Ὠιδή
δ´.
Ὁ
Εἱρμός.
«Ἐπί
τῆς
θείας φυλακῆς, ὁ
θεηγόρος Ἀββακούμ,
στήτω μεθ᾿
ἡμῶν
καί δεικνύτω φαεσφόρον
Ἄγγελον, διαπρυσίως λέγοντα.
ΣήμερονΣωτηρία τῷ
κόσμῳ,
ὅτι ἀνέστη
Χριστός ὡς
παντοδύναμος.»
Ὁ προφήτης Ἀββακούμ
«ἔστη
ἐπί
τῆς
φυλακῆς
καί ἐπέβη
ἐπί
πέτρας» ἐν
ψυχικῇ
ἐγρηγόρσει
καί ἑτοιμότητι,
διά νά δεχθῇ ἐν
ἑαυτῷ
τόν παρά Θεοῦ προφητικόν λόγον (Ἀββακούμ,
Β´,
1 ἑξ.).
Ὁ λόγος τῆς
Ἀναστάσεως,
ἐν
τῷ
ὁποίῳ
ἐν
τελευταίᾳ
ἀναλύσει
συγκλίνει ἅπας ὁ
προφητικός λόγος, εἶναι ὁ
κατ᾿
ἐξοχήν
λόγος τοῦ
Θεοῦ,
ὡς
περιεκτική στιγμή καί κέντρον πληρώσεως τῆς
σωτηρίου βουλῆς τοῦ
Θεοῦ.
Ὁ
Ὑμνῳδός
προσκαλεῖ
τόν Προφήτην νά σταθῇ μετά τῆς
Ἐκκλησίας
(τοῦ
σώματος τῶν πιστῶν)
ἐπί
μιᾶς
ἄλλης
σπουδαιοτέρας καί λαμπροτέρας πνευματικῆς
φυλακῆς,
νά διακονήσῃ καί πάλιν τόν σωτήριον λόγον τοῦ
Θεοῦ,
διά τῆς
καταδείξεως τοῦ φαεσφόρου Ἀγγέλου
(Ματθ. 28, 2 ἑξ. Μάρκ. 16, 5), ὁ
ὁποῖος
ἱστάμενος
μυστικῶς
ἐπί
τοῦ
ἀνεῳγμένου
τῆς
Ἱερουσαλήμ
μνήματος, διαπρυσίως ἀναγγέλλει εἰς
τόν κόσμον τό πανευφρόσυνον τῆς Ἀναστάσεως
γεγονός!
Ἡ Ἀνάστασις
ὡς
ἔγχρονος
πραγμάτωσις τῆς ἀπ᾿
αἰῶνος
σεσιγημένης βουλῆς τοῦ
Θεοῦ
(Ρωμ. 16, 25, ὡς χῶρος
ὅπου
ἡττῶνται
αἱ
σκοτειναί τῆς ἁμαρτίας
δυνάμεις καί ἡ φύσις ἀναθάλλει
εἰς
τήν ἀρχαίαν
εὐγένειαν
αὐτῆς,
εἶναι
ἔργον
τῆς
παντοδυναμίας τοῦ Θεοῦ.
Ὁ
φυσικός ἄνθρωπος
οὐδέν
ἔχει
ἐν
αὐτῇ.
Ὁ
νέος τῆς
χάριτος Ἀδάμ,
ὡς
φύσις ἀνθρώπου
ὑπερβαίνουσα
τήν ἱστορικήν
συνέχειαν τοῦ παλαιοῦ
Ἀδάμ,
λαμβάνει μέν ἑκουσίως τήν πτωχείαν τῆς
φύσεως (2 Κορ. 8, 9), ὑπερβαίνει ὅμως
τήν ἠθικήν
ἀδυναμίαν
τοῦ
Προπάτορος, οὐδέν ἔχων
ἐν
ἑαυτῷ
ἐκ
τῆς
διαβλητῆς
κληρονομίας τοῦ ἀρχαίου
κήπου τῆς
Ἐδέμ.
Ὁ
καινός ἐν
Χριστῷ
ἄνθρωπος
(ἡ
ἀνθρωπίνη
φύσις τοῦ
Χριστοῦ)
ἔχων
ὅλην
τήν ἠθικήν
δύναμιν τῆς ἀδιαφθόρου
φύσεως, ἐν
συνδυασμῷ
μετά τῆς
ἀπείρου
δυνάμεως τῆς θείας φύσεως, μετά τῆς
ὁποίας
ἐκείνη
ἀφράστως
συνηνώθη, ἀπετέλεσαν ἐν
τῷ
ἑνιαίῳ
προσώπῳ
τοῦ
Χριστοῦ
τό δίδυμον πάσης δυνάμεως, τήν ἀπειροδύναμον ἑστίαν
τοῦ
θείου μυστηρίου, ἐπί τῆς
ὁποίας
προσκόψασα ἡ ἁμαρτία
συνετρίβη μέ ὅλας τάς φοβεράς συνεπείας της δι᾿
ὁλόκληρον
τό γένος τοῦ Ἀδάμ.
Ἐκτός
τοῦ
θεανδρικοῦ τούτου μυστηρίου, ὅπερ
θαυμασίως κορυφοῦται ἐν
τῇ
Ἐγέρσει,
οὐδεμία
ἄλλη
δύναμις ἦτο
δυνατόν νά ἀφανίσῃ
τό μυστήριον τῆς ἀνομίας,
τό κορυφούμενον ἐν τῷ
πνευματικῷ θανάτῳ
καί τῇ
φθορᾷ.
Ἐν
τῷ
θεοδέγμονι τάφῳ ἡ
πυρῖτις
τῆς
θείας παντοδυναμίας ἀναφλεχθεῖσα
ὑπό
τοῦ
πυρός τῆς
τριαδικῆς
ἀγάπης
τοῦ
Θεοῦ,
ἀνετίναξε
τό ἀπ᾿
αἰῶνος
ἐνδιαίτημα
τοῦ
ἐχθροῦ,
ἐσώρευσεν
εἰς
ἐρείπια
τό κράτος τοῦ θανάτου, εἰς
τό ὁποῖον
ἐτηρεῖτο
δέσμιον ὁλόκληρον
τό γένος τοῦ Ἀδάμ!
Ἀνδρέου Θεοδώρου
Ἀπό τό βιβλίο:Πάσχα Κυρίου Πάσχα
ἔκδ. Ἀποστολικῆς Διακονίας
Πηγή: www.imaik.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου