Τρίτη 7 Απριλίου 2020

«Ἄνθρωπος γίνεται Θεός, ἵνα Θεὸν τὸν Ἀδὰμ ἀπεργάσηται»



π. Βασίλειος Ι. Καλλιακμάνης

α) Τν θρνο το παλαιο δμ μετέτρεψε σ νεκλάλητη χαρ νέος δάμ, Χριστός, ποος σήκωσε στος μους του τ βάρος τς λλοτριωμένης νθρωπότητας κα μ τν Σταυρ κα τν νάσταση χάρισε σ ατ τν γιασμ κα τ λύτρωση.

Στ μυστήριο μως τς νανθρωπήσεως το Υο κα Λόγου το Θεο καθοριστικ ρόλο παιξε πάναγνη Μαρία ς κπρόσωπος το νθρωπίνου γένους. ερς μνογράφος το κάθιστου μνου πευθυνόμενος πρς ατν γράφει: «Χαρε το πεσόντος δμ νάκλησις».

β) Σύμφωνα μ τν Συναξαριστή, « φιλάνθρωπος κα λεήμων Θεός, ς Πατρ φιλόστοργος, θεωρν τ πλάσμα τν χειρν ατο κατατυραννούμενον π τν διάβολον, κα κατασυρόμενον ες τ πάθη τς τιμίας, κα ες τν εδωλολατρείαν ποκείμενον, θέλησε ν ποστείλη τν Υἱὸν του τν μονογεν, τν Κύριον μν ησον Χριστόν, δι ν λυτρώση ατ π τς χείρας του. νεπιστεύθη τ μυστήριον ατ ες τν ρχάγγελον Γαβριήλ».

γ) «θεν λθών γγελος ες πόλιν Ναζαρέτ, επεν ατ· Χαρε κεχαριτωμένη, Κύριος μετά σο. H δ Παρθένος πρς τν γγελον· δο δούλη Κυρίου, γένοιτό μοι κατ τ ρμα σου».

Μ τος λόγους ατος γν Μαρία ξ νόματος λης τς νθρωπότητας συγκατένευσε στν προαιώνια Θεία βουλή. Κι ν παρακο τς προμήτορος Εας εχε ς ποτέλεσμα τ διακοπ τς κοινωνίας μ τν Θεό, πακο τς ταπεινς κόρης στ μήνυμα το γγέλου σήμανε τν ναρξη μίας νέας σχέσης μ Ατόν.

δ) γιος Νικόλαος Καβάσιλας γράφει τι κενα πο λκυσαν τ χάρη το Θεο στ πρόσωπο τς Παρθένου ταν: Βίος πανάμωμος, ζω πάναγνη, ρνηση κάθε κακίας, σκηση λων τν ρετν, ψυχ καθαρότερη π τ φς, σμα λαμπρότερο π τν λιο, καθαρότερο π τν ορανό, ερότερο π τος χερουβικος θρόνους. Φτερούγισμα νο, πο δν δειλιάζει μπρς σ κανένα ψος, πο ξεπερν κόμη κα τ φτερ τν γγέλων. Θεος ρως, πο πορρόφησε κα φομοίωσε κάθε λλη πιθυμία τς ψυχς.

ε) λα ατ εναι σύλληπτα κα χον παράξενα στν κο τν νθρώπων, πο χουν γύμναστες πνευματικς ασθήσεις. Μαρία μως, ταπειν κόρη τς Ναζαρέτ, ζοσε σ μία κοινότητα πο πίστευε κα λπιζε στν πραγματοποίηση τν παγγελιν το Θεο. Γνώριζε τς ρήσεις τν προφητν κα τ ανίγματα. Γι’ ατ κα δέχθηκε, στω μ κάποια περίσκεψη, τ Θεία πρόσκληση. ναφορ το ρχαγγέλου στν γκυμοσύνη τς λισάβετ, ποία συνέλαβε γι στ γηρατειά της, ποτέλεσε μαρτυρία τι «που βούλεται Θεός, νικται φύσεως τάξις».

στ) Κι ταν Μαριμ πισκέφθηκε τν λισάβετ κα πιβεβαίωσε τ λεγόμενα π το γγέλου, ξέσπασε σ θεσπέσιο μνο, στν ποο γίνεται ναφορ στ λεος το Θεο πο φανερώνεται π γενι σ γενι λλ κα στν κπλήρωση τς θεϊκς πόσχεσης γι τ σωτηρία το κόσμου. μπνευσμένη π τ γιο Πνεμα σεμν Μαρία μιλ γι τ ργο το Θεο πο περβαίνει τν νθρώπινη λογική, φο «σκόρπισε τος περήφανους, καθαίρεσε τος ρχοντες π τος θρόνους τους, νύψωσε τος ταπεινούς, γέμισε πεινασμένους μ γαθ κα δίωξε πλούσιους μ δειαν χέρια» (βλ. Λουκ. 1, 50-54).

ζ) πότε, Παναγία, συντασσόμενη μ τν προαιώνια βουλ το Θεο, πλαστουργώντας τν νέο δάμ, τν Χριστό, κα μορφοποιώντας Τον στν παρξή της, γίνεται πρότυπο πνευματικς τελείωσης γι κάθε χριστιαν πο εναι τοιμος ν δεχθε τ Θεία πίσκεψη. Κα τοιμος γίνεται κενος πο γρηγορε, συχάζει σωτερικά, σκεται στν γάπη κα καλλιεργε τς δωρες το Βαπτίσματος πο λαβε στν κκλησία κα χι κενος πο κατακρίνει λους τούς λλους ζώντας διος ντός τς θρησκευτικς του αταρέσκειας.

ΠΗΓΗ: https://www.imaik.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου