ΚΕΦΑΛΑΙΟ II
Εσχατολογία του ΚΚΤΚ στο περιβάλλον της Ορθόδοξης Εκκλησίας
Ξεκινώντας το κεφάλαιο για την εσχατολογία του ΚΚΤΚ, θα ήθελα να διευκρινίσω το κύριο: την ολική συλλογή αποκαλυπτικών δογμάτων του ΚΚΤΚ είναι δυνατόν να την ονομάσουμε εσχατολογία μόνο υπό όρους.
Πρώτον, επειδή πολλά από τα ζητήματα που θέτει δεν έχουν σχέση με τη θεολογία. Πρόκειται για θέματα πολιτικών, οικονομικών και νομικών επιστημών.
Δεύτερον, ο κύριος στόχος στην αλαρμιστική[1] (alarmist) αντίληψη του ΚΚΤΚ είναι ο Αντίχριστος. Εδώ εμφανίζεται ως υποκείμενο της ιστορίας, μια φοβερή δύναμη που αντιτίθεται στον Θεό. Αντίθετα, στην Παράδοση της Εκκλησίας, αποτελεί το πιο αξιόπιστο σημάδι της Δευτέρας Παρουσίας του Χριστού:
«ἀρχομένων δὲ τούτων γίνεσθαι ἀνακύψατε καὶ ἐπάρατε τὰς κεφαλὰς ὑμῶν, διότι ἐγγίζει ἡ ἀπολύτρωσις ὑμῶν.» (Λουκ. 21:28).
Ο ιερομάρτυρας Ειρηναίος της Λυών διδάσκει ότι ο Ιωάννης ο Θεολόγος «εσιώπησε» το όνομα του Αντιχρίστου επειδή «δεν είναι άξιο να αναγγελθεί από το Άγιο Πνεύμα».
Εάν είχε αναγγελθεί, ίσως να παρέμενε για μεγάλο διάστημα. Το όνομά του δεν αναγγέλλεται, διότι το όνομα αυτού που δεν υπάρχει δεν αναγγέλλεται.
Η Ορθόδοξη εσχατολογία είναι ένας από τους βασικούς κλάδους της θεολογίας, που μελετά πολλούς τομείς της Παράδοσης: υπάρχουν κατευθύνσεις που εξετάζουν την εσχατολογία του Χριστιανισμού συνολικά, την εσχατολογία της Ευχαριστίας, την εσχατολογία της εκκλησιολογίας κ.ά. Για την Ορθόδοξη θεολογία, η Δευτέρα Παρουσία σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας εποχής:
«ἀλλὰ καθὼς γέγραπται, ἃ ὀφθαλμὸς οὐκ εἶδε καὶ οὖς οὐκ ἤκουσε καὶ ἐπὶ καρδίαν ἀνθρώπου οὐκ ἀνέβη, ἃ ἡτοίμασεν ὁ Θεὸς τοῖς ἀγαπῶσιν αὐτόν.» (Α΄ Κορ. 2:9).
Για το ΚΚΤΚ, όμως, πρόκειται για το «τέλος του κόσμου». Η ομορφιά και το βάθος της Ορθόδοξης εσχατολογικής διδασκαλίας δεν συγκρίνονται με τα αλαρμιστικά δόγματα του ΚΚΤΚ, τα οποία έχουν δανειστεί από τους Αντβεντιστές. Ακριβώς για αυτούς τους λόγους λέω ότι ο όρος «εσχατολογία» χρησιμοποιείται υπό όρους για την αλαρμιστική αντίληψη του ΚΚΤΚ.
Σε πολλά από τα δόγματα του ΚΚΤΚ, οι Άγιοι Πατέρες δεν έχουν (και δεν μπορούν να έχουν) απαντήσεις, διότι τα «προβλήματα» που θέτει το ΚΚΤΚ δεν συνδέονται με τη θεολογία της Ορθόδοξης Εκκλησίας.
Για ορισμένα θέματα του ΚΚΤΚ υπάρχουν απαντήσεις από σύγχρονους θεολόγους, αν και πολλές από αυτές τις απαντήσεις στην πραγματικότητα δεν είναι θεολογικές. Ακόμη και τα «μη θεολογικού» χαρακτήρα δόγματα του ΚΚΤΚ θα πρέπει να επισημανθούν, διότι χωρίς αυτά δεν μπορεί να γίνει κατανοητή η ίδια η έννοιά του.
2.1 Εσχατολογική έννοια του ΚΚΤΚ
Η εσχατολογική έννοια του ΚΚΤΚ αποτυπώνεται καθαρά σε μία από τις πολλές δηλώσεις των ιδεολόγων του:
«Αυτό (η απόδοση ΑΦΜ) δεν είναι απλώς μια φορολογική πράξη. Είναι η κορυφή του παγόβουνου, που ονομάζεται Παγκόσμιο Δίκτυο, στο οποίο οι πραγματικοί ιδιοκτήτες του διεφθαρμένου αυτού κόσμου θέλουν να αιχμαλωτίσουν ολόκληρη την ανθρωπότητα… Αυτό το καταβροχθιστικό τέρας… ονομάζεται παγκόσμια κοινωνία πληροφοριών και κινητών δικτύων, της οποίας η ουσία συνίσταται στην οικοδόμηση μιας παγκόσμιας, αντικαθολικής αντιχριστιανικής, υπερατλαντικής τεχνοτροπικής τυραννίας…, την οποία η Αγία Γραφή ονομάζει «υιό της απωλείας»…
Τα μετρητά αποσύρονται από την κυκλοφορία και γίνονται εικονικά – ηλεκτρονικά… Ωστόσο, όλα ξεκινούν με την αποδοχή από τον άνθρωπο ενός νέου ονόματος… Και χωρίς νέο όνομα υπό μορφή αριθμού, δεν μπορείς ούτε να αγοράσεις, ούτε να πουλήσεις… Το θέμα δεν είναι η συνταξιοδοτική καταγραφή, αλλά η απόδοση ενός μοναδικού, αμετάβλητου, δια βίου και με μεταθανάτια ισχύ αριθμού «φυσικού προσώπου», που ζει στον πληροφοριακό χώρο… στην παγκόσμια ηλεκτρονική Βαβέλ»[2].
Στην εσχατολογική έννοια του ΚΚΤΚ, διακρίνω, κατά τη γνώμη μου, μερικά βασικά δόγματα:
1. Ήρθαν οι έσχατοι καιροί (διδασκαλία του ΚΚΤΚ για το «τέλος των χρόνων»).
2. Η παγκοσμιοποίηση είναι μια διαδικασία που ελέγχεται από την παγκόσμια κυβέρνηση και θα καταλήξει στην επικράτηση του Αντιχρίστου (διδασκαλία του ΚΚΤΚ για το «μυστήριο της ανομίας»).
3. Οι υπηρέτες του Αντιχρίστου, μέσω των ψηφιακών τεχνολογιών, προετοιμάζουν τον κόσμο για να τον προσκυνήσει (διδασκαλία του ΚΚΤΚ για την «σφραγίδα του Αντιχρίστου»).
Αυτά τα δόγματα οι ιδεολόγοι του ΚΚΤΚ εισάγουν ενεργά στο περιβάλλον της Ορθόδοξης Εκκλησίας.
Το περιεχόμενό τους θα εξεταστεί στις επόμενες παραγράφους.
[1] Η έκφραση "(alarmist) αντίληψη" αναφέρεται σε μια λανθασμένη αντίληψη που βασίζεται σε μια υπερβολική εστίαση στον κίνδυνο ή την απειλή, η οποία προκαλεί υπερβολικό φόβο ή ανησυχία. Ο όρος "alarmist" (συναγερμός,. πρόκληση πανικού) περιγράφει κάποιον που προκαλεί ανησυχία ή πανικό, συχνά με μια διαστρεβλωμένη ή υπερβολική ερμηνεία των γεγονότων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου