Κυριακή 23 Φεβρουαρίου 2020

Τῶν Ἀποκρέω


ταν θ ρθει Υἱός το νθρπου μ λη τ δξα Του, λοι ο γγελοι θ εναι μαζ Του» (Ματθ. 25, 31). Κοτα, νθρωπε, μπροστ σ πσο πλθος θ βγες ν κριθες. Σμπαν τ γνος τν νθρπων ττε θ παρσταται. ναλογσου λοιπν πσο πολυριθμος εναι φυλ τν Ρωμαων, π πσα πλθη ποτελονται ο βρβαρες φυλς πο τρα ζον κα πσες π ατς τς βρβαρες φυλς χουν πεθνει δ κα κατ χρνια. Λογριασε πσοι θφτηκαν μσα σ χλια χρνια π λες ατς τς φυλς κα τσες λλες.

Λογριασε λους, σοι ζησαν στ γ π τν δμ μχρι σμερα. Εναι πραγματικ πειροπληθες λλ, παρλα ατ, μπορομε ν θεωρσουμε τι εναι κα λγοι, ν τος συγκρνουμε μ τος γγλους, πο σγουρα εναι κατ πολ περισστεροι. κενοι εναι τ νενντα ννα πρβατα, νθρωπτητα εναι μνο τ να. Σμφωνα μ τ μγεθος τν τπων πρπει ν πολογζουμε κα τ πλθος τν κατοκων τους. γ πο κατοικεται π λους τος νθρπους, σμπασα οκουμνη, τσι πως βρσκεται στ μσον το ορανο πο τν περιβλλει, εναι μνο τ κντρο νς κκλου κα μως βαστζει πνω της τσα πλθη.

Σκεφτετε λοιπν ορανς πο τν περιβλλει σν κκλος, πσο πι περμεγθης εναι π ατν. Κα σκεφτετε τι πρχουν πειροι λλοι ορανο, πο δν μπορομε οτε κν ν φανταστομε τ πλθη τν γγλων πο τος κατοικον. Διτι χει γραφε: «Χλιες χιλιδες Τν πηρετοσαν κα μριες μυριδες στεκαν μ δος μπροστ Του». Κα χι ββαια πς εναι μνο τσο τ πλθος τν γγλων, λλ περισστερο π ατ δν μποροσε ν μς παραστσει Προφτης. Θ εναι παρν λοιπν ττε στν Κρση Θες, Πατρας λων, θ παρακθεται κα ησος Χριστς κα τ γιο Πνεμα θ παρευρσκεται κα Ατ. γγελικ σλπιγγα θ προσκαλσει λους μς, πο χουμε σν νδυμ μας λα μας τ ργα.

Μπως λοιπν κα μνο μ ατ τν εκνα, δν εναι φυσικ π τρα ν χουμε κποια ασθηση γωνας; Μν τ θεωρσεις, νθρωπε, τι εναι μικρ καταδκη, κμα κα ττε πο δν θ κολαστες αἰώνια, τ ν ρθουν στ φς λα τ κρυφ κα φανερ ργα σου, μπροστ στ πειρα πλθη λων τν νθρπων κα λων τν γγλων. Μπως δν ρχονται στιγμς στ ζω μας πο προτιμμε ν πεθνουμε πολλος θαντους, παρ ν μθουν κποιοι φλοι μας τ μυστικ μας, γι τ ποα θ πρεπε ν μς ποδοκιμσουν12.

 Κτω π τ συνασθηση ατς τς τσο κρσιμης περιστσεως, δελφο μου, ς φροντσουμε μ ζλο ν μ μς ποδοκιμσει κα καταδικσει Θες, ποος δν χρειζεται ν διενεργσει καμι ξταση κα καννα λεγχο, προκειμνου ν γνωρσει μς κα τ ργα μας. Μν πες τι νχτα πεσα σ πορνεα κανα μαγεες πραξα κτι λλο κα νθρωπος δν βρισκταν κε. π τ συνεδησ σου κρνεσαι, π τος λογισμος σου. πως λει πστολος Παλος, ττε πο θ κρνει Θες τ κρυφ ργα τν νθρπων, ο λογισμο το νθρπου μσα στ συνεδησ του θ λειτουργον σν μρτυρες κατηγορας σν μρτυρες περασπσεως. Σ ναγκζει ν πες τν λθεια τ Πρσωπο το Κριτ-Θεο, πο σο μπνει τ δος. Κα κμα πι ντονα, θ μποροσαμε ν πομε, τι σ λγχει κμα κα ττε πο σ δν θ φανερσεις τν λθεια. Γιατ, πως επαμε, θ ναστηθες κα θ παρουσιαστες στν Κριτ, σν ν εσαι ντυμνος μ τς μαρτες σου , ν χεις ββαια, κα μ κποιες καλς κα νρετες πρξεις σου.

Κα τ δλωσε τοτο Κριτς διτι Χριστς θ εναι κενος πο θ κρνει λγοντας: «πειδ δν δικζει Πατρας κανναν, λλ τν κρση τν φησε στν Υἱό». Κα ατ δν σημανει τι ποξεννεται π τν ξουσα Του, λλ τι κρνει «δι το Υο». Ββαια Υἱός κρνει μ τ συγκατνευση το Πατρα. Κα σφαλς κρση κα πφαση το Υο εναι δια μ τν κρση κα τν πφαση το Πατρα, γιατ Πατρας κα Υἱός χουν μα κα τν ατ γνμη. Τ λει μως Κριτς γι τ ν ποτελον χι τ νδυμ σου ο πρξεις σου κα τ βιματ σου; «Κα θ συναχθον μπροστ Του πντα τ θνη». Διτι πρπει νπιον το Χριστο ν γονατσουν κα τ πουρνια κα τ πγεια κα τ καταχθνια . Κα θ χωρσει τος μν π τος δ, «πως χωρζει βοσκς τ πρβατα π τ κατσκια».

Πς τ χωρζει βοσκς; ραγε τ ξετζει βσει κανενς βιβλου, γι ν δε ποι εναι πρβατο κα ποι κατσκι; τ διακρνει π τν μφνιση; Δν εναι τ σγουρ κα φρτο μαλλ πο φανερνει τ πρβατο κα τ σκληρ κα γριο τρχωμα πο φανερνει τ κατσκι; τσι εναι κα μλις καθαριστες π τς μαρτες σου. χεις στ ξς τ μαλλ καθαρ κα μνει στολ σου μλυντη κα λς πντοτε: «Ξεντθηκα τ χιτνα τς μαρτας, πς ν τν ξαναβλλω;». π τ νδυμα γνωρζεσαι σν πρβατο, ν μως βρεθες τριχωτς σν τν σα, πο ταν πυκντριχος κα λαφρμυαλος, πο χασε τ πρωτοτκια γι τ φα κα πολησε τ ξωμ του, θ πς στ ριστερ το Κυρου.

ς μ γνει κανες ν χσει τ Χρη, οτε μ τ δικ του ργα ν βρεθε στ ριστερ τγματα τν μαρτωλν.

γιος Κύριλλος εροσολύμων

πό τό βιβλίο: “Κατηχήσεις”,

κδόσεις “ΕΤΟΙΜΑΣΙΑ”, ερς Μονς Τιμίου Προδρόμου Καρέα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου