Πέμπτη 11 Ιουνίου 2020

Υπακοή και Ταπεινοφροσύνη



Διηγήθηκε ο Αββάς Πέτρος∙
Επτά αναχωρητές πήγαμε στον Αββά Σισώη, όταν κατοικούσε στο Κλύσμα, και παρακαλέσαμε να μας πει έναν λόγο.
Και μας είπε: «Συγχωρήστε με, εγώ είμαι αγράμματος άνθρωπος, αλλά πήγα κάποτε στον Αββά Ωρ και στον Αββά Αθρέ.
Ο Αββάς Ωρ ήταν άρρωστος δεκαοκτώ χρόνια.
Τους έβαλα λοιπόν μετάνοια, για να μου πούν έναν λόγο.
Και είπε ο Αββάς Ωρ: Τι μπορώ να σου πω; Πήγαινε και κάνε αυτό που βλέπεις. Ο Θεός είναι με το μέρος εκείνου που επιζητεί τα περισσότερα, δηλαδή μ’ αυτόν που βιάζει τον εαυτό του σε όλα.
Δεν ήσαν από την ίδια περιοχή ο Αββάς Ωρ και ο Αββάς Αθρέ. Έζησαν όμως με θαυμαστή ειρήνη μεταξύ τους, έως ότου έφυγαν από τον κόσμο αυτό. Γιατί ήταν μεγάλη η υπακοή του Αββά Αθρέ και η ταπεινοφροσύνη του Αββά Ωρ.
Έμεινα λίγες μέρες λοιπόν παρακολουθών την ζωή τους και είδα κάτι πολύ θαυμαστό, το οποίο έκανε ο Αββάς Αθρέ.
Κάποιος του είχε φέρει ένα μικρό ψάρι και θέλησε να το μαγειρεύσει ο Αββάς Αθρέ  για τον Γέροντα.
Την ώρα που έκοβε το ψάρι με το μαχαίρι, τον φώναξε ο Αββάς Ωρ∙ άφησε το μαχαίρι στο μέσον του ψαριού και δεν έκοψε το υπόλοιπο.
Εθαύμασα την μεγάλη υπακοή του, γιατί δεν είπε: Περίμενε ώσπου να κόψω το ψάρι.
Και είπα στον Αββά Αθρέ: Που βρήκες αυτή την υπακοή;
Δεν είναι δική μου -μου είπε- του Γέροντος είναι.
Με πήρε από το χέρι και μου λέει: Έλα να δεις την υπακοή του Γέροντα.
Έψησε το ψάρι, το χάλασε λίγο επίτηδες και το παρέθεσε στον Γέροντα∙ και εκείνος το έφαγε χωρίς να μιλήση.
Τον ρώτησε (ο Αββάς Αθρέ): Είναι καλό, Γέροντα; Πολύ καλό, αποκρίθηκε.
Κατόπιν του έφερε ένα μικρό κομμάτι πολύ καλοψημένο.
Και του είπε: Το χάλασα αυτό, Γέροντα. Και αποκρίθηκε ο Γέροντας: Ναι, το χάλασες λίγο.
Μου λέει λοιπόν ο Αββάς Αθρέ: Διαπίστωσες ότι η υπακοή είναι του Γέροντα;
Έφυγα απ’ αυτούς και ότι είδα κατέβαλα κάθε προσπάθεια να το τηρήσω».
Αυτά τα είπε στους αδελφούς ο Αββάς Σισώης.
 Ένας από εμάς τον παρακάλεσε λέγων:
«Κάνε αγάπη και πες μας και συ ο ίδιος έναν λόγο».
Και είπε: «Όποιος έχει συνειδητά την αρετή να μην ψηφίζη τον εαυτό του, εφαρμόζει όλη την Αγία Γραφή».
Ένας δεύτερος από μας τον ρώτησε: «Τι είναι η ξενιτεία, πάτερ;»
Και είπε εκείνος: «Ασκώ την σιωπή και δεν έχω ανάμιξη όπου και αν πάω. Αυτή λοιπόν είναι η ξενιτεία».

ΠΗΓΗ: https://www.hsir.org

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου