδαφος και φυλάκιόν του; Ασφαλώς, ουδέποτε!

Θα αντισταθή και εν ανάγκη και του αξιωματικού του θα δέση χείρας και πόδας, αρκεί να διασωθή η χωρική ακεραιότης της φυλαττομένης Πατρίδος! Παρομοίως ενεργούμεν και διά την διαφύλαξιν της εν τη Εκκλησία δογματικής ή κανονικής αληθείας.

Μοναχοί πολλάκις, ίνα μη είπω μυριάκις, απλοί πρεσβύτεροι και διάκονοι, αλλά και ο απλούς «λαός του Θεού», ενώ οι Επίσκοποι είχον τελείως προδόσει ή υποχωρήσει ενώπιον της αιρέσεως και της βίας, αντέστησαν ηρωικώς και έθλασαν κεφαλάς ορατών και αοράτων εχθρών και η ιστορία τους εδικαίωσε και ο Χριστός τους εστεφάνωσε, ως τρανότατα τούτο φαίνεται εις τους ομολογητάς του Αγιολογίου μας, αθλήσαντας οι πλείστοι  π ρ ό   Σ υ ν ο δ ι κ ή ς   διαγνώμης, ή μετά  τας αποφάσεις Ληστρικών Συνόδων, αλλά περί τούτων περισσότερα εις την ερμηνείαν του ΙΕ΄της Πρωτοδευτέρας (ΑΒ) Συνόδου.

7.Αντικανονικότητες του παρελθόντος και σύγχρονοι αιρετικοί.  Μ Ε Ρ Ο Σ Δ Ε Υ Τ Ε Ρ Ο Ν 1.Περί του ΙΕ’ Κανόνος της Πρωτοδευτέρας Συνόδου. 2.Τα δικαιώματα του μικρού ποιμνίου. 3.Πως αντέδρων οι παλαιοί άγιοι.  4.Η καλή οικονομία. ΖΗΛΩΤΙΚΩΝ ΑΚΡΟΤΗΤΩΝ ΕΛΕΓΧΟΣ (ΔΥΟ ΑΚΡΑ, σς. 97-121)  1.Περί οικονομίας. 2.Οι φιλαθηναγορικοί Επίσκοποι.  3.Ο Μ. Φώτιος και ο πάπας Ιωάννης Η΄.4.Και πάλιν περί Μ. Φωτίου. 5.Αι Κανονικαί σχέσεις.  §§ 6-13 και 18. Περί του Παλαιοημερολογιακού  16.Η «δυνητικότης» του ΙΕ΄Κανόνος.  20.Ο άγιος Κύριλλος και οι σύγχρονοι φιλοπαπικοί Επίσκοποι.  22.Οι ποιμένες και το ποίμνιον.  Α΄ ΠΡΟΣ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΝ ΜΕ «ΚΑΤ’ ΕΠΙΓΝΩΣΙΝ ΖΗΛΟΝ»… Αναίρεσις του άρθρου: «Εκρήξεις ακρίτου ζηλωτισμού». (Βλ. ΔΥΟ ΑΚΡΑ, σ σ. 166-168). ΠΡΟΣ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΝ ΜΕ «ΚΑΤ’ ΕΠΙΓΝΩΣΙΝ» ΖΗΛΟΝ… Β’ «ΣΗΜΕΡΟΝ ΤΑ ΑΝΩ ΤΟΙΣ ΚΑΤΩ ΣΥΝΕΟΡΤΑΖΕΙ…» ΤΟ ΚΑΤΑΚΡΙΤΟΝ ΤΗΣ ΜΕΤΑ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ* ΓΕΡΟΝΤΑ, ΓΙΑΤΙ ΚΛΑΙΣ;  ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΙΣ ΤΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΟΥ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου