Σάββατο 8 Μαΐου 2021

῾Η δυσπιστία τοῦ Θωμᾶ καί οἱ ἀναλλοίωτοι μαθητές (METR. ΑΝΤΗΟΝΥ ΒLΟΟΜ)

 


Σμερα εναι Κυριακ το ᾿Αποστλου Θωμ. Πολ συχν τν θεωρομε δσπιστο κα ντως εναι κενος ποος μφισβτησε τ μνυμα τν ᾿Αποστλων, ταν το επαν: «Εωρκαμεν τν Κριον». Τν εδαμε ζωνταν! Ο Θωμς μως δν παρμεινε δσπιστος σ λη του τ ζω οτε πιστος πρς τ πλρωμα τς θεας ποκαλψεως το Χριστο.

Μν ξεχνμε τι ταν ο ᾿Απστολοι κα Κριος μαθαν γι τν νσταση το Λαζρου, Χριστς επε: «Ας πιστρψουμε στν Ιερουσαλμ». Ο λλοι επαν: «Μ ο ᾿Ιουδαοι σ ναζητον γι ν σο κνουν κακ. Γιατ πρπει ν πιστρψουμε;». Κα μνον ᾿Απστολος Θωμς πντησε: «Ας πμε μαζ Του κα ς πεθνουμε μαζ μ’ Ατν» (᾿Ιων. 11, 1-44). Ηταν προετοιμασμνος χι μνο ν εναι μαθητς Του στ λγια, χι μνο ν Τν κολουθε πως κολουθε κανες να δσκαλο, λλ κα ν πεθνει μαζ Του, πως πεθανει κανες μ να φλο κα γι χρη νς φλου, ν χρειαστε.

 Ας θυμμαστε λοιπν τ μεγαλεο του, τν πισττητα κα τν κεραιτητ του. Τ συνβη μως ταν, μετ τν ᾿Ανσταση το Χριστο, ο ᾿Απστολοι επαν στν Θωμ πο ταν πν π τ συντροφι τους, τι εχαν δε τν ᾿Αναστημνο Χριστ; Γιατ δν δχθηκε τ μαρτυρα τους; Γιατ τν μφισβτησε; Γιατ επε τι θελε χειροπιαστς, πτς ποδεξεις; ᾿Επειδ κοιτζοντς τους, τος εδε μν χαρομενους γι’ ατ πο εχε συμβε, χαρομενους πο Χριστς δν ταν νεκρς, πο Χριστς ταν ζωντανς, χαρομενους πο νκη εχε κερδηθε, λλ δν εδε καμα διαφορ σ’ ατος, καμα λλοωση… Ηταν ο διοι νθρωποι, μνο πο ταν χαρομενοι κα χι φοβισμνοι.

 Κα Θωμς επε: «Αν δν τ δ, ν δν πιστοποισω τν ᾿Ανσταση, δν μπορ ν σς πιστψω». Μ τ διο δν θ λεγε κα σ μς καθνας πο θ μς συναντοσε; Πρν π λγες μρες διακηρξαμε τν ᾿Ανσταση το Χριστο μ πθος, μ ελικρνεια, μ βεβαιτητα. Πιστεουμε σ’ Ατν μ λο μας τ εναι· ταν μως συναντομε τος νθρπους στ σπτι μας, στν δρμο, στ δουλει, πουδποτε, ραγε λνε ταν μς βλπουν· Ποιο εναι ατο ο νθρωποι; Τ τος χει συμβε; Ο ᾿Απστολοι εχαν δε τν ᾿Αναστημνο, λλ ᾿Ανσταση δν εχε γνει μρος τς δικς τους μπειρας. Δν εχαν περσει π τν θνατο στν αἰώνια ζω.

Τ διο κι μες· κτς π τος γους, τος ποους ταν τος βλπουμε, ξρουμε τι τ μνυμ τους εναι ληθιν. Τ πρχει στ μνυμ μας πο δν κογεται; Εναι τι μιλμε, λλ δν εμαστε. Θ πρεπε ν εμαστε τσο διαφορετικο π τος νθρπους πο δν χουν γευθε τν μπειρα το ζωντανο Χριστο, το ναστημνου, πο μοιρστηκε τ ζω Του μαζ μας, πο μς στειλε τ Αγιο Πνεμα! Οπως κάποιος λόγιος λεγε,  νας ζωντανς νθρωπος διαφρει π να γαλμα. Τ γαλμα μπορε ν εναι μορφο, μεγαλπρεπο, λαμπρ, λλ εναι πτρα. Ενας νθρωπος μπορε ν εναι λιγτερο ντυπωσιακς ξωτερικ, λλ εναι ζωντανς, ποτελε μαρτυρα ζως.

 Ας ξετσουμε λοιπν τν αυτ μας κα ς τν ρωτσουμε πο βρσκεται. Πς γνεται κα ο νθρωποι πο μς συναντον δν ασθνονται ποτ τι εμαστε μλη το ᾿Αναστημνου Χριστο, ναο το Αγου Του Πνεματος; Γιατ ραγε; Ο καθνας μας πρπει ν δσει τ δικ του πντηση στ ρτημα.

Ας ναρωτηθομε μως κα ς εμαστε τοιμοι ν παντσουμε νπιον τς συνειδσες μας κα ς κνουμε ατ πο χρειζεται, στε ζω μας ν λλξει μ ττοιο τρπο, στε ποιος μς συναντ, ν μπορε ν μς βλπει κα ν λει· Ττοιους νθρπους δν χουμε ξαναδε. Υπρχει κτι σ’ ατος πο δν τ χουμε δε σ κανναν. Τ εναι ατ; Κα ν μπορομε ν παντσουμε. Εναι ζω το Χριστο πο τν πολαμβνουμε φθονη. Εμαστε μλη Του. Εναι ζω το Πνεματος μσα μας. Εμαστε νας Του!

Ἀπό τό βιβλίο: “Στό φῶς τῆς Κρίσης τοῦ Θεοῦ”

Ἐκδόσεις  “ἐν πλῷ”

ΠΗΓΗ: https://www.imaik.gr/

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου