4.Και πάλιν περί Μ. Φωτίου.
Γράφετε ότι
αν και δεν επεβλήθη αξίωσις Πρωτείου, επεδιώκετο όμως διό και ερωτάτε: «Διατί,
λοιπόν, αφού ουδεμία οικονομία επιτρέπεται εις τα δογματικά ζητήματα ο Φώτιος
εκοινώνει μετά του Ιωάννου;»
Α π ά ν τ η
σ ι ς: Περί της οικονομίας ή μη εν τοις δόγματικοίς θέμασι έγραψα ανωτέρω
(παρ.1) και διηυκρίνησα καλώς πως και μέχρι πού την αποδέχομαι. Σημασία όμως
επί του προκειμένου έχει ότι οι Παπικοί λεγάτοι
ε σ ί γ η σ α ν πάσαν παπικήν
αξίωσιν πρωτείου, κατά τα γεννηθέντα εν τη Συνόδω του 879 και συμπεριεφέρθησαν
ως προς ί σ ο υ ς προς τους λοιπούς Πατριάρχας.
Τούτο έχει
την μεγίστην βαρύτητα, ήτοι η πράξις, και εν αυτή συνεφώνησαν πλήρως προς τα
κελεύσματα και τας αποφάσεις της Συνόδου.
Δικαίως,
λοιπόν, θα ερωτηθή τις: Τ ι κ ο ι ν ό
ν υπάρχει μεταξύ παπικών αξιώσεων μ ό ν ο ν
ε ν γ ρ ά μ μ α σ ι και του Πατριάρχου, γυμνή τη κεφαλή
κακοδοξούντος, ορθοδοξούντος δ’ ενίοτε εν τοις λόγοις προς σύγχυσιν των πιστών;
Εις μεν την
πρώτην περίπτωσιν δ ι κ α ί ω ς ο Φώτιος δεν ηξεγέρθη, εις δε την δευτέραν
φρονείτε ότι δικαίως οι Επίσκοποι δεν διαμαρτύρονται;
Και τας
ανωτέρω παραγράφους 3 και 4 δεν αναδημοσίευσεν εις την προς με επιστολήν του
εις «Δύο Άκρα», παραπέμψας τον αναγνώστην εις τας σελ. 153-7, όπου δήθεν
υπάρχει η αναίρεσίς των…
Συνεχίζεται...
«ΣΗΜΕΡΟΝ ΤΑ ΑΝΩ ΤΟΙΣ ΚΑΤΩ ΣΥΝΕΟΡΤΑΖΕΙ…», ΤΟ ΚΑΤΑΚΡΙΤΟΝ ΤΗΣ ΜΕΤΑ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ*, ΓΕΡΟΝΤΑ, ΓΙΑΤΙ ΚΛΑΙΣ; ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΙΣ ΤΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΟΥ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣΣυνεχίζεται...
ΠΡΟΛΕΓΟΜΕΝΑ ΤΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΝ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΑΘΗΝΑΓΟΡΟΥ (ΔΥΟ ΑΚΡΑ, σ σ. 58-96), 1. Αξιωματικοί και στρατιώται., 2. Περί οικονομίας. 3. Ο Μ. Φώτιος και ο πάπας Ιωάννης Η΄.
4. Επιτρεπομένη οικονομία 5. Το Παλαιοημερολογιτικόν. 6. Η χειροτονία των επισκόπων εν Αμερική. 7.Αντικανονικότητες του παρελθόντος και σύγχρονοι αιρετικοί. Μ Ε Ρ Ο Σ Δ Ε Υ Τ Ε Ρ Ο Ν 1.Περί του ΙΕ’ Κανόνος της Πρωτοδευτέρας Συνόδου. 2.Τα δικαιώματα του μικρού ποιμνίου. 3.Πως αντέδρων οι παλαιοί άγιοι. 4.Η καλή οικονομία. ΖΗΛΩΤΙΚΩΝ ΑΚΡΟΤΗΤΩΝ ΕΛΕΓΧΟΣ (ΔΥΟ ΑΚΡΑ, σς. 97-121) 1.Περί οικονομίας. 2.Οι φιλαθηναγορικοί Επίσκοποι. 3.Ο Μ. Φώτιος και ο πάπας Ιωάννης Η΄. 5.Αι Κανονικαί σχέσεις. §§ 6-13 και 18. Περί του Παλαιοημερολογιακού 16.Η «δυνητικότης» του ΙΕ΄Κανόνος. 20.Ο άγιος Κύριλλος και οι σύγχρονοι φιλοπαπικοί Επίσκοποι. 22.Οι ποιμένες και το ποίμνιον. Α΄ ΠΡΟΣ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΝ ΜΕ «ΚΑΤ’ ΕΠΙΓΝΩΣΙΝ ΖΗΛΟΝ»… Αναίρεσις του άρθρου: «Εκρήξεις ακρίτου ζηλωτισμού». (Βλ. ΔΥΟ ΑΚΡΑ, σ σ. 166-168). ΠΡΟΣ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΝ ΜΕ «ΚΑΤ’ ΕΠΙΓΝΩΣΙΝ» ΖΗΛΟΝ… Β’
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου