Πέμπτη 29 Αυγούστου 2019

ΕΙΝΑΙ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Η ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ;



κ. Δημητρίου Τσελεγγίδη, 
τ. Καθηγητο
Δογματικς Θεολογίας 
το
Τμηματος Θεολογίας 
τ
ς Θεολογικς Σχολς το ΑΠΘ  



Θεσσαλονίκη 29-8-2019


  
Μέ φορμή τό θέμα πού δημιουργήθηκε στήν Κύπρο, ξαιτίας κάποιων ναφορν το Μητροπολίτη Μόρφου κ. Νεοφύτου στήν μοφυλοφιλία, θά θελα νά δώσω τό θεολογικό πλαίσιο κατανοήσεως τν σαρκικν σχέσεων στόν χρο τς κκλησίας. 
Ο κατά φύση σαρκικές σχέσεις νδρός καί γυναικός ντός τς κκλησίας χουν τήν πλήρη πνευματική νομιμοποίησή τους, μόνο μέσα στό πλαίσιο το γάμου. Καί πως χαρακτηριστικά σημειώνει πόστολος Παλος: «Τίμιος γάμος ν πσι καί κοίτη μίαντος» (βρ. 13, 4). Γι’ ατό καί καταδικάζει τίς κτός το γάμου σαρκικές κτροπές, λέγοντας: «πόρνους καί μοιχούς κρινε Θεός» (βρ. 13, 4). 

ν δηλαδή κατά φύση ψυχοσωματική σχέση το νδρα καί τς γυναίκας, στό πλαίσιο το γάμου, τούς καθιστ μιά νθρώπινη ντότητα, τούς νοποιε «ες σάρκα μίαν» (Μκ. 10, 8 καί φ. 5, 31), ταν σχέση ατή γίνεται ν Χριστ καί χι ρήμην Του, νωσή τους ποκτ κατεξοχήν πνευματικό περιεχόμενο. Τοτο, πρακτικς, σημαίνει τι Χριστός μέ τήν Χάρη Του μπλουτίζει κτίστως ατήν τήν σχέση, ποία πό κατά φύση δυαδική σχέση γίνεται χαρισματικς τριαδική σχέση. Γίνεται, δηλαδή, μία ντολογικο χαρακτρα νότητα νδρός – γυναικός – καί Χριστο. νότητα ατή, βέβαια, δέν χει μηχανιστικό χαρακτρα, λλά πάρχει καί συντηρεται μυστηριακς, νόσω ο σύζυγοι τηρον γαπητικς τίς προδιαγραφές το εναι τους καί κατεξοχήν τήν ντολή τς ναφορς τους «ες Χριστόν καί ες τήν κκλησίαν» (φ. 5, 32), πειδή θεμελιώδης παράγοντας τς νότητάς τους σ’ ατήν τήν τριαδική πλέον σχέση εναι διος Χριστός διά τς κτίστου Χάριτός Του. 

Μέ βάση ατά τά προαπαιτούμενα τν σαρκικν σχέσεων, πορνεία, μοιχεία, λλά κόμη καί ατή σαρκική πιθυμία τους [i] κυρώνουν στήν πράξη τήν ντολογία το γάμου καί τόν σκοπό του, πού εναι ν Χριστ τελείωση τν συζύγων μέ τήν καθημερινή σκηση τς νιδιοτελος γάπης μεταξύ τους. 

Ο μοφυλοφιλικές σχέσεις καταδικάζονται πό τήν γία Γραφή (βλ. σχετ. Γέν. 19, 4-28, Λευιτ. 20, 13, Ρωμ. 1, 26-32, Α΄ Κορ. 6, 9-10, Α΄ Τιμ. 1, 10, ούδ. 7) καί τήν διδασκαλία τς κκλησίας ξίσου μέ τήν πορνεία καί τήν μοιχεία, χι πλς ς κάθαρτες θικς πράξεις, λλά κυρίως καί πρωτίστως ς ντικείμενες στήν ντολογία το «γάμου» Χριστο καί κκλησίας, το «γάμου» κείνου πού εκονίζει γάμος τν πιστν –το νδρα καί τς γυναίκας- ντός τς κκλησίας. Μέσα στό πνεμα ατό, γράφει πόστολος Παλος στούς Κορινθίους: «...τά μέλη το Χριστο ποιήσω πόρνης μέλη;» (Α΄ Κορ. 6, 15). πορνεία, μοιχεία καί μοφυλοφιλία καταστρέφουν τήν νότητα τν πιστν μέ τόν Χριστό καί μεταξύ τους. Γι’ ατό, νόσω παραμένουν σ’ ατές τίς ρρωστες σχέσεις ο πιστοί, δέν μπορον νά κληρονομήσουν τήν Βασιλεία το Θεο (βλ. σχετ. Α΄ Κορ. 6, 9-10), οτε καί νά χουν τήν πρόγευσή της στήν παροσα ζωή τους. 

πομένως, εναι ενόητο τι πόρριψη τν παραπάνω σαρκικν σχέσεων πό τούς πιστούς καί τήν γεσία τς κκλησίας, σέ καμμία περίπτωση δέν συνιστ ρατσιστικο χαρακτρα κατηγοριοποίηση τν πιστν, πού χουν ατές τίς σχέσεις. πεναντίας, εναι γαπητικο χαρα-κτρα γνωστοποίηση τς κκλησίας γιά τίς λέθριες σωτηριολογικές συνέπειες ατν τν μαρτωλν νεργειν. 

πιπροσθέτως, θά πρέπει νά σημειώσουμε τι, νόσω κατηγορούμενη ς μαρτία πό τήν κκλησία δέν εναι μονομερς μοφυλοφιλία, λλά ξίσου καί πορνεία καί μοιχεία καί ατή κόμη σαρκική πιθυμία, δέν εναι καθόλου λογικό νά ποδίδεται ρατσιστικός χαρακτήρας στήν καταδίκη τς μοφυλοφιλίας. Πολύ δέ περισσότερο, δέν μπορε νά γίνεται λόγος γιά ρατσιστική πιλογή πό τήν κκλησία, νόσω κκλησία καταδικάζει πρωτίστως τήν σαρκική πιθυμία, ς τήν θεμελιώδη προϋπόθεση τς ποιασδήποτε σαρκικς μαρτίας. Καί πειδή τό νό-σημα τς σαρκικς πιθυμίας φορ σχεδόν λους τούς πιστούς, δέν πάρχει καμμία κατηγοριοποίηση ρατσιστικο χαρακτρα πό τήν κκλησία. 

ν μάλιστα λάβουμε σοβαρά πόψη, τι Θεός διά τς κκλησίας συγχωρε καί θεραπεύει λες τίς κατηγορίες τν μαρτιν, ταν πάρχει καρδιακή μετάνοια, τότε στήν συγκεκριμένη στάση τς κκλησίας πιστώνεται καί φιλανθρωπία της. 
ς σημειωθε κόμη, τι καί ουδαϊκή θρησκεία –στηριζομένη στήν Παλαιά Διαθήκη- καταδικάζει τήν μοφυλοφιλία, χωρίς νά χει ποτέ κατηγορηθε γιά ρατσισμό. 

Τέλος, μέσα στό πνεμα τν παραπάνω γραφομένων μου, τέθηκε καί πρό μερν πογραφή μου στήν πιστολή τν πιστημόνων γιά τήν στήριξη το Μητροπολίτη Μόρφου, κ. Νεοφύτου.

[i] Ἐπειδή δέχτηκα εὔλογα ἐρωτήματα ἀπό ἀγαπητούς ἀναγνῶστες αὐτοῦ τοῦ κειμένου μου, θά ἤθελα νά κάνω τήν ἑξῆς διευκρίνιση, σχετικά μέ τήν σαρκική ἐπιθυμία.
Ἡ σαρκική ἐπιθυμία εἶναι ἁμαρτία ἰσοβαρής μέ τήν πορνεία καί τήν μοιχεία, σύμφωνα μέ τόν λόγο τοῦ Χριστοῦ στήν Ἐπί τοῦ Ὄρους Ὁμιλία Του: «πᾶς ὁ βλέπων γυναῖκα πρὸς τὸ ἐπιθυμῆσαι αὐτὴν ἤδη ἐμοίχευσεν αὐτὴν ἐν τῇ καρδίᾳ αὐτοῦ» (Μθ. 5, 28). Ἐδῶ ὁ Χριστός, ὡς σαρκική ἐπιθυμία ἐννοεῖ τήν αὐτονομημένη ἐπιθυμία τῆς ἡδονῆς, εἴτε ἐκτός τοῦ γάμου εἴτε ἐντός τοῦ γάμου, ἐνόσω δηλαδή αὐτή αὐτονομεῖται ἀπό τήν ἐκκλησιαστικῶς νομιμοποιημένη ψυχοσωματική σχέση τῶν συζύγων.
ΠΗΓΗ: http://epomeni-tois-agiois-patrasi.blogspot.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου