Κυριακή 19 Απριλίου 2020

«Ἐπί τῆς θείας φυλακῆς, ὁ θεηγόρος Ἀββακούμ...


            Ὠιδή δ. Ερμός.

 «πί τς θείας φυλακς, θεηγόρος ββακούμ,

στήτω μεθ᾿ μν καί δεικνύτω φαεσφόρον

γγελον, διαπρυσίως λέγοντα.

ΣήμερονΣωτηρία τ κόσμ,

τι νέστη Χριστός ς παντοδύναμος.»

προφήτης ββακούμ «στη πί τς φυλακς καί πέβη πί πέτρας» ν ψυχικ γρηγόρσει καί τοιμότητι, διά νά δεχθ ν αυτ τόν παρά Θεο προφητικόν λόγον (ββακούμ, Β, 1 ξ.).

λόγος τς ναστάσεως, ν τ ποί ν τελευταί ναλύσει συγκλίνει πας προφητικός λόγος, εναι κατ᾿ ξοχήν λόγος το Θεο, ς περιεκτική στιγμή καί κέντρον πληρώσεως τς σωτηρίου βουλς το Θεο. μνδός προσκαλε τόν Προφήτην νά σταθ μετά τς κκλησίας (το σώματος τν πιστν) πί μις λλης σπουδαιοτέρας καί λαμπροτέρας πνευματικς φυλακς, νά διακονήσ καί πάλιν τόν σωτήριον λόγον το Θεο, διά τς καταδείξεως το φαεσφόρου γγέλου (Ματθ. 28, 2 ξ. Μάρκ. 16, 5), ποος στάμενος μυστικς πί το νεγμένου τς ερουσαλήμ μνήματος, διαπρυσίως ναγγέλλει ες τόν κόσμον τό πανευφρόσυνον τς ναστάσεως γεγονός!

νάστασις ς γχρονος πραγμάτωσις τς π᾿ αἰῶνος σεσιγημένης βουλς το Θεο (Ρωμ. 16, 25, ς χρος που ττνται α σκοτειναί τς μαρτίας δυνάμεις καί φύσις ναθάλλει ες τήν ρχαίαν εγένειαν ατς, εναι ργον τς παντοδυναμίας το Θεο. φυσικός νθρωπος οδέν χει ν ατ. νέος τς χάριτος δάμ, ς φύσις νθρώπου περβαίνουσα τήν στορικήν συνέχειαν το παλαιο δάμ, λαμβάνει μέν κουσίως τήν πτωχείαν τς φύσεως (2 Κορ. 8, 9), περβαίνει μως τήν θικήν δυναμίαν το Προπάτορος, οδέν χων ν αυτ κ τς διαβλητς κληρονομίας το ρχαίου κήπου τς δέμ. καινός ν Χριστ νθρωπος ( νθρωπίνη φύσις το Χριστο) χων λην τήν θικήν δύναμιν τς διαφθόρου φύσεως, ν συνδυασμ μετά τς πείρου δυνάμεως τς θείας φύσεως, μετά τς ποίας κείνη φράστως συνηνώθη, πετέλεσαν ν τ νιαί προσώπ το Χριστο τό δίδυμον πάσης δυνάμεως, τήν πειροδύναμον στίαν το θείου μυστηρίου, πί τς ποίας προσκόψασα μαρτία συνετρίβη μέ λας τάς φοβεράς συνεπείας της δι᾿ λόκληρον τό γένος το δάμ. κτός το θεανδρικο τούτου μυστηρίου, περ θαυμασίως κορυφοται ν τ γέρσει, οδεμία λλη δύναμις το δυνατόν νά φανίσ τό μυστήριον τς νομίας, τό κορυφούμενον ν τ πνευματικ θανάτ καί τ φθορ. ν τ θεοδέγμονι τάφ πυρτις τς θείας παντοδυναμίας ναφλεχθεσα πό το πυρός τς τριαδικς γάπης το Θεο, νετίναξε τό π᾿ αἰῶνος νδιαίτημα το χθρο, σώρευσεν ες ρείπια τό κράτος το θανάτου, ες τό ποον τηρετο δέσμιον λόκληρον τό γένος το δάμ!

νδρέου Θεοδώρου


πό τό βιβλίο:Πάσχα Κυρίου Πάσχα

κδ. ποστολικς Διακονίας
Πηγή: www.imaik.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου