Σάββατο 9 Δεκεμβρίου 2017

Αγνότητα. Αγνεία ή άγνοια;



Πρόσκληση Γνωριμίας με την αλήθεια


Ηρωική χαρακτηρίζεται στις μέρες μας η προσπάθεια να κρατάς την αγνότητα σου. Ιδιαίτερα όταν είσαι νέος. Βλέπεις την ατμόσφαιρα γύρω σου να σε προκαλεί με χυδαιότητα και τρομάζεις. Χωρίς να θέλεις είσαι "υποχρεωμένος" να λερώνεις τα μάτια σου με αισχρές εικόνες που παρουσιάζονται εντελώς ξαφνικά μπροστά σου. Αιφνιδιάζεσαι και αναρωτιέσαι... Γιατί; Γιατί χωρίς να σε ρωτήσουν οδηγούν τη σκέψη σου στην πορνεία; Γιατί με τέτοια έμφαση την διαφημίζουν; Τηλεόραση, αφίσες, περιοδικά, διαφημίσεις, συζητήσεις, όλα περιστρέφονται γύρω από την πορνεία. Και όταν λέμε πορνεία εννοούμε το κάθε τι που έχει σχέση μαζί της. Αισχροί λογισμοί, αισχρολογία, ανήθικες πράξεις, προγαμιαίες σχέσεις, μοιχεία κ.τ.ό.

Η ΑΓΝΟΤΗΤΑ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ...

Βλέπεις σήμερα τους περισσότερους ν' αγωνίζονται και να ζουν για τις σαρκικές ηδονές. Να έχουν κάνη την πορνεία σκοπό ζωής. Είναι φυσικό κάπου να κλονίζεσαι ... Επώνυμοι "άρχοντες" και "επιστήμονες", μιλούν μετά πειθούς για την αναγκαιότητα της πορνείας! Και αν δεν μιλούν, πράττουν .... Απογοητεύεσαι. Πώς ν' αντέξεις αλήθεια τα αναίσχυντα βόλια της θρασύτατης φόνισσας, της πορνείας, χωρίς να πέσεις χάμω; Απογοητεύεσαι περισσότερο, όταν βλέπης ότι το φαινόμενο υπό μορφήν επιδημίας "ΕΜΠΟΛΑ", διαδίδεται ταχύτατα πολιορκώντας και τα πιο μακρινά χωριά. Γκρεμίζονται συνειδήσεις. Αφηνιάζουν μικροί και μεγάλοι. Τρικλίζοντες γέροι και αποκριάτικες γριές θυσιάζουν την σωφροσύνη της ηλικίας τους στο βωμό της ξετσιπωσιάς.

Η πορνεία στις μέρες μας, κινούμενη από τον πατέρα της το διάβολο, σήκωσε θρασύτατα το κεφάλι της ζητώντας να καταπιεί τους πάντες. Σχίζεται κυριολεκτικά η καρδιά σου όταν περπατάς καθημερινά μέσα στους δρόμους της ερειπωμένης πνευματικά κοινωνίας μας. Βομβαρδισμένα σπίτια θυμίζουν οι ψυχές. Βομβαρδισμένες πόλεις οι κοινωνίες. Τεράστιες οι ζημιές και τα θύματα από τις συχνές επιδρομές της πορνείας. Ακούμε συνέχεια τα βογκητά και τους αναστεναγμούς από τις βαθιές πληγές που προκάλεσε η αποστασία μας από το Πατρικό Σπίτι. Πόσο αλήθεια ξεφύγαμε από τον προορισμό μας... Σωρός τα πνευματικά, αλλά και τα σωματικά, πτώματα γύρω μας. Η δυσωδία της αποσύνθεσης σε κάνει να κρατάς την μύτη σου να μην αναπνέεις μήπως προσβληθείς και συ από τον θανατηφόρο ιό. Μεγάλος γίνεται ο πόνος και ο κίνδυνος για εκείνους που αγαπούν και επιμένουν να ζουν εν αγνεία. Πράγματι δεν είναι εύκολο να βλέπεις νέα παιδιά, παλικάρια και κοπελιές στο άνθος της ηλικίας τους να είναι σακατεμένα, να σέρνονται μισοσκοτωμένα στους δρόμους των ερειπίων.

Λιώνεις και συ μαζί τους από αγάπη. Λυπάσαι βαθιά. Συμπονάς και προσφέρεσαι να βοηθήσεις. Να δώσης το χέρι σου να πιαστούν, πριν καταφέρει και τους πάρει στον πάτο της η κινούμενη άμμος που εμπιστεύθηκαν και έπεσαν. Εις μάτην όμως ... Αν και πνίγονται, ενώ το καταλαβαίνουν και το αναγνωρίζουν ότι πνίγονται, εν τούτοις δεν απλώνουν χέρι για να σωθούν... Ανατριχιάζεις βλέποντας τους να προτιμούν το θάνατο... Ας μη δυσκολευτούμε να το παραδεχτούμε ότι οι μέρες μας θυμίζουν τα Σόδομα και τα Γόμορρα λίγο πριν την ολική τους καταστροφή... Όλα γύρω σου σε προκαλούν, σε εκλιπαρούν να χάσης το πιο πολύτιμο αγαθό σου. Την αγνότητα σου. Και όταν χαθεί; Αλίμονο! Άνοιξε η κερκόπορτα της ψυχής σου και μπήκαν μέσα οι κάθε φυλής βάρβαροι...

Όμως που να μιλήσεις για αγνότητα σήμερα; Θα σε πάρουν με τα γιαούρτια. Θα σε πουν τρελό, φαντασιόπληκτο, καθυστερημένο ή και... ανώμαλο! Δυστυχώς το φιλόσαρκο φρόνημα της εποχής μας θεωρεί την εγκράτεια, νοσηρή σκέψη, μαζοχισμό, ταμπού, αναπηρία ... Όταν ακούνε σήμερα οι άνθρωποι ότι κάποιοι νέοι φυλάνε την αγνότητα τους, ανησυχούν μήπως και δεν είναι καλά τα παιδιά ... Από την άλλη κατατρομαγμένοι ψάχνουνε για το φάρμακο του ΑΙDS, ενώ το έχουν μπροστά τους και το κοροϊδεύουν.

Η ΑΓΝΟΤΗΤΑ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΚΑΤΑΖΗΤΕΙΤΑΙ.

Μην τολμήσει, κανείς ν' αναφέρει έστω και το όνομα της... Αλίμονο του. Ενώ η πορνεία είναι ελεύθερη, απόλυτα ελεύθερη να κινείται παντού. Και το χειρότερο, με "νόμιμη" άδεια κυκλοφορίας ... Διαφημίζεται με τέτοιο θάρρος που είναι σαν να μιλάς για το μεγαλύτερο αγαθό. Διαφημίζεται με τόση συχνότητα που σου αποκλείει να σκέφτεσαι κάτι άλλο. Σε υποχρεώνει να την αποδεχθής αποκλείοντας σου το συνειδησιακό δικαίωμα ν' αντισταθείς. "Εάν φυσικά θέλεις να είσαι Ίη. Διαφορετικά είσαι προβληματικός", σου λέει... Και καλά για όσους γνωρίζουν και έχουν ξύπνιο το πνεύμα τους. Με την βοήθεια πάντα του Κυρίου μας Ιησού Χριστού αγρυπνούν, αμύνονται, αντιστέκονται... Για όσους όμως δεν γνωρίζουν, τι γίνεται; Και είναι πάμπολλοι αυτοί που έχουν άγνοια. Σκέψου, αλήθεια πόσο φοβερό και ολέθριο είναι να χάσης την αγνεία σου εν αγνοία ... Να μην επιτρέψει ποτέ ο Θεός!

ΕΝΑ ΠΕΡΙΕΡΓΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ...

Είπε ο Αβάς Μακάριος: "Όταν ήλθα στην Κωνσταντινούπολη και περπατούσα... βλέπω με τα νοερά μάτια ... ένα νέο άνθρωπο να κάθεται έξω από πορνείο, πολύ λυπημένος, να κρύβει το πρόσωπο του με τις παλάμες του και να θρηνή... Τον πλησίασα και του λέω:

- Ποια είναι η αιτία του θρήνου και της λύπης σου και γιατί δεν φεύγεις από εδώ που είναι καταγώγιο πόρνων και ακολάστων γυναικών; Και αυτός μου απάντησε:

"-Στη φύση, ένδοξε δούλε του θεού, είμαι Άγγελος. 'Όπως όλοι οι χριστιανοί την ώρα που βαπτίζονται λαμβάνουν από το θεό Άγγελο, είμαι Άγγελος για φρούρηση και σκέπη του νέου που είναι μέσα στο καταγώγιο. Και θλίβομαι βλέποντας τον να εργάζεται ανομίες και ασω-τίες, όπως τώρα που βρίσκεται εδώ .. Πώς να μην θρηνήσω την εικόνα του θεού που κατάντησε τέτοιο σκοτάδι". Και τότε του λέω:

- Για ποιο λόγο δεν τον συμβουλεύεις να αποφυγή το σκοτάδι της αμαρτίας;

Μου απαντά ο Άγγελος:

- Δεν έχω το δικαίωμα να τον πλησιάσω. Διότι, αφότου άρχισε να αμαρτάνει είναι δούλος των δαιμόνων και δεν έχω καμιά εξουσία επάνω του".

Πόση διαφορά αλήθεια, θα μπορούσε να υπάρχει μεταξύ αυτού του περιστατικού, που περιγράφει ο αβάς Μακάριος και των σημερινών νέων που εργάζονται την ασωτία; Δυστυχώς είναι πολλά τα αδέλφια μας που βρίσκονται αγκιστρωμένα στα πλανοφόρα στέκια του Σατανά, παγιδευμένα στα σύγχρονα ποικίλα πορνεία. Αναρίθμητες οι απατημένες ψυχές. Αυτό το καταλάβαμε καλύτερα προηγουμένως. Με βάσει λοιπόν το παραπάνω περιστατικό, ας φαντασθούμε και μεις με τα νοερά μάτια δύο πλήθη. Το πλήθος των νέων μαζεμένων μέσα στα καταγώγια της ακολασίας και το πλήθος των Αγγέλων τους διωγμένο και συγκεντρωμένο να θρηνεί... Όντως φρικτό, πραγματικό και αξιοδάκρυτο θέαμα...

Λέγει ο άγιος Ιωάννης ο Σιναΐτης: "Όσον άφθαρτος και ασώματος είναι ο Κύριος, τόσο ευφραίνεται με την αγνότητα και αφθαρσία του σώματος μας. Αντιθέτως οι δαίμονες, καθώς ισχυρίζονται μερικοί, με κανένα άλλο δεν χαίρονται τόσο, όσο με την δυσωδία της πορνείας, και με κανένα άλλο πάθος, όσο με τον μολυσμό του σώματος" (Λόγος ΙΕ', 32). Εξαρτάται λοιπόν από την ελεύθερη επιλογή μας ποιόν θέλουμε να ευχαριστούμε. Τον Κύριο μας με την αγνότητα μας, ή τον δαίμονα με την πορνεία;

Αγνεία η χαρά του Θεού και των Αγγέλων. Πορνεία η χαρά των δαιμόνων. Ως πρώτο και βασικό δεδομένο έχουμε το ότι η αγνεία αρέσει στον Κύριο μας. Ευφραίνεται υπερβαλλόντως με αυτήν την αγιοποιόν αρετή. Και όσο αγωνιζόμαστε για να την κρατήσουμε, τόσο περισσότερο συγκινείται μαζί μας, συμπαθεί και συντρέχει με την θεία βοήθεια και προστασία Του, αρκεί να βλέπει συνειδητή προσπάθεια ... Γι' αυτό το βλέμμα μας στραμμένο πάντα σ' Αυτόν.


ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΓΝΕΙΑ;

Τι είναι όμως η αγνεία; Αγνεία είναι η αποχή από την πορνεία. Η προσπάθεια να μείνει καθαρή η ψυχή μας και το σώμα μας από τα προϊόντα της πορνείας. Ο αγώνας μέχρις αίματος για να μη μας λερώσει θανάσιμα με τα ιοφόρα χέρια της η βδελυκτή αρχόντισσα του σκότους. Αγνεία είναι η νίκη και η λύτρωση μετά το περιπετειώδες περπάτημα σε ναρκοπέδιο... Και το περπάτημα αυτό για τον φιλότιμο αγωνιστή είναι καθημερινότητα ... Αγνεία είναι η εγκράτεια, η παρθενία, η αγγελική πολιτεία. Το σώμα μας είναι Ναός του Αγίου Πνεύματος (Α' Κορ. 6,19) και η καρδιά μας ο σάρκινος θρόνος όπου αναπαύεται ο Κύριος.

Πόση προσπάθεια χρειάζεται για να προσέχουμε και να κρατάμε αγνό, καθαρό και άγιον αυτόν τον Ναό.. Και το σώμα μένει αγνό, όταν είναι καθαρισμένη η ψυχή από τα πάθη. Υπάρχει ανισορροπία όταν το σώμα κλινικά είναι αγνό ενώ η ψυχή με τις αισχρές σκέψεις (με τις κατά διάνοιαν αμαρτίες) γίνεται καταγώγιο ακολασίας... Φεύγει τότε η αγνότητα, γιατί ο χώρος είναι ακατάλληλος και αφύσικος για την διαμονή της. Η αγνεία λοιπόν όταν αγωνιζόμαστε, λούζει και στολίζει αστραφτερά όλη την ύπαρξη μας. Αγία Αγνεία! Δεν υπάρχει τίποτα πιο ωραίο, πιο παραδεισένιο από το φωτισμένο βλέμμα ενός αγνού νέου. Βλέπεις τον ουρανό. Βλέπεις τον Θεό. Γιατί η αγνότητα είναι η καθαρότητα της ψυχής που δέχεται την επίσκεψη της Αγίας Τριάδος. "Αγνεία σημαίνει ζηλευτό σπίτι του Χριστού", λέει ο άγιος Ιωάννης ο Σιναΐτης. "Αγνότητα είναι, απ' όλα τα χαρίσματα το πολυτιμότατο αστέρι του Χριστού, που φέγγει και λάμπει λαμπρά". (Μεθόδιος Ολύμπου).

Η αγνότητα είναι το εκλεκτό χάρισμα του Θεού. Είναι το δώρο του για την υπακοή μας σ' Αυτόν. Είναι πηγή προσωπικής ευτυχίας και αγιότητας. Είναι η ολόλαμπρη στολή του αγώνα των Αγίων, που φοράει όποιος μάχεται γι' αυτήν. Είναι το δάφνινο στεφάνι της νίκης των Παρθένων. Είναι η λάμψη, ο γλυκασμός και η χαρά των Αγγέλων. Είναι βίωμα αγγελικό. Η αγνότητα είναι αγιότητα. Πρόγευσι Παραδείσου. Πηγή ακόρεστης πνευματικής ηδονής. Αγκαλιά Θεού. Θείος έρωτας. "Αγνός είναι εκείνος, που με τον ένα έρωτα απέκρουσε τον άλλον έρωτα και έσβησε το υλικό με το άϋλο πυρ". (Ιω. Κλ. ΙΕ', 2). Η αγνότητα είναι ο θείος έρωτας που λαβώνει την ψυχή και την μεταμορφώνει σ' ένα αηδόνι του Παραδείσου ... Η αγνεία είναι πρόκληση σχηματισμού ηρωικού φρονήματος. Πρόσκληση λύτρωσης παθών. Τρόπος ζωής. Φρουρός στα τείχη της καρδιάς. Φως μεταμόρφωσης, ολόλαμπρο και διαλυτικό του σκοταδιού της αμαρτίας. "Στην αγνεία κατοικεί ολόλαμπρο φως και χαρά και ειρήνη και υπομονή. Ενώ με την πορνεία έχουν συνδεθεί λύπη και ψυχική κατάπτωση και αχόρταστος ύπνος και σκοτάδι πυκνό". (Εφραίμ ο Σύρος).

Η αγνεία είναι λοιπόν διώκτης του άγχους και της οδύνης της συνείδησης. Ο φόβος και ο τρόμος των δαιμόνων. Η αγνεία είναι μίμηση της διαγωγής των Αγγέλων. Αγνεία είναι η αδελφοποίηση μας με τους Αγγέλους. Ο αγνός έχει πάντα δίπλα του τον φύλακα Άγγελο του, που τον προστατεύει από κάθε παγίδα του εχθρού. Η αγνότητα είναι η ασπίδα που αναχαιτίζει επιτυχώς τις ύπουλες επιθέσεις του Πονηρού. Είναι ο μαγνήτης που έλκει με δύναμη τη χάρη του Θεού. Είναι μίμηση Χριστού "καθώς Εκείνος αγνός εστί". (Α Ιω. 3,3). Η αγνεία είναι θέμα ταυτότητας. Ή είμαστε Χριστιανοί και πιστεύουμε στην αγνότητα προσπαθώντας να την κρατήσουμε με νύχια και με δόντια ή δεν είμαστε χριστιανοί και δεν πιστεύουμε στο Θεό και το Λόγο του, που λέει καθαρά "σεαυτον αγνόν τηρεί". (Α' Τιμ. 5,22). Στην αγνεία δεν χωρά η άγνοια. Γιατί άγνοια σημαίνει θάνατος. Θάνατος ψυχικός και σωματικός. Υπάρχει, εκ κατασκευής, φυτεμένη συνείδησι μέσα μας, που μας πληροφορεί έντονα γι' αυτό. Και μια ανθρώπινη συνείδηση, που κρατά ακόμα την ευαισθησία της, διαμαρτύρεται και αντιδρά αυτόματα μέσα στον μυστικό χώρο της προσωπικότητας, όταν η φόνισσα πορνεία καταφέρει ν' αγγίξει ιερούς χώρους, όπως είναι ο νους και το σώμα ...

ΓΙΑΤΙ ΑΓΝΟΣ;

Μια νεανική συντροφιά επισκέφθηκε ένα καλοκαιρινό απόγευμα κάποιο μοναστήρι. Στη συζήτηση που ξεκίνησαν στην ησυχία της αυλής, κάποιος νέος ρώτησε τον γέροντα, γιατί η αγνεία να είναι αρετή. Ο γέροντας απάντησε ότι η αγνεία είναι αρετή γιατί είναι αγώνας, γιατί η αγνεία είναι προσπάθεια. Και όπως κάθε αρετή για να κατακτηθεί θέλει ικανή προσπάθεια, έτσι χρειάζεται και ο αγώνας για την απόκτηση της αγνότητας.

- Και γιατί να προσπαθώ γι' αυτή την αρετή; Γιατί να μείνω αγνός; Συνέχισε ο νέος. Και ο γέροντας απάντησε:

- Μένω αγνός γιατί μ' αρέσει ο Θεός. Γιατί αγαπώ το Θεό και θέλω να του αρέσω. Όπως δηλαδή συμβαίνει με κάποιον που αγαπά πολύ ένα πρόσωπο και προσπαθεί με κάθε τρόπο να αρέσει σ' αυτό, κάνοντας ίσως και μερικά πράγματα (θυσίες) που δεν αρέσουν στον ίδιο, και αυτό επειδή έχει άμεση ανάγκη από την αγάπη του άλλου, έτσι λοιπόν συμβαίνει και με το Θεό. Επειδή τον αγαπώ πολύ, και θέλω να βρίσκομαι κοντά Του, κάνω αυτά που Του αρέσουν. Και Του αρέσει να μένω αγνός. Ξέρει ότι για να το επιτύχω αυτό θα παλέψω σκληρά και γι' αυτό δεν μ' αφήνει ν' αγωνίζομαι μόνος μου... Σ' αυτή μου την προσπάθεια ο Κύριος είναι ο ουσιαστικός Βοηθός.

Όσοι παλεύουν για την μεγάλη αυτή αρετή ξέρουν ότι οι νίκες είναι κατορθωτές χάρη στην, πολλαπλάσια εν σχέσει με την δική μας προσπάθεια, δύναμη και βοήθεια του Θεού. Αγωνίζομαι λοιπόν, και μένω αγνός επειδή αγαπώ... "Είναι βαρύ η άσκηση και δυσβάστακτο η εγκράτεια, αλλά τίποτα δεν είναι πιο γλυκό από τον επουράνιο νυμφίο", λέει ο Μέγας Πατέρας μας Αθανάσιος.

Και για να είμαστε ειλικρινείς με τον εαυτό μας, όλοι το ξέρουμε ότι αυτά που λέει ο Κύριος μας αν τα ερευνήσουμε, και αποδεχόμενοι καλοπροαίρετα τα βιώσουμε, είναι οι καλύτερες επιλογές που θα μπορούσαμε να κάνουμε για την ζωή μας. Πράγματι, ο Λόγος του Θεού είναι πάντα ο καλύτερος δρόμος που μας γλιτώνει από τον χαμό. Αποδεδειγμένο πάλιν και πολλάκις. Πολλοί είναι οι μάρτυρες αυτής της αλήθειας, που μετά από αρκετές "προσωπικές" περιπέτειες βρήκαν τη λύση της εγκράτειας, ως την πιο ενδεδειγμένη για τις προσωπικές τους αναζητήσεις και επιδιώξεις ... Μα είναι ποτέ δυνατόν ο Πατέρας μας, που είναι και ο Κατασκευαστής του σώματος και της ψυχής μας, να μην ξέρη τι λέει, όταν μας παραγγέλλει να "αγνίζουμε εαυτούς";

Ας συνέλθουμε λοιπόν απέχοντας από την ζάλη των αισχρών αναθυμιάσεων, που αποθέτουν χοιρινοειδώς την γλίτσα τους στην ψυχή μας και ας αναπνεύσουμε ελεύθερα το οξυγόνο της χάριτος του Θεού, ώστε να ξενυστάξουν οι αισθήσεις της ψυχής. Και τότε να είμαστε βέβαιοι ότι θα αηδιάσουμε από την βρώμα του βούρκου. Τότε, χάριτι Θεού, θα καταλάβουμε ότι αυτό που μας "αρέσει", η πορνεία, είναι η λάσπη που αρέσει στο γουρούνι. Και είναι βέβαιο πως κανείς μας δεν θα ήθελε να ονομάζεται και να φέρεται ως γουρούνι... Και εφ' όσον ο λόγος περί μυρωδιάς ας ακούσουμε τι μας λέει ο άγιος Εφραίμ ο Σύρος: "Όπως το θυμίαμα ευφραίνει την αίσθησι της οσφρήσεως, έτσι ευφραίνεται το Άγιον Πνεύμα με την αγνεία και κατοικεί στον άνθρωπο που την έχει. Όπως πάλι το γουρούνι χαίρεται να κυλιέται στο βούρκο, έτσι και οι δαίμονες διασκεδάζουν με τη δυσωδία της πορνείας".



ΜΑ, ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ;

Πώς όμως θα κατορθώσουμε ν' αποκτήσουμε την υπέροχη αυτή αρετή της αγνείας, ζώντας μέσα σ' έναν σαρκολάτρη κόσμο;

Α) Να ζούμε μέσα στον κόσμο χωρίς να γινώμαστε κόσμος. Να μη συμβιβαζόμαστε με το φρόνημα του κόσμου. Πρώτα ας αγωνιστούμε να απέχουμε από τις εστίες της πορνείας. Από εκεί παίρνουμε την πρώτη ύλη για την κατασκευή πορνικών λογισμών και κατόπιν αφού ρίχνουμε ασταμάτητα βενζίνη στη φωτιά, είναι φυσικό η φωτιά να φουντώνει ... Εστίες πορνείας σήμερα είναι: η τηλεόραση, ο περιοδικός τύπος και όποια άλλα πρόσωπα, αντικείμενα ή χώροι έχουν σχέση με αυτήν την μιαρή φόνισσα της αγνείας.

Άλλη εστία πορνείας είναι η αισχρολογία. Ακούς τ' ανήκουστα... απ' όλες δυστυχώς τις ηλικίες. Μερικοί μάλιστα δεν έχουν άλλο θέμα στη σκέψι τους και άλλες λέξεις στην "ομιλία" τους παρά μόνο αισχρότητες. Δεν θα μπορούσε να βρη καλύτερους συνεργάτες ο διάβολος ώστε να διαφημίζει και να ρίχνη τόσο άκοπα την "πραμάτεια του" στις καρδιές των ανθρώπων. Το χειρότερο είναι ότι οι ταλαίπωροι αυτοί άνθρωποι θεωρούνται "έξυπνοι" από τις παρέες, που τους κουρδίζουν για να εκφράζονται χυδαία και έτσι με αυτή την προκλητική συμμετοχή τους γίνεται μαζική η απώλεια των ψυχών.

Επίσης υπάρχει και άλλη εστία. Είναι οι διάφορες "σοβαρές" συζητήσεις και συνεντεύξεις, όταν διάφοροι "επιστήμονες" παρουσιάζουν βαρύγδουπες ανοησίες, προσωπικά κατασκευάσματα του χώρου των επιθυμιών τους, σαν απόψεις της επιστήμης. Τι να πει κανείς όταν την επιστήμη την καπηλεύεται ο διάβολος κηρύσσοντας διαφορετικά απ' αυτά που λέει ο Θεός; Πόσο πραγματικά ανόητη είναι η προσπάθεια να θεμελιωθεί θεωρητικά η άποψι ότι η αγνεία βλάπτει την υγεία, την φυσιολογία, κ.λπ.* Και μάλιστα όταν υπάρχει άπειρο πλήθος περιπτώσεων, θυμάτων της πορνείας ... Απ' όλες αυτές τις θανατηφόρες και δαιμονικές εστίες... Μακριά... Μακριά... Μακριά...

Β) Μα θα με πούνε τρελό, θα με κοροϊδεύουν αν πω ότι πιστεύω στην αγνότητα... Και δεν χαίρεσαι;... Τι πιο τιμητικό από το να με πούνε τρελλό επειδή εγκρατεύομαι; Και τον Χριστό μας τρελό τον λέγανε στην εποχή του οι άλλοι. Και μη ξεχνάμε αυτό που ο Ίδιος είπε: "Μακάριοι είστε όταν σας κοροϊδέψουν και σας καταδιώξουν και σας κακολογήσουν εξ' αιτίας μου. Να χαίρετε και να αγάλλεσθε γιατί η ανταμοιβή σας στους ουρανούς θα είναι μεγάλη". Αλλά και ο άγιος Αντώνιος ο Μέγας που έζησε πριν 17 αιώνες, προφήτεψε ότι στα τελευταία χρόνια "ο; άνθρωποι θα γίνουν τρελοί και αν βλέπουν κανένα που δεν θα είναι, θα ορμούν εναντίον του λέγοντας του, ότι εσύ είσαι τρελός, επειδή δεν θα είναι όμοιος τους".

Γ) Αγνός είναι εκείνος που αγωνίζεται να μην αμαρτάνει και να κρατάει καθαρή την ψυχή του και τον δερμάτινο χιτώνα (σώμα)του. Είναι η ωραιότερη θυσία, το καλύτερο δώρο που μπορούμε να προσφέρουμε στον Κύριο μας. Αγνός πριν από το Γάμο σου και αγνός μετά το Γάμο σου. Για τον Θεό λογίζεται αγνός όχι μόνο εκείνος που φυλάγεται για να μην έχει προγαμιαίες σχέσεις, αλλά και εκείνος που κρατάει τον Γάμο του αγνό και αμόλυντο από τα προϊόντα της μοιχείας. Έτσι λοιπόν φρόντισε να είσαι πάντα αγνός και τώρα και μετά το Γάμο σου.

Δ) Ας φυλάξουμε λοιπόν την αγνότητα μας μέσα στην Εκκλησία. Μόνο στην Εκκλησία, που είναι ο χώρος του Χριστού μπορεί να γίνη σοβαρή και υπεύθυνη εργασία... Είπαμε ότι η αγνεία είναι αρετή. Δηλαδή προσπάθεια, αγώνας. Και όπως για κάθε σοβαρό αθλητή προκειμένου να επιτυχή στο άθλημα χρειάζεται απαραίτητα και καλός προπονητής, έτσι και για την αγνότητα, που είναι σοβαρό και δύσκολο άθλημα, χρειάζεται οπωσδήποτε ο κατάλληλος προπονητής. Και αυτός μέσα στην Εκκλησία (που είναι στάδιο αρετών) είναι ο Πνευματικός πατέρας. Αυτόν πρέπει να ψάξουμε να βρούμε, και αυτός είναι ο πιο κατάλληλος για την ξεχωριστή προσωπικότητα του καθενός μας, ώστε ανάλογα με την περίπτωση να δώσει τις κατάλληλες συμβουλές. Και όπως λέει ο Άβας Μάρκος: "Εκείνος που θέλει να νικήσει τους πειρασμούς χωρίς προσευχή, υπομονή και εξομολόγηση, τίποτα δεν κατορθώνει. Αντί να τους απομακρύνει, περισσότερο περιπλέκεται σ' αυτούς". Ας διαβάσουμε όμως και το παρακάτω περιστατικό που είναι παρμένο από τον Ευεργετινό και αναφέρεται στην υπομονή και την καθαρή εξομολόγηση.

"Κάποτε ένας νέος πολεμήθηκε από τον δαίμονα της πορνείας. Αν και νύχτα σηκώθηκε και πήγε σ' ένα Γέροντα Πνευματικό και εξομολογήθηκε το λογισμό του. Ο Πνευματικός τον παρηγόρησε με λόγους πνευματικούς. Ο νέος ωφελήθηκε πολύ και γύρισε στο σπίτι του. Αμέσως όμως του επιτέθηκε ο διάβολος ξανά. /Αυτός τότε δεν αμέλησε, αλλά έτρεξε πάλι στον Γέροντα. Αφού τον παρηγόρησε ο Πνευματικός επέστρεψε στο σπίτι του. Πάλι τον ενοχλούσε ο δαίμονας της πορνείας και πάλι δεν δίσταζε να τρέξει στον Πνευματικό του. Ο Πνευματικός πρόθυμα τον δεχόταν και τον στήριζε με τις νουθεσίες του. Του έλεγε να μη χάνη το θάρρος του, να μην απελπίζεται, αλλά πάντοτε, όταν τον πολεμά ο διάβολος να έρχεται σ' αυτόν. Γιατί τίποτα δεν φυγαδεύει τον δαίμονα παρά μόνο η καθαρή και ταπεινή εξομολόγηση. Ο Θεός που είδε την υπομονή του νέου, αλλά και την μακροθυμία του Πνευματικού φυγάδευσε τον πόλεμο του νέου".

ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ

Για την απόκτησι της αγνότητας "προπάντων βοηθά η ταπείνωσι της ψυχής (ταπεινοφροσύνη), χωρίς την οποία ούτε την πορνεία, ούτε άλλο πάθος μπορεί κανείς να νικήση, λέει ο άγιος Κασσιανός ο Ρωμαίος. Πρώτα - πρώτα λοιπόν πρέπει με κάθε προσοχή να φυλάη κανείς την καρδιά του από ρυπαρούς λογισμούς. Γιατί από την καρδιά βγαίνουν - όπως είπε ο Κύριος - λογισμοί πονηροί, φόνοι, μοιχείες, πορνείες κ.λπ. (Ματθ. ιε' 19)". Μιλώντας για τους κακούς λογισμούς ο γνωστός σύγχρονος πατέρας μας Γέροντας Παΐσιος, που κοιμήθηκε πριν από 2 χρόνια, λέει ότι "οι λογισμοί είναι σαν τα αεροπλάνα, που πετούν στον αέρα. Αν δεν τους δώσεις σημασία, δεν υπάρχει πρόβλημα. Εμείς πρέπει να προσέχουμε να μην δημιουργούμε μέσα (στην καρδιά) μας αεροδρόμιο και προσγειώνονται!".

Και τελειώνοντας τον λόγο περί αγνείας ας αναφέρουμε- μια πολύ παραστατική συμβουλή του αββά Ιωάννου του Κολοβού από το Γεροντικό: "Όταν με πολεμούν πονηροί λογισμοί, έλεγε, κάνω ό,τι θα έκανε ο διαβάτης που θα έβλεπε ξαφνικά στην ερημιά που περπατεί, να τον κυνηγά κάποιο θηρίο. Βρίσκει ένα δέντρο και σκαρφαλώνει επάνω για να σωθή. Κι εγώ καταφεύγω στο Θεό με την προσευχή και γλυτώνω από την επίθεσί τους". Ο Θεός πάντα να μας φωτίζη και να μας εξαγνίζη.

Δεν εξετάζουμε την αγνότητα από πλευράς υγείας, φυσιολογίας, κ.λπ. Είναι τοις πάσι σοβαροίς γνωστό, ότι η επιστήμη συμφωνεί και αποδεικνύει την άποψι της Εκκλησίας. Η επιστήμη λέει: ότι "η εγκράτεια είναι ισχυρό στοιχείο ισορροπίας, απόλυτα φυσιολογικής ανάπτυξης, ωρίμανσης της προσωπικότητας". Εάν υπάρχουν μερικοί ψευδοεπιστήμονες που κηρύσσουν διαφορετικά ας ανατρέξουν στις πηγές και την εμπειρία της επιστήμης για να πληροφορηθούν σωστά περί του θέματος. Μη τους δίνουμε σημασία. Να τους αγνοήσουμε. Προσωπικά κόμπλεξ και πάθη εκφράζουν, ντύνοντας τα με τον μανδύα της επιστήμης. Πάθη δαιμονικά, αισχρά, που τους κατευθύνουν ώστε να έρχωνται σε αντιπαλότητα με τον αιώνια αληθινό Λόγο και το θέλημα του Θεού. Ας προσευχηθούμε θερμά για την μετάνοια τους...

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΛΟΓΟΥ (ΙΕ') ΠΕΡΙ ΑΓΝΕΙΑΣ

του αγίου Ιωάννου της Κλίμακος

"Μην εμπιστευθείς στην ζωή σου το πήλινο σώμα, και μη ξεθαρρέψεις μαζί του, μέχρις ότου συνάντησης τον Χριστό".(13)

"Ελεεινός όποιος πέφτει. Ελεεινότερος όμως όποιος παρασύρει και άλλον στην πτώσι. Διότι και των δύο πτώσεων την ενοχή και την εφάμαρτη ηδονή, τα παίρνει πάνω του". (19)

"Μην προσπαθείς με εύλογα επιχειρήματα και αντιρρήσεις να απόκρουσης τον δαίμονα της πορνείας, γιατί εκείνος έχει με το μέρος του τις ευλογοφανείς προφάσεις, αφού μας πολεμάει με σύμμαχο τη φύσι μας". (20)

"Ανάθεσε στον Κύριο την ασθένεια της φύσεως σου, αναγνωρίζοντας πλήρως τη δική σου αδυναμία, και τότε θα λαβής το χάρισμα της σωφροσύνης χωρίς να το καταλάβης". (22)

"Εκείνος που προσπάθησε να σταματήση τον πόλεμο της πορνείας μόνο με την εγκράτεια, είναι όμοιος μ' εκείνον που κολυμπώντας με το ένα χέρι αγωνίζεται να βγη από το πέλαγος. Να σύζευξης με την εγκράτεια την ταπείνωσι, διότι χωρίς την δεύτερη, η πρώτη αποδεικνύεται ανωφελής". (38)

"Μου περιέγραψε κάποιος ένα παράδοξο και υψηλότατο βαθμό αγνότητας: "Κάποιος, μου είπε ατενίζοντας σωματικό κάλλος, παρακινούμενος από αυτό εδοξολόγησε τον Δημιουργό. Και μόνο από την θέα του κινήθηκε σε αγάπη προς τον Θεό και σε ακατάπαυστα δάκρυα. Και σε κατελάμβανε θαυμασμός να βλέπης τον βόθρο του ενός να γίνεται με υπερφυσικό τρόπο αιτία στεφάνων στον άλλο". Εάν πάντοτε αυτός ο άνθρωπος σε αυτού του είδους τα θέματα έχει την ίδια αίσθησι και αντιμετώπισι αναστήθηκε άφθαρτος πριν την κοινή ανάστασι". (58)

"Ισχυρίζονται ορισμένοι πώς είναι αδύνατον να ονομάζεται κανείς αγνός μετά την γεύσι της αμαρτίας. Εγώ όμως αντικρούοντας αυτούς αποφαίνομαι: "Είναι δυνατόν και εύκολο σ' όποιον θέλει να μετακεντρίση την αγριελιά σε ήμερη". Εάν τα κλειδιά της βασιλείας των ουρανών είχαν δοθή σ' έναν Παρθένο, ίσως οι προαναφερθέντες να είχαν δίκιο στην γνώμη τους. Εφ' όσον όμως δεν συμβαίνει αυτό, ας τους αποστόμωση εκείνος που και πεθερά απέκτησε και αγνός έγινε και τα κλειδιά της βασιλείας κρατεί στα χέρια του!" (66)



του Αρχιμ. Πάμφιλου Γιαπιτζάκη

Έκδοσις Ιεράς Μητροπόλεως Μονεμβασίας και Σπάρτης