Δευτέρα 1 Απριλίου 2019

4.Και πάλιν περί Μ. Φωτίου.


4.Και πάλιν περί Μ. Φωτίου.

Γράφετε ότι αν και δεν επεβλήθη αξίωσις Πρωτείου, επεδιώκετο όμως διό και ερωτάτε: «Διατί, λοιπόν, αφού ουδεμία οικονομία επιτρέπεται εις τα δογματικά ζητήματα ο Φώτιος εκοινώνει μετά του Ιωάννου;»

Α π ά ν τ η σ ι ς: Περί της οικονομίας ή μη εν τοις δόγματικοίς θέμασι έγραψα ανωτέρω (παρ.1) και διηυκρίνησα καλώς πως και μέχρι πού την αποδέχομαι. Σημασία όμως επί του προκειμένου έχει ότι οι Παπικοί λεγάτοι  ε σ ί γ η σ α ν   πάσαν παπικήν αξίωσιν πρωτείου, κατά τα γεννηθέντα εν τη Συνόδω του 879 και συμπεριεφέρθησαν ως προς  ί σ ο υ ς  προς τους λοιπούς Πατριάρχας.

Τούτο έχει την μεγίστην βαρύτητα, ήτοι η πράξις, και εν αυτή συνεφώνησαν πλήρως προς τα κελεύσματα και τας αποφάσεις της Συνόδου.

Δικαίως, λοιπόν, θα ερωτηθή τις: Τ ι   κ ο ι ν ό ν   υπάρχει μεταξύ παπικών αξιώσεων  μ ό ν ο ν   ε ν   γ ρ ά μ μ α σ ι   και του Πατριάρχου, γυμνή τη κεφαλή κακοδοξούντος, ορθοδοξούντος δ’ ενίοτε εν τοις λόγοις προς σύγχυσιν των πιστών;

Εις μεν την πρώτην περίπτωσιν  δ ι κ α ί ω ς  ο Φώτιος δεν ηξεγέρθη, εις δε την δευτέραν φρονείτε ότι δικαίως οι Επίσκοποι δεν διαμαρτύρονται;

Και τας ανωτέρω παραγράφους 3 και 4 δεν αναδημοσίευσεν εις την προς με επιστολήν του εις «Δύο Άκρα», παραπέμψας τον αναγνώστην εις τας σελ. 153-7, όπου δήθεν υπάρχει η αναίρεσίς των…

Συνεχίζεται...
4. Επιτρεπομένη οικονομία 5. Το Παλαιοημερολογιτικόν. 6. Η χειροτονία των επισκόπων εν Αμερική. 7.Αντικανονικότητες του παρελθόντος και σύγχρονοι αιρετικοί.  Μ Ε Ρ Ο Σ Δ Ε Υ Τ Ε Ρ Ο Ν 1.Περί του ΙΕ’ Κανόνος της Πρωτοδευτέρας Συνόδου. 2.Τα δικαιώματα του μικρού ποιμνίου.  3.Πως αντέδρων οι παλαιοί άγιοι.  4.Η καλή οικονομία. ΖΗΛΩΤΙΚΩΝ ΑΚΡΟΤΗΤΩΝ ΕΛΕΓΧΟΣ (ΔΥΟ ΑΚΡΑ, σς. 97-121) 1.Περί οικονομίας. 2.Οι φιλαθηναγορικοί Επίσκοποι. 3.Ο Μ. Φώτιος και ο πάπας Ιωάννης Η΄. 5.Αι Κανονικαί σχέσεις.  §§ 6-13 και 18. Περί του Παλαιοημερολογιακού  16.Η «δυνητικότης» του ΙΕ΄Κανόνος.  20.Ο άγιος Κύριλλος και οι σύγχρονοι φιλοπαπικοί Επίσκοποι. 22.Οι ποιμένες και το ποίμνιον.  Α΄ ΠΡΟΣ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΝ ΜΕ «ΚΑΤ’ ΕΠΙΓΝΩΣΙΝ ΖΗΛΟΝ»… Αναίρεσις του άρθρου: «Εκρήξεις ακρίτου ζηλωτισμού». (Βλ. ΔΥΟ ΑΚΡΑ, σ σ. 166-168). ΠΡΟΣ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΝ ΜΕ «ΚΑΤ’ ΕΠΙΓΝΩΣΙΝ» ΖΗΛΟΝ… Β’
«ΣΗΜΕΡΟΝ ΤΑ ΑΝΩ ΤΟΙΣ ΚΑΤΩ ΣΥΝΕΟΡΤΑΖΕΙ…» ΤΟ ΚΑΤΑΚΡΙΤΟΝ ΤΗΣ ΜΕΤΑ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ* ΓΕΡΟΝΤΑ, ΓΙΑΤΙ ΚΛΑΙΣ;  ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΙΣ ΤΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΟΥ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου