Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2022

Ο άγιος Νικόλαος σώζει το υποβρύχιο

 


Σοβιετική Ένωση. Έτος 1970, έτος διωγμών

Α) Στον ιερό ναό κάποιας μικρής πόλης μπαίνουν – σπάνιο φαινόμενο για κείνη την εποχή – νέοι με στρατιωτική στολή του πολεμικού ναυτικού, ανάβουν τα κεριά τους και απευθύνονται στον ιεροψάλτη, που τη στιγμή εκείνη βρισκόταν στο ναό. «Μήπως μπορείτε να μας δείξετε την εικόνα του αγίου Νικολάου;». Τους οδήγησα, θα πεί αργότερα ο ιεροψάλτης, στην εικόνα και τους ρώτησα «γιατί, παιδιά μου, θέλετε να προσκυνήσετε αυτή την εικόνα»; Χαμογέλασαν, προσκύνησαν την εικόνα και διηγήθηκαν την ακόλουθη ιστορία:

«Υπηρετούμε στο πολεμικό ναυτικό, στα υποβρύχια. Προ ημερών ήμασταν σε εκπαιδευτικό ταξίδι. Το υποβρύχιο κατέβηκε σχεδόν στο βυθό της θάλασσας. Ξαφνικά, όπως μας ανακοίνωσαν, παρουσιάστηκε κάποια βλάβη στο μηχανοστάσιο και οι μηχανές δεν λειτουργούσαν. Αυτό, όπως καταλαβαίνετε, σημαίνει ότι με καμία δύναμη το υποβρύχιο δεν ανεβαίνει στην επιφάνεια της θάλασσας.

Πέρασαν περίπου 2,5 ώρες. Συγκεντρωθήκαμε όλοι σε μια μικρή αίθουσα του πλοίου. Καθόμασταν απελπισμένοι. Μερικοί άρχισαν να λένε αστεία, άλλοι να σιγοκλαίνε και κάποιοι άλλοι, όπως τώρα καταλαβαίνουμε, να προσεύχονται κρυφά. Και τότε ξαφνικά μπαίνει στην αίθουσα ένας γέροντας με άσπρα γένεια και μας λέει: «Μην απελπίζεσθε, τέκνα μου, θα σωθείτε όλοι. Όταν όμως βγείτε στη στεριά, να πάτε στην εκκλησία και να ανάψετε ένα κεράκι στον άγιο Νικόλαο». Αυτά μας είπε και εξαφανίστηκε, κι ώ του θαύματος! Οι μηχανές άρχισαν να δουλεύουν. Αυτός είναι ο λόγος που ήρθαμε στο ναό σας. Αναγνωρίσαμε τον γέροντα του υποβρυχίου στην εικόνα που προσκυνήσαμε. Είναι ο άγιος Νικόλαος. Μας έσωσε όλους».

Β) Ο π. Ιωάννης, εφημέριος του ιερού ναού της μικρής πόλης, θα γράψει κι εκείνος αργότερα:

« Μια μέρα κι ενώ βρισκόμουν στον ναό, ήρθε ένας αξιωματικός του πολεμικού ναυτικού με τη σύζυγό του, με πλησιάζουν και παρακαλούν να κάνω ευχαριστήρια παράκληση στον άγιο Νικόλαο. Τους ρώτησα: « Συνέβη κάτι και θέλετε την παράκληση;» « Θα σας απαντήσω, πάτερ. Η μητέρα μου είναι πολύ πιστή γυναίκα. Όταν τελείωσα τη Σχολή Ευελπίδων και έπρεπε να αναχωρήσω για την υπηρεσία μου στο πολεμικό ναυτικό, μου είπε: Για να είμαι ήσυχη, παιδί μου πάρε αυτά τα τρία πράγματα, τα οποία θα έχεις πάντοτε μαζί σου. Ένα σταυρουδάκι από τη βάπτισή σου, την εικόνα του αγίου Νικολάου και ένα χαρτί με το κείμενο του 90ου ψαλμού.

Τα πήρα και τα έκρυψα στο προσωπικό μου βαλιτσάκι. Τα είχα πάντα μαζί μου, καλά κρυμμένα, διότι δεν επιτρεπόταν να τα έχουμε μαζί μας. Μας έκαναν μάλιστα έλεγχο και στα προσωπικά μας είδη και αφαιρούσαν όσα, κατά τη γνώμη τους, δεν έπρεπε να έχουμε μαζί μας.

Προ ημερών, πήγαμε με τους σπουδαστές εκπαιδευτικό ταξίδι,  κι ενώ το υποβρύχιο στο οποίο ήμαστε βρισκόταν σχεδόν στο βυθό, παρουσιάστηκε βλάβη στις μηχανές του. Παρά τις προσπάθειες του μηχανικού δεν καταφέραμε τίποτε. Και τότε θυμήθηκα τα δώρα της μητέρας μου. Πηγαίνω στο δωμάτιο, βγάζω από το βαλιτσάκι το κρυμμένο σταυρουδάκι και την εικόνα του αγίου Νικολάου. Τοποθέτησα το σταυρουδάκι επάνω μου και κοιτάζοντας την εικόνα προσευχήθηκα:  «Άγιε Νικόλαε, θαυματουργέ, βοήθησέ μας. Όχι για να σωθώ εγώ, αλλά γι’ αυτά τα 100 παιδιά σε παρακαλώ, που είναι στο υποβρύχιο. Είμαι άπιστος, άγιε μου  Νικόλαε. Σε παρακαλώ, άκουσε τις προσευχές της μητέρας μου και βοήθησέ μας». Μόλις τελείωσα τη φράση «βοήθησέ μας»’, ακούω ένα θόρυβο. Οι μηχανές λειτούργησαν και το υποβρύχιο ανέβηκε ανέβηκε ομαλά στην επιφάνεια της θάλασσας.

Γι’ αυτό ήρθαμε, παπούλη, με τη σύζυγο μου στη μικρή σας πόλη, όπου δεν μας γνωρίζει κανείς. Ήλθαμε δήθεν για εκδρομή.

Η σύζυγός μου δεν πιστεύει, αλλά μετά το θαύμα που έγινε, αποφασίσαμε και οι δύο να κάνουμε παράκληση ευχαριστήρια στον άγιο Νικόλαο, ως έκφραση ευγνωμοσύνης για τη σωτηρία μας και ως υπόσχεση να γίνουμε χριστιανοί».

Άραγε, από πόσους και πόσους δρόμους περνάμε για να οδηγηθούμε στη σωτηρία μας;

Πόσες φορές η υπόσχεση του αγίου Θεού «εάν διαβαίνης δι ύδατος, μετά σου ειμί, και ποταμοί ου συγκλύσουσί σεκαι εάν διέλθης διά πυρός, ου μη κατακαυθής. Φλόξ ου κατακαύσει σε, ότι εγώ Κύριος ο Θεός σου… ο σώζων σε» (Ησαΐας μγ’ 2,3) διά των αγίων Του θα ακουμπήσει την καρδιά μας, τις καρδιές και των πιο αμαρτωλών, και θα σωθούμε;

Πόσες;

Όσες χωράει η αγάπη της αγίας Τριάδος.

Ναταλία Γ. Νικολάου Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Λομονόσωφ Μόσχας

Τεύχος 603 Δεκέμβριος 2022 «Η Δράση μας»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου