Τρίτη 21 Απριλίου 2020

«Ὡς ἐνιαύσιος ἀμνός, ὁ εὐλογούμενος ἡμῖν...


«ς νιαύσιος μνός, ελογούμενος μν

στέφανος χρηστός κουσίως , πέρ πάντων

τέθυται, Πάσχα τό καθαρτήριον.

καί αθις κ το τάφου ραος,

δικαιοσύνης μν λαμψεν λιος.»

πασχάλιος μνός, τόν ποον ο βραοι θυσίαζον ες νάμνησιν τς σωτηρίας ατν κ τς δουλείας τς Αγύπτου, το νιαύσιος (νός τους) (ξ. ΙΒ, 5). ς λλος νιαύσιος μνός καί Χριστός, ελογούμενος καί δοξαζόμενος πό λοκλήρου το σώματος τν πιστευόντων, ποος ν τ ἀῤῥήτ μυστηρί του φέρεται ς στέφανος τς π᾿ αἰῶνος σωτηριώδους βουλς τς θείας χρηστότητος καί εδοκίας—τήν ποίαν ν χρόν πραγματοποιεθυσιάσθη πέρ πάντων μν.

λυτρωτική θυσία το Χριστο το κούσιος. Ες τό σωτήριον πάθος του Κύριος νλθεν λευθέρως (ω. 10, 18). λευθερία ατη το μόλογος πρός τόν λεύθερον χαρακτρα το λου ργου τς θείας νανθρωπήσεως το π᾿ αἰῶνος σχεδίου τς θείας περί τόν νθρωπον οκονομίας καί τς ϊδίου σωτερικς ν τ Τριάδι ζως. ζωή τς μακαρίας Τριάδος εναι λευθέρα γαπητική περιχώρησις τν ϊδίων ποστάσεων ατς. ν τ Τριάδι οδείς καταναγκασμός πάρχει, φ᾿ σον λλωστε κτός ατς φύσει οδέν τερον πάρχει. Καί πάρχει μέν ϊδίως ν ατ βουλ το Θεο) τό περί τν ντων καί τόν νθρωπον σχέδιον τς θείας οκονομίας. Τό σχέδιον μως τοτο ς καί ν τος κτός γχρονος πραγματοποίησις ατο, δέν ποτελον οσιδες καί ναγκαον μέρος τς οσίας το Θεο. Οτω τόσον νόησις, σον καί πραγματοποίησις το σχεδίου τν ντων οδέν κατ᾿ οσίαν προσφέρουν ες συμπλήρωσιν τς θείας φύσεως. Ατη εναι ν αυτ νεπιδεής καί πειροτέλειος. Καί μέν κόσμος φέρει τόν λόγον καί τήν ατίαν τς πάρξεώς του ν τ Θε (ω. 10, 18). Θεός μως οδέν φείλει ες τόν κόσμον. Ες τήν δημιουργίαν τούτου φέρεται ξ γάπης καί ν λευθερί. δόξα το Θεο, τις φέρεται ς τελικός τς δημιουργίας σκοπός, δέν εναι γενεσιουργός ατία τς πλάσεως τν ντων, λλ᾿ φυσική πόῤῥοια τς μακαριότητος ατν. δόξα το Θεο πρχεν (ς γγενής πλοτος τς θεότητος) καί δύναται νά πάρχ καί νευ τς ξωτερικς τν ντων παρουσίας.

 Οτω καί τό λον ργον τς θείας περί τόν νθρωπον οκονομίας καί διαιτέρως τό σωτήριον πάθος το Χριστο εναι πόῤῥοια τς λευθέρας χρηστότητος καί γάπης το Θεο. Χριστός, χι μόνον ς πειρος Θεός, λλά καί ς νθρωπος ατός προχωρε κουσίως πρός τό πάθος (ω. 10, 18), διά νά σώσ τόν νθρωπον κ τς νελευθερίας τς μαρτίας καί κ τς δουλείας τς φθορς. θυσία το Κυρίου, ς λευθέρα κφρασις τς πακος του ες τόν Θεόν καί τς γάπης του πρός τόν νθρωπον, εναι Πάσχα καθαρτήριον. Δι᾿ ατς καθαίρεται φύσις κ το ύπου καί τς νοχς τς μαρτίας. Καθαίρεται κ τς κακομορφίας τς φθορς καί κ τς σχημίας καί το ασχους το θανάτου. θυσία το Κυρίου εναι Πάσχα σταυρώσιμον, τοι διά το Σταυρο εσβιβάζει τήν πεπτωκυαν φύσιν κ τς δουλείας το χθρο, ες τήν λευθερίαν τν τέκνων τς δόξης το Θεο. Παραλλήλως γερσις εναι Πάσχα ναστάσιμον, ν τ ποί φύσις ναθάλλει ες τήν ρχαίαν λαμπρότητα, ες τήν δόξα καί φθαρσίαν τς ρχεγόνου παρά τ Θε μακαριότητος. κ το τάφου Κύριος νατέλλει ραος, δεικνύων τόν νθρωπον καθαρόν καί στράπτοντα καί πως θέλησεν ατόν δημιουργική θεία νέργεια. Σταυρός καί νάστασις ποτελον δύο στιγμάς νός καί το ατο λυτρωτικο θαύματος. Σταυρός δηγε ες τήν νάστασιν, νάστασις σφραγίζει τόν Σταυρόν. ν καί τό ατό πειροδύναμον μυστήριον, συνάπτον περινοήτως γν καί ορανούς. φανέρωσις τς θείας δικαιοσύνης ν λ τ πειροκάλ αγλ καί τ κτινοβολί της!

νδρέου Θεοδώρου


πό τό βιβλίο:Πάσχα Κυρίου Πάσχα

κδ. ποστολικς Διακονίας
Πηγή: www.imaik.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου